Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra Tema i din ipod

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.ipodwizard.net
En sida för alla er som tröttnat på orginaltemat i era ipods. finns nya teman till de flesta ipods.
Mycket bra sida

  • Medlem
  • 2006-05-30 23:51

Vart finns teman? Finns det till iPod nano också?

JA självklartgå in på forumet och leta dig vidare där under kategorien mod

Men gäller fortfarande garantin om man gör det??

  • Medlem
  • 2006-06-02 18:22
Ursprungligen av Alleman:

Men gäller fortfarande garantin om man gör det??

Det är samma sak här som med Linux, ingen hårdvara kan förstöras. Jag vet inte vad apple säger om att man moddar opertativsystemet. Men om man ska lämna in den nån gång kan man bara göra en återställning så ser dom inte att man ändrat något.

nån som hittat nått svart tema, ett helsvart?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-09 21:19

hittar det inte

  • Medlem
  • 2006-06-09 21:40

Vad hittar du inte?

hur gör man om man vill använda något av dom då? datagrejs är inte min specialitet.

  • Medlem
  • 2006-06-10 00:11

Starta upp programmet (iPod wizard), tryck på Open updater, välj din installerade iPod updater.
Tryck sedan på Load och välj din iPods firmware.
Nano 14.5.1
G5 13.6.1
Är inte helt hundra här, men jag skrev tidigare i en tråd vilka firmwares som var till vilka iPods, och det var så lite skillnad här så jag tror att det är rätt. Alla firmware-nummer hade fått tillägget .1 och jag har testat med min mini och dethar funkat prima.Här är den förra tråden. (längst ner på sista sidan)
Efter att du laddat ditt firmware väljer du Load Theme och väljer det temat du laddat ner. Sen trycker du på Write, och efter det är det bara att återställa iPoden med den updaterare som du modifierade.

Alt. Gå in i den dolda iPod_Control mappen på din iPod och sedan in i Device (H:\iPod_Control\Device) och öppna filen SysInfo med t.ex. wordpad. och där inne ska du hitta två rader som ser ut ungefär såhär:
(Olika siffror för olika modeller, det är firmware versionens nummer.)

buildID: 0x02618000 (2.6.1)
visibleBuildID: 0x01418000 (1.4.1)

Ändra dessa till:

buildID: 0x02608000 (2.6.0)
visibleBuildID: 0x01408000 (1.4.0)

Med andra ord bara minska nummret ett steg.
Om man gör såhär kan man välja att uppdatera ipoden istället för att återställa den, då slipper man bli av med data.

Jag hittar inte min iPod updater =/ har kollat igenom både min windows och program mapp, även iPoden men hittar den inte :S någon spom har en susning om var den kan vara?

Ursprungligen av runqen:

Jag hittar inte min iPod updater =/ har kollat igenom både min windows och program mapp, även iPoden men hittar den inte :S någon spom har en susning om var den kan vara?

Ladda ner en updater bara?
Apple - iPod - Hämta program

Är det någon som kan rekommendera något tema?

har laddat hem teman fast dom kommer i 300stycken olika bilder hur gör jag dom till en fil som jag kan ladda in på frimwaren?

finns det ingen som kan?

  • Medlem
  • 2006-11-20 12:16

Hur är det med teman till nano G2??. funkar G1 temana på G2an osv?

snälla nån som kan det här, har suttit i veckor men lyckas inte, är inte så hajj på engelska:/

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-04 21:01

Ingen som skulle vilja lägga ut en bild på iPoden med nåt av de nya temana?

snälla är det nån som kan hjälpa till?
antar att det inte bara är jag som vill ändra temat?
tack på förhand

  • Medlem
  • 2007-02-09 19:03

Om du har en mapp med bilder till din iPod, så kan du (om du använder iPodwizard) välja load all och då ska du markera mappen med bilderna. Dock vet jag inte hur det funkar nu när ipodupdater är inbakat i iTunes.

1
Bevaka tråden