Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips om bra konverteringsprogram?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, kan någon rekomendera ett konverteringsprogram som kan konvertera videor från windows media till quicktime?

Videora iPod Converter fungerar bra för mig. Googla efter det!

Det är gratis dessutom, Videora is the shit!

Videora fungerar men enligt mig en massa krångliga och onödigt pillrande med inställningar.
Personligen föredrar jag ImToo Psp Video-converter. Enkelt och funktionell i sin grund med riktigt avancerade inställningar om man måste ha det med.

lycka till

Ursprungligen av marmeladov:

Videora fungerar men enligt mig en massa krångliga och onödigt pillrande med inställningar.
Personligen föredrar jag ImToo Psp Video-converter. Enkelt och funktionell i sin grund med riktigt avancerade inställningar om man måste ha det med.

lycka till

köper man det eller ? för hade läst i ett annat forum att man kan köpa det i game, det heter typ RaPiz, men de sa att de inte hade det och att det kommer i oktober?

Jag avänder "Visualhub" (Mac), det bästa programmet man kan använda om man ska göra videor/filmer till iPod, så enkelt och så snabbt. Kostar pengar, men värt pengarna, kan dessutom koda 640x480, det första programmet hittils.

Xilisoft Video Converter, är det bästa programmet idag för att konvertera alla typer om videoformat till din Ipod eller till din PSP m.m.

Xilisoft Video Converter
Xilisoft Video Converter is a powerful video and audio conversion program.It supports converting most video formats including DVD, VCD, AVI, WMV, MP4, MOV, 3GP, animated GIF, RM, ASF and audio file formats like MP3, WMA, OGG, AAC, M4A, WAV, AC3 and so on. It can also extract audio from video file or convert audio file to audio-only video file.

Specification

--------------------------------------------------------------------------------

Supported file format
Video:
MPEG(mpg, mpeg, dat, vob); WMV; ASF; AVI; QuichTime(mov, qt); MPEG4(mp4); 3GP; DV(dv, dif); Real Video(rm); Animated GIF(gif - decoding only); Macromedia Flash(swf - decoding audio only);

Audio:
MPEG Audio(mp2, mp3); WMA; WAV; AU; MPEG4 Audio(m4a); Real Audio(ra); OGG; AAC; Raw AC3(ac3); NUT Open Container Format(nut);
Supported video and audio codecs
Video codecs:
MPEG1 video; MPEG2 video; MPEG4(DivX4/DivX5); MSMPEG4 V1; MSMPEG4 V2; MSMPEG4 V3(DivX3); WMV7; WMV8; H263(+)(Real Video 1.0); MJPEG; Lossless MJPEG; Apple MJPEG-B; Sunplus MJPEG; DV; Huff YUV; Asus v1; Asus v2; Creative YUV; H.264; Sorenson Video 1; Sorenson Video 3; On2 VP3; Theora; Intel Indeo 3; FLV; ATI VCR1; ATI VCR2; Cirrus Logic AccuPak; 4X Video; Sony Playstation MDEC; Id RoQ; Xan/WC3; Interplay Video; Apple Animation; Apple Graphics; Apple Video; Cinepak; Microsoft RLE; Microsoft Video-1; Westwood VQA; Id Cinematic Video; Planar RGB; FLIC video; Duck TrueMotion v1; VMD Video; MSZH; ZLIB; TechSmith Camtasia; IBM Ultimotion;
Audio codecs:
MPEG audio layer 2; MPEG audio layer 1/3; AC3; Vorbis; WMA V1/V2; AAC; Microsoft ADPCM; MS IMA ADPCM; QT IMA ADPCM; 4X IMA ADPCM; G.726 ADPCM; Duck DK3 IMA ADPCM; Duck DK4 IMA ADPCM; Westwood Studios IMA ADPCM; SMJPEG IMA ADPCM; CD-ROM XA ADPCM; CRI ADX ADPCM; Electronic Arts ADPCM; RA144; RA288; RADnet; AMR-NB; AMR-WB; DV audio; Id RoQ DPCM; Interplay MVE DPCM; Xan DPCM; Apple MACE 3; Apple MACE 6; FLAC;

For full information about Xilisoft Video Converter, please visit Xilisoft Video Converter - Convert AVI to MPEG, WMV to AVI converter .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-13 11:00

MoviePod kan rekommenderas. Snabbt, smidigt och uppdaterar automatiskt iTunes när konverteringen är klar. Kostar en 10 USD men det är det värt, tro mig.
Nullriver Software ~ Products

Ett enkelt och väl fungerande program som jag har använt av och till är EasyWMA

Videora funkar helt okej för mej, kanske lite segt, men inte jättesegt..

Det finns inget gratisprogram för oss som sitter på mac och inte kan använda Videora

  • Oregistrerad
  • 2006-11-01 11:34

jag har en video jag vill konvertera till mp3 nått tips på gratis sådant program som e full version ?

Ursprungligen av smackbook:

jag har en video jag vill konvertera till mp3 nått tips på gratis sådant program som e full version ?

tja, vet inte om du har fått svar på frågan eller om du förfarande undrar, men gör så här:

om vi utgår ifrån att kainen förstod dig rätt.

om du både har en ingång för analogt ljud in och en för analogt ljud ut,

så öppnar du garageband trycker på nytt instrument från ljudingång (eller riktigt ljud). spelar in ljudet från videon som du spelar upp samtidigt. du drar en sladd med 3.5 hane i båda ändar fån ljud ut och pluggar in den i ljud in så får du kvalitet.

har du inte har en ingång för analogt ljud in och en för analogt ljud ut så spelar du upp den på en annan dator eller på en ipod och drar 3.5 sladden från dennes hörlurs ingång och gör samma sak.

edit: Solid detta kanske funkar för dig med, om rent ljud betyder bara ljud.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-15 17:46

En video till mp3, du vill alltså bara ta ut ljudet från videon och spara som ljudspår?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-12 11:44

Jag vill konvertera ljudspår från en DVD till aiff/flac/apple lossless (alltså utan kvalitetsförlust). Tips på bra program för det?

Kör med Handbrake för att få video-innehålelt till mkv/mp4, men vill även ha det som rent ljud. Jag antar att det går att köra "AC3 Passtrough" i Handbrake och sen exportera ut ljudet från mkv/mp4-filen i Quicktime till .aiff, men det verkar lite småbökigt tycker jag.

Senast redigerat 2009-12-12 12:10

QTpro 7 med Flip4Mac så är man hemma. :-). Slänger man in gratispluggen Perian så täcker man FLV också - och gratispluggen LAME för mp3.

1
Bevaka tråden