Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i bil med bara CD-spelare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är ny på forumet och har lite svårt att navigera det bra ännu.

Kan man använda iPoden i en bil som bara har en CD-spelare? Jag vet att det finns kassett-minijack adapters men finns det liknande för CD? (CD-minijack).

Jag är ledsen om denna fråga behandlats tidigare.

Mvh
Niklas Hellgren

Välkommen till forumet!

Du har olika alternativ ifall du har CD-spelare i bilen.
Vill man pröjsa lite mer för ett stabilt system finns olika adapters från http://www.densionsweden.com/.

Vill man komma billigare och smidigare undan rekommenderar jag iTrip till din iPod.
Det finns olika sorters modeller till respektive iPod-modell, men de främsta och bästa skulle jag tippa på kommer från http://www.griffintechnology.com/.

Du kan läsa mer information om just dessa FM-sändare ifall du söker på just "iTrip" i forumet. Du hittar b la varifrån den går att beställa, recensioner och det som du behöver veta. (alterntivt sök på "iPod i bilen" så hittar du trådar om samma ämne.

Tack för svaret! Jag hade ingen aning oom att iTrip kunde användas så, men jag förstår nog ändå inte riktigt hur den fungerar. iTrip kan alltså ta emot ljudsignaler från iPoden (dvs det som finns på hårddisken) och skicka den vidare för att bilens FM-mottagare ska ta emot signalen och på så sätt spela musiken i bilen?

Går det bra med en "vanlig" iTrip eller måste man ha den som heter iTrip auto hos griffintechnologies? Det verkar som om detta med FM sändningar inte verkar helt störningsfritt, hur bra fungerar det egentligen?

Mvh
Niklas

  • Medlem
  • 2006-07-01 20:45
Ursprungligen av Niklas Hellgren:

Tack för svaret! Jag hade ingen aning oom att iTrip kunde användas så, men jag förstår nog ändå inte riktigt hur den fungerar. iTrip kan alltså ta emot ljudsignaler från iPoden (dvs det som finns på hårddisken) och skicka den vidare för att bilens FM-mottagare ska ta emot signalen och på så sätt spela musiken i bilen?

Går det bra med en "vanlig" iTrip eller måste man ha den som heter iTrip auto hos griffintechnologies? Det verkar som om detta med FM sändningar inte verkar helt störningsfritt, hur bra fungerar det egentligen?

Mvh
Niklas

Det är en bra fråga. Jag har en sådan till en iPod Mini och när det är podradio och tal, t ex sommar i P1, så hörs ett "surrande" (kanske en dålig beskrivning, men ett dåligt ljud helt enkelt) ljud ganska tydligt, både i bilen och i hemmastereon. Så jag ställer en följdfråga; är det fler som har Mini och iTrip och kan lyssna på sommar utan dåligt ljud?

1
Bevaka tråden