Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iTrip till Nano?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte kolla med er som har iTrip till nano vilken iTrip ni har!

Har ni den som är speciellt för nano eller den som även passar video.

Varför valde ni just den ni har? Några erfarenhetar av funktionerna LX och DX modes som endast finns på den som även passar 5G Video. Fungerar det?

PS Passar en nano med siliconfodral i en iTrip för nano? Har inte lust att plocka ut spelaren varje gång jag skall lyssna i tex bilen.

Kanske har ni Airplay eller någon annan!

  • Medlem
  • 2006-06-15 09:06

har sj den som passar nano och nej jag tror inte den passar samtidigt med ditt fodral.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-19 14:36

Jag köpte den som passar alla ipods med dockkontakt, som i första hand är menad till G5. Anledningen var att jag ville fortsätta använda mitt zCover silikonfodral, och att jag funderar på att uppgradera till en G5.

Denna har jag alltså:
http://www.griffintechnology.com/products/itripdock/

jag skulle satsa på nåt annat än den itripen som e anpassad för alla med dock kontakt, men jag har haft olika typer av itrip och den senaste versionen de släppt ut tycker jag brusar som fan och volumen går inte påverka alls, kanske missat nåt men jag e som sagt ingen expert. Har ni ingen G5 och kör med de äldre modellerna tycker jag ni bör satsa på de istället.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-06-24 14:48

Jag håller med, satsa på denna

http://www.ishop.nu/?page=prod&id=266

  • Medlem
  • Köping
  • 2006-06-24 20:44

Men hur funkar strömförsörjningen/laddning??
Ingår typ en cigg-laddare eller måsta man köpa till??

Sugen till semestern...

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-06-25 13:09
Ursprungligen av iPerr:

Men hur funkar strömförsörjningen/laddning??
Ingår typ en cigg-laddare eller måsta man köpa till??

Sugen till semestern...

Måste även köpa denna http://www.ishop.nu/?page=prod&id=47 samt en Mini-usb

Här finner ni alla CE-märkta FM-sändarna:
http://www.istuff.se/index.php?main_page=advanced_search_result&keyword=itrip&search_in_description=0

Skall man bara ha den i bilen kan vi rekommendera iTrip Auto med inbyggd laddare:
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&products_id=1055

De andra iTripsen har en mini-usb-kontakt för att ladda iPoden. Med den senaste Powerjolten medföljer en mini-usb sladd (tyvärr är den för nävarande slutsåld. Fler inkommer under nästa vecka):
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=64_66&products_id=1056

måste köpa en powerjolt och en mini usb sladd, men hur funkar itrip nano brusar de nåt eller funkar den felfritt?

  • Medlem
  • Köping
  • 2006-07-16 20:55

bidde en itrip auto...

Skall köpa en trollpod till saaben senare när jag den blivit "testad"...
(Trollpod :: iPod your Saab 9-3, 9-5 and more!)

Efter allt snack om att ljudet ibland blir dåligt och att man måste ha itripen minst 1 dm från antennen vill jag verkligen veta om ni tycker att jag ska satsa på en iTrip eller inte.
I min bil finns ingen rak stående antenn utan antennen består av smala metalltrådar inbyggd i bakrutan. Det är en ganska lång bil, närmare 5,2 meter lång så nu undrar jag om ljudet kommer att bli dåligt eller inte.

Uppskattar verkligen svar, en iTrip skulle säkert underlätta för mig än tex. en kassett adaptor eller liknande (har ingen cd spelare).

Och en sak till. Vad är det för skillnad mellan dessa?:

  • Medlem
  • Köping
  • 2006-07-20 00:13
Ursprungligen av IlCapo:

Efter allt snack om att ljudet ibland blir dåligt och att man måste ha itripen minst 1 dm från antennen vill jag verkligen veta om ni tycker att jag ska satsa på en iTrip eller inte.
I min bil finns ingen rak stående antenn utan antennen består av smala metalltrådar inbyggd i bakrutan. Det är en ganska lång bil, närmare 5,2 meter lång så nu undrar jag om ljudet kommer att bli dåligt eller inte.

Jag kör med en iTrip Auto från iStuff.se (ruskigt snabb leverans..)

Min iTrip är inkopplad i ciggurtaget i baksätet, kabeln drogs sedan fram så att själva iTrip'en hamnade mellan stol och mittkonsol, ner mot golvet., sedan kommer sladden med dock kontakt fram lagom långt vid växlespaken för mig. Så den ligger alltså dessutom klämd mellan stol och konsol (mycket metall där)

Jag har alltså min liggandes en bra bit från antennen, (som sitter i bakre sidorutan på mitt saab-skåp.)

Jag måste säga att efter allt junk jag hört om iTrip på nätet så är jag MYCKET nöjd.
Ljudet e kanon. JAg kan varmt rekomendera den.
Jag kör på första frekvens min stereo kan få in (87,5) sällan nån annan där....

Saknar dock 3 saker:
- RDS text skulle var coolt, typ "iTrip" eller egen text.
- möjlighet att styra ipoden från rattknappar
- möjlighet att set låtar/album/playlist o.s.v. i min färddator.

Så jag väntar med spänning på första trollpod-testen för 9-5'orna.

Ursprungligen av IlCapo:

...Uppskattar verkligen svar, en iTrip skulle säkert underlätta för mig än tex. en kassett adaptor eller liknande (har ingen cd spelare).

Och en sak till. Vad är det för skillnad mellan dessa?:

Om du är orolig för ljudet så rekommenderar jag hellre en kassett-adapater. Läste precis att du inte är förtjust i sladdar och kablar, men i detta fallet kanske du behöver brottas med max 20cm sladd ungefär.

Skillnaden mellan iTrip Dock och iTrip Nano är faktiskt inga speciella enligt de tekniska specifikationerna.
Vad jag känner till så finns inte iTrip Nano i vit färg, medans Dock finns i både svart resp. vit färg.

Med iTrip Nano visas frekvensen i iPodens display, medans Dock har egen display.
Misstänker att dom fungerar minst lika bra.

Har fortfarande inte fått min fråga besvarad. Vad är skillnaden mellan dessa iTrips. (se mitt inlägg).

iPerr: Jag vill helst ha något trådlöst, vill inte krångla till det med sladdar och dyligt. Därför vill jag inte köra iTrip Auto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-26 00:26

lånar tråden lite. Jag har läst om att det kan brusa lite om man bara spelar podcast och sånt. Nu är det så att jag tänkte köpa en nano i present till min mor som lyssnar på ljudböcker i bilen och hemma. Är det en dum idé med en iTrip? Hon har ju en ny bil med så kassetadaptern fungerar ej.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-26 14:16

Ja, ljudböcker kommer nog att ha ett bakgrundsbrus när du lyssnar via iTrip:en, tyvärr. Det hörs inte så väl när man spelar musik, men vid tal eller tystare partier i låtar så hörs det.

Jag försökte lyssna på en ljudbok i bilen en gång, men ... Inget att rekommendera seriöst. Finns viktigare saker att koncentrera sig på när man kör bil än vad som händer i boken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 00:35

Ok, tack.

ja vad vet jag. Hon har röjt egenom ett bra antal böcker och inte kört ihjäl någon än. Kvinnor kan göra fler saker samtidigt

1
Bevaka tråden