Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure E2c - hur är det med garantin?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det så att jag tänkte köpa ett par nya lurar, och det lutar åt ett par Shure E2c.

Har nu ett par Sony MDR-Ex71 men vänster lur har halvdött. Har hört att det är ett vanligt fel ipoden skapar.
Hur som helst har jag tappar bort garantibevisen och sånt till lurarna (klantigt, jag vet) och behöver köpa ett par nya.

Hur är det med Shures garanti? Täcker det att ipoden har förstört luren? Hur lång är garantin?
Jag tänkte köpar från Dustin, och har bara bra erfarenheter av dem, har även hört att de är snabba i garantiärenden.

Så, är det ett smart val att köpa ett par såpass dyra lurar när de ändå kanske går sönder?

Är det verkligen iPoden som sabbar lurarna? Jag har själv haft sönder två par EX-71 på det där sättet, men jag antog kallt att kablarna hade gått sönder mekaniskt, liksom...

Ursprungligen av Kristjan:

Är det verkligen iPoden som sabbar lurarna? Jag har själv haft sönder två par EX-71 på det där sättet, men jag antog kallt att kablarna hade gått sönder mekaniskt, liksom...

Det vet jag inte riktigt.. lite svårt att ta reda på dock.

Men hur som helst, nu köper jag ett par E2c grisen i säcken, får dem förhoppningsvis redan imorgon. Hoppas de är bra nu bara.

  • Medlem
  • 2006-06-02 14:41

Ta en liten nål, stick försiktigt hål på det lilla "vaxtäcket" som bildats över det lilla hålet i mitten av membranet på din "halvdöda" hörlur. Sen har du ljudet tillbaka som vanligt.

Ursprungligen av Xelo:

Ta en liten nål, stick försiktigt hål på det lilla "vaxtäcket" som bildats över det lilla hålet i mitten av membranet på din "halvdöda" hörlur. Sen har du ljudet tillbaka som vanligt.

Jag hoppas INTE att du har rätt, för nu har jag precis varit o hämtat mina nya E2c, har bara testat dem som snabbast. Packade upp dem (vilken jävla kartong, krävs ju skärbrännare för att öppna!) och cyklade hem med plupparna som satt på.
Morsan tog kartongen i bilen och har inte kommit hem ännu. Hur som helst, så var plupparna som satt på alldeles för stora, så det var ingen bas alls, men det var precis likadant med Ex-71'orna från början, så jag är inte orolig över att de inte kommer låta bra

Ska testa det där med att sticka hål, i sådant fall är det säkert nån kompis som vill köpa dem av mig.

EDIT: Du hade rätt... det var vax i hålet.. fan oxå, fast jaja.. Shure-lurarna var ju bra mkt bättre
Får la försöka sälja