Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av screenprotectors

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag har en fråga . följer det med en sån där spray? Jag blev lite osäker när en del hade inte sånt men det stog på istuff att det följer med.

  • Medlem
  • 2006-02-15 16:07
Ursprungligen av datorn:

jag har en fråga . följer det med en sån där spray? Jag blev lite osäker när en del hade inte sånt men det stog på istuff att det följer med.

Verkar som att det kommer med, från istuff i alla fall. Från USA fick man det inte. Men det är inget man behöver så länge du har vatten och diskmedel tillhands. Men det kan ju vara smidigare, men jag skulle ändå doppa hela plasten i egna blandningen, your call.

istuff: "OBS! Nu ingår även appliceringsvätskan!"

edit: typo

  • Oregistrerad
  • 2006-02-17 11:27

Tackar "Hung" så mycket för länken, du är en hjälte!

Är inte martin fields blankast och finast och inte så mycket ojämnheter?

Får man till den sprayen som visas i videon?

Kan inte vattnet åka ner i snurrhjulet på nanosarna? :/

  • Medlem
  • 2006-02-21 20:41
Ursprungligen av sv3nsson:

Kan inte vattnet åka ner i snutthjulet på nanosarna? :/

Detta är oerhört lite vatten vi pratar om här och om det kommer in lite så hinner det torka på de 24 timmarna man ska vänta innan man startar den.

Ser ju inte så lite ut när han doppar den i skålen på första sidan :/

  • Medlem
  • 2006-02-21 21:28

Man drar av lite vatten med fingret ju Det blir ju såklart mycket som fastnar när man doppar och det överflödiga vattnet behövs ju inte

Hur är det med tullen om man köper från Staterna?
Vilket fraktsätt är bäst/säkrast, USPS (gratis) eller UPS?
Sedan i registreringen innan man kan köpa, står det "BILLING INSTRUCTIONS", vad ska man skriva där?

Svepte in nanon i IS igårkväll, bra mycket lättare än jag trodde. Sitter som gjuten nu, inte en bubbla utan väldigt bra resultat utan något sörre krångel.

Jag har precis fått mitt IS, jag är lite rädd att vatten åker in i glipor och så..

jag fick med en "Applications Solution", vad ska jag ha den till? =/

  • Medlem
  • 2006-04-12 17:58
Ursprungligen av dootevall:

Jag har precis fått mitt IS, jag är lite rädd att vatten åker in i glipor och så..

jag fick med en "Applications Solution", vad ska jag ha den till? =/

Jag tror man kan ha det istället för vatten och sopa-lösningen. Ett medel som IS börjat skicka med på senare tid. Vet inte riktigt vad som är bäst, det eller det hederliga sopavattnet.

Ursprungligen av Xelo:

Jag tror man kan ha det istället för vatten och sopa-lösningen. Ett medel som IS börjat skicka med på senare tid. Vet inte riktigt vad som är bäst, det eller det hederliga sopavattnet.

jag var tvungen att använda sopavatten också men båda funkar bra....

men då kan jag lika gärna ta sopavatten med en gång..

Jag skulle då kört på deras egna vätska, funkar det inte får man nytt, går det paj så kan man säga att man gjort allt som står. fast det kanske "täcks" även om man har såpa oxå?

får man nytt is om det inte funkar?
vad menar du med täcks?

  • Medlem
  • 2006-04-12 20:20
Ursprungligen av dootevall:

får man nytt is om det inte funkar?
vad menar du med täcks?

Nej, garantin omfattar inte det man gör under appliceringen. Dock får du en ny IS om du lyckas repa den.

Det tog femton timmar, men nu är det jävla skyddet fastsatt. Det började i torsdags, skittrött och med en påverkad hjärna bestämmer jag mig för att sätta fast skyddet. Morgonen därefter märker jag fyra stora bubblor på framsidan och en gigantisk bubbla på baksidan. Panik! Det hade dock bara gått fem timmar, så snabbt som fan sliter jag loss skyddet, blöter det, trycker dit det igen, och pressar bort bubblorna noggrant!
Iväg till skolan.
När jag väl kommer hem från skolan går jag fram till ipoden ännu en gång. Helvete! Fullt med småbubblor som jag tydligen missat på morgonen, och en massa damm och skit under.

Nu jävlar ska skyddet fast ORDENTLIGT! tänker jag och går in i badrummet. Tar fram en bytta med ljummet vatten samt två droppar diskmedel i. Försiktig som en get på en flaggstång drar jag bort skyddet, väter det, sliter bort små hårstrån (dock inte alla, vissa verkade ha smält in i skyddet!) och pressar fast det igen.

Nu, dagen efter sitter skyddet på plats, och det ser jävligt smutsigt ut. Det sitter fortfarande en hel del bubblor fast under plasten, och dammet har gjort sitt. Hade jag gjort det försiktigt från början hade ingenting hänt, men nu...

Värt att notera är också att när man drar bort skyddet så repas ipoden något riktigt förjävligt! Skydde döljer alla repor på framsidan, men inte på baksidan har jag märkt. Synd, då den enda repan jag vlle dölja från början satt just på baksidan

fan! hade precis tänkt o beställa en IS men såg den här filmen, http://www.untenohana.com/archives/videos/ipod_scratch_test/.
skyddet syns ju jätte bra och speciellt snyggt är det ju inte. ytan är ju alldeles vågig och man ser prickar efter luft och skit. Är det bara personen som gjort ett slarvigt jobb när han satte på skyddet eller blir alla så?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-24 21:43
Ursprungligen av pepesb:

fan! hade precis tänkt o beställa en IS men såg den här filmen, iPod Scratch Test Video (with Invisible Shield).
skyddet syns ju jätte bra och speciellt snyggt är det ju inte. ytan är ju alldeles vågig och man ser prickar efter luft och skit. Är det bara personen som gjort ett slarvigt jobb när han satte på skyddet eller blir alla så?

Lessen om jag väcker en gammal tråd men håller med den som skrev detta och undrar om Martin Fields syns lika bra eller om den är diskretare? Eftersom jag bara vill täcka framsidan så spelar det ingen roll om den täcker kanterna eller inte.

vill bara rekomendera Invsisibleshield. Köpte min ipod i julas och köpte samtidigt min IS. Registrerade min "shield" för nån månad sen och idag fick jag min nya i brevlådan. Ett +till shieldzone för deras service. Det var lättare att utnyttja garantin än jag trodde. Så om ni vill ha ett skydd som ni kan byta ut gratis, satsa på invisibleshield. eller frakten kostade 2.95 dollar:eek:

Gällande Invisible Shield

Ursprungligen av xtrem:

Man får inte med några instruktioner utan tillverkaren hänvisar till sin hemsida för senaste instruktionerna. Så man måste ha tillgång till Internet för att veta hur man ska göra. På hemsidan är det bara text, men det finns en länk till en oberoende site som har många bilder och alternativa tillvägagångssätt.

Jag kan varken hitta instruktioner på Invisible Shields hemsida eller på nån oberoende sida (frånsett från http://www.rainydaymagazine.com där instruktioner finns att köpa för $2.50:mad: ). Kan nån hänvisa till gratis vägledning?

  • Medlem
  • 2006-07-21 13:14

IS på min Nano

Hejsan, Satte nyss på min Invisible shield Full protector på min Svarta Nano 4gb.
Jag Blev väl sådär nöjd, men jag har bara mej själv att klaga. Jag tog av och satte på för många gånger så de kom mycket skit på ISen. Men men, nu väntar jag bara på att den ska torka.
Även om jag inte blev så jätte nöjd med min så Rekommenderar jag det starkt, man märkte direkt att de tål välfigt mycket stryck utan att bli repad.

Jag kommer lägga upp bilder på den innan helgen är slut, så får ni se hur den blev.

Jag köpte den ifrån Istuff.se Beställde den igår vid 11 tiden å fick den retad idag, mycket proops till istuff !

Mvh
Måns p

hej jag köpte min ipod nano 4gb black i dag och efter att ha kämpat mig igenom alla 16 sidor så har jag bestämt mig för IS

köpte från bestskinsever.com till min g5 nöjd! 70:- med frakt.

NU sitter IS på och är monterat blev inte jätte bra ( mitt eget fel hade lite brotom när jag monterade) men det fyller väl sin funktion hopas jag i alla fall

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-02 02:31

Jippi, nu har jag äntligen beställt en IS till min iPod! Kommer snart att få en ny iPod video eftersom min gamla hade döda pixlar o dessutom så var den ganska repig.. Skickat in den på service o det står att dom ska skicka en ny ju! Jihoo den här ska inte få en enda repa med IS som skydd.. Bara jag lyckas att installera den snyggt..

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-11 17:55

Tackar tackar allihopa här på tråden för all hjälpande information! Resultatet blev skitbra.. Känns härligt "gummiaktigt" typ..

Bevaka tråden