Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvättade sladden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är det någon som har tvättat sin firewire sladd i tvättmaskin och sen testat om det funkar?!?

Jag råkade ha den i fickan och tjejen tvättade den, är det någon fara tror ni om man låter den torka ordentligt?!?

Tacksamn för snabbt svar!

/Gabriel

Ursprungligen av gabkot:

Hej

Är det någon som har tvättat sin firewire sladd i tvättmaskin och sen testat om det funkar?!?

Jag råkade ha den i fickan och tjejen tvättade den, är det någon fara tror ni om man låter den torka ordentligt?!?

Tacksamn för snabbt svar!

/Gabriel

Det är väl bara att testa? Se bara till att kontakterna är torra så att dom inte kan skada iPoden eller Firewire-kontakten på datorn. Fast det är nog inte överdrivet känsligt.

Jo det är ju bara att testa men surt om det är något så att det bli kortslutning, fast det blir väl bara kortslutning om det är fukt.. Ingen annat som testat detta??

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-22 17:03

Det ska inte vara några problem om du låter den torka ordentligt. När det gäller mobiltelefoner rekommenderas att de ska ligga minst två dygn, tror jag, men en kabel bör ju torka snabbare...

Japp det funkade bra! Ren sladd har man nu oxå!

1
Bevaka tråden