Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Apple iPod Radio Remote

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 13:03
Ursprungligen av Pellib:

Alternativ för teknisk assistans
Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Assistansen är öppen måndag-fredag klockan 8.00-19.45 och lördagar 10.00-17.45. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan.

Sitter i telefonkö för att tala med dem nu.

Tackar så mkt!

MVH/MiMa

Ursprungligen av Pellib:

Att den skulle fungera 100% hade jag naturligtvis inte väntat mig men att mottagningen fungerar så pass dåligt som den gör även under bra mottagningsförhållanden känns riktigt uselt. Jag menar man köper en en radio för att lyssna på radio inte på ständiga störningar i form av brus.

Här fungerar den hur bra som helst. Bra mottagning och inget brus alls på dom kommersiella radio stationerna men när jag bytar till P3 (som är den ända radio stationen jag vill lyssna på) så brusar det och får knappt in radio stationen. Detta har hänt med andra mp3 spelare också när jag lyssnat på P3. Verkar vara sveriges radio som har dålig sändning. Och det tycker jag är väldigt märkligt:confused:

en fråga till Xtrem .... när man har kopplat inte Remoten.... kan man koppla in andra hörluror på den orginala kontaketen och hörra ljud ändå??? och ha andra hörluran på remoten ???

  • Medlem
  • 2006-03-01 12:38

ja, de fungerar simultant, alltså stoppar du in två hörlurar hörs det i båda. Dock med ett par sekunders fördröjning...
(skojja om det sista bara)

Om man vill lyssna på radion i de nya hifi högtalarna hur gör man då

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 19:06

det går nog inte...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-12 19:09

jo det kan nog gå, ja hade för mej att hifi högtalarna hade en line in port eiier dyl.
då är det ju bara att koppla in ipoden genom den, lite bökigt bara

  • Medlem
  • 2006-03-18 15:43

man borde få avdrag på tvlicensinbetalningen för de kanaler man inte får in, eller har taskig mottagning på...

För mig är det tvärtom, SR låter bäst och ju mindre kanalen, desto sämre motttagning... men det
är ju inget nytt direkt.

Lyssna på radio trots att man kopplat ut remoten?

Jag undrar om det går att lyssna på radio trots att man tagit ut fjärrkontrollen, eller måste man ha den i hela tiden då man vill lyssna på radio? Dåligt i så fall.

Tack

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-06-07 12:18

Radio och fjärrkontrollen är ihopbyggda, ingen radio utan fjärrkontroll alltså. Det beror väl på att själva iPoden inte har någon radidel eller antenn inbyggt.

Dåligt vet jag inte om det är, jag använder fjärrkontrollen mer än radion så jag ser det som ett plus!

Teknikmagasinet har ju den:

Teknikmagasinet - meningen med livet

Vem är egentligen förvånad över att remoten har bristfällig mottagning? Hur många pyttesmå radiomottagare genom tiderna har funkat felfritt? Det har genom åren funnits tonvis med små, rackarns praktiska, radior att ta med sig överallt. Man fick dem som premier i bokklubbar, på köpet med Kalle Anka, när man tankade för 500 spänn etc. och jag har inte hört om någon som funkat bra. De hamnar oundvikligt längst in i den bortglömda kökslådan med små "bra-att-ha-grejer". OK, man förväntar sig att Apple gör bra grejer, men radion är fortfarande liten och således inget att ha... Annat än som remote då...
Varför inte lyssna på sin egen musiksmak, som man förhoppningsvis proppat iPoden full med, tills dess att pyttesmå radioapparater funkar felfritt...
500 bagis dessutom!

Bevaka tråden