Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela iPod-serien uppfräschad

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag presenterade Steve Jobs en uppdaterad iPod-serie under pressträffen i San Francisco. Hela iPod-serien har fått sig en uppfräschning utan några nya revolutionerande nyheter, dvs precis i linje med ryktena. iPod nano har fått ett skal i aluminium och olika färger. Det största nyheten är den helt nya iPod shuffle som nu blivit ännu mindre.

iPod

  • 60 procent ljusstarkare skärm med inställning för ljusstyrkan.

  • 3,5 timmar videospeltid (jämfört med tidigare 2 timmar), största versionen får 6,5 timmar.

  • Ny mjukvara med nya spel och omedelbar sökning.

  • Spel för iPod kommer att säljar på iTunes Store för 4,99 dollar.Mer info om detta.

  • Spelen kommer att fungera på förra (femte) generationens iPod-modeller.

  • Två modeller:

  • 30 GB för 2.795 kr inkl moms.

  • 80 GB för 3.695 kr inkl moms.

iPod nano

  • Ny modell med skal i färgad aluminium.

  • Färger: Grön, silver, svart, blå, rosa.

  • 24 timmars speltid.

  • Ny mjukvara precis som på vanliga iPod.

  • 3 modeller:

  • 2 GB, 1.495 kr inkl moms, endast silver

  • 4 GB, 1.995 kr inkl moms, alla färger förut svart

  • 8 GB, 2.495 kr inkl moms, bara svart

iPod shuffle

  • Andra generationens iPod shuffle

  • Storleken samma som iPod Radio Remote

  • Metalskal

  • 1 modell: 1 GB, 795 kr inkl moms, kommer i oktober

Kom ihåg att ni kan tjäna på att handla era nya iPod-modeller via 99bonus

Mer läsning: Apples iPod-sidor

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 20:39

Hmm...är det inte 30 och 80GB IPod Adrian?

Jo, det stämmer, ska ändra. Tack.

Fan också om jag hade väntat att skaffa då hade jag haft en snyggare nano nu:(

Ny shufflen va ju helt perfa iallafall. Sådan får det nog bli sen till joggingturerna för att inte tala om när man är ute på beemern. Soft!

Shit! Nu blev jag för första gången sugen på att byta min monocrom 4G 40Gb, eller iallafall hitta ett skäl att ha två stycken ipods. Dumma dig Steve Jobs!

  • Medlem
  • 2006-09-12 23:03

Björnström, jag håller med, Steve knäcker alla med hästlängder. Jag önskar att jag hade väntat 9månader med att köpa min nano vit 4gb och köpt en 8gb nu, men men... sånt är livet + att jag inte kan sälja den, mitt namn&personnummer är ingraverat... Vilket helvete jag har ... ^^

BRA Jobbat Svete, men förbannad blir man! Man vill ju ha juvelerna.

Steve Jobs keynote var ganska bra:
Apple - QuickTime - Special Event - It's Showtime

Är det fler än jag som tänker: "Dom börjar bli lite väl dominerande nu"?

Ursprungligen av Björnström:

Steve Jobs keynote var ganska bra:
Apple - QuickTime - Special Event - It's Showtime

Är det fler än jag som tänker: "Dom börjar bli lite väl dominerande nu"?

Jag har inte lyckats se det än, kommer inte in, men en kompis kommenterade att han tyckte Steve verkade trött och oinspirerad, och att det var ett tråkigt keynote!?
Nå, ska försöka kolla igen i morgon...

Jag hade inte förväntat mig det, men jag hade verkligen önskat att Apple stoppade in FM-radio en gång för alla. Jag trodde/hoppades iPod Radio Remote var ett steg på vägen dit.

  • Medlem
  • Köping
  • 2006-09-12 23:28

Nästan värt att byta bara för alu-skalet, mer minne och framför allt, längre batteritid....

  • Medlem
  • 2006-09-12 23:48

Apple Special Event
Due to exceptional demand, your request could not be completed at this time.
Please try again at a later time.

Vill ju se nu jue!

Synd bara att de fortfarande envisas med iTunes, annars hade jag köpt en direkt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 23:52

Det där var nästan ens inte värt en keynote!

Jag blir nästan förbannad, jag förväntade mig mer av Apple med allt snack om "Showtime"..
-Film i iTunes, ja jippi....eller så inte, dyrt är det och kommer först nästa år till Sverige.
-Ny iPod, egentligen bara smått uppgraderad, fortfarande bara 2.5" skärm på någonting som man FAKTISKT ska se film på(!).
-Ny mini, eller Nano menar jag förstås, batteritiden och lagringsutrymmet är perfekt, MEN
varför i hela fridens namn kör man på minins design!?
Den kunde ju varit reptålig utan att vara en slimmad kopia av minin som togs bort från marknaden för ett år sedan.
-Shufflen är för ovanlighetens skull den iPodmodell som jag fastnade mest för efter detta event.
Minst i världen och 1 GB, grymt nice.
Okej iTV verkade riktigt snyggt och coolt också, allt var inte negativt.

Ursäkta om jag är lite sur, men det här kändes väldigt fel av Apple!
Jag vet inte riktigt, men jag kan omöjligt vara den enda som söker efter den ultimata
musik & videospelaren, som inte är för stor men ändå tillräckligt stor för att tillhandahålla en 4" skärm, ha bra med utrymme, batteritid mm.

Det enda som hindrar mig från att gå över till den "mörka" sidan är just nu iTunes och allt bra som det innebär.
Annars blir det nog Creative
Prylfeber | Nyheter för prylvänner: Zen Vision W - ny mediaspelare från Creative
//Jacke

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 00:04

Kanske överreagerade lite:P
Är ändå lite sugen på en 80GB iPod, det är ju trots allt ingen dålig spelare.
Kanske blir en sådan (så kan man iaf se på film/serier på nåt sätt) och senare en RIKTIG video iPod när den kommer (för skulle Apple aldrig lansera en sådan vore nåt helt galet).
iTunes är ändå för perfekt för att sluta användas.
//Jacke

dåligt Apple...

Dem hade nästan fått mej att köpa en "original" iPod Nano när jag nu ser att dem lanserat denna nya skit, det e ju en blandning av en Mini och en Nano.

Nä Apple, skärp till er så kanske jag köper en nästa gång det kommer ut en ny...

kan tillägga nu när jag fått min svarta nano 8gb att den är fantastisk, tänk er en nano G1 fast nu mycket bättre . att dom bytt ut skalet ändrar i princhip ingenting den ser fortfarande ut som en G1 tycker jag..så alla som funderar på om apple gjort rätt och funderar på en G1 istället för en G2 pga designen ,köp en G2 nu =).
ni kommer inte ångra er!

iPod nano med FM-radio

Hejsan
Förlåt en oerfaren iPod-användare.

Var i Shanghai Kina förra veckan och köpte en iPod nano. I den finns FM-radio och jag hittar inte någon sådan på nätet. Yttermåtten stämmer men den är en millimeter tjockare. Vad är detta?
Undertill bara en USB-kontakt!

Någon som vet?

LarsZeta

Ursprungligen av LarsZeta:

Hejsan
Förlåt en oerfaren iPod-användare.

Var i Shanghai Kina förra veckan och köpte en iPod nano. I den finns FM-radio och jag hittar inte någon sådan på nätet. Yttermåtten stämmer men den är en millimeter tjockare. Vad är detta?
Undertill bara en USB-kontakt!

Någon som vet?

LarsZeta

Tyvärr är det en kopia du fått tag på som ovanstående nämde så har inte ipod inbygd radio. Du fick väl inte heller med itunes? Finns mängder ipod kopior speciellt i Kina.
Vad köpte du den förr? Hade varit trevligt om du lagt upp lite bilder på den.

Oäkta IPod

Okey, klart det är en oäkta, men ..........

Skickar iallafall med 3 bilder och radion är helt okey!

Hälsar LarsZeta

Ursprungligen av LarsZeta:

Okey, klart det är en oäkta, men ..........

Skickar iallafall med 3 bilder och radion är helt okey!

Hälsar LarsZeta

Ha, ha -- helt sanslöst dåligt och extremt fult gjord kopia!

Men jag älskar att du postade bilderna... du har räddat min dag!

Nya shuffle är verkligen pytteliten - stor risk att tappa bort den på nolltid.

Vad blev "best in show" enligt er?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 08:30

Den nya Shufflen är riktigt cool, helt klart den produkt som jag fastnade för även om jag inte vill ha en. Ipod Nanon var väl väntad även om färgfördelningen känns sådär. Hade hoppats på att köpa en 1GB i guld till tjejen och en 8GB i blått till mig själv. Får nog tänka om lite där.

Den nya nanon är riktigt snygg! Nu känns inte min mini lika gammal längre. Frågan är hur de har lyckats förbättre batteritiden med 100%. Vi som har varit med förr vet hur bl.a. Sony förstörde ljudkvaliten hos sina Discman och MiniDisc med att sänka uteffekten för att få ut fler timmar.

Jag hade klart hellre sett batteritid på 10timmar med asbra ljud. Då får man ladda varje kväll, men det blir väl samma rutin som att borsta tänderna. Sen hade de kunnat skicka med en liten plasthållare för ett extra AA batteri som man på långresor kan koppla till dockkontakten.

Eller varför inte ta fram både en audiofil och en fjortismodell?

just my 2 cents

Nu har jag avbeställt min 4gb nano och beställt den nya:D den blåa nanon blev det

Nån som vet ifall den där extra batteritiden är på vanligt musiklystnande också, eller ifall dom bara gjort själva videouppspelningen minde energikrävande?

Annars så är det ju bara ljusstyrkan och sökfunktionen som uppdateras på 5G, vilket ju inte är speciellt betydande, fast man vill ju så gärna ha den endå...

andreasdahl:
enligt specs:en är det ju totala batteritiden som har ändrats, väl?

Edit:
Och du glömmer de extra 20 gb på stora modellen. De är väl betydande i nån mening...

Hmm, på deras hemsida står det faktiskt att på 30gig modellen så är det 12 timmars audio playback nu. Fast innan så stod det faktiskt 14 timmar... Väldigt konstigt. (Och på 60/80gig modellen är det oförändrat med 20 timmar.)
Den enda batteri tiden som ökats i deras specs är video playbacken...

märkligt

Vilka funktioner finns enbart på den uppdaterade versionen av ipod video egentligen?
Jag uppdaterade programvaran i min G5a nyss o nu kan jag ju ställa in ljusstyrkan Finns ju också en funktion nu för att ställa in maxvolym, innebär det att man inte behöver hacka volymspärren?

60% starkare ljusstyrka står det ju på hemsidan...är det det och längre batteritid som skiljer eller?

Bevaka tråden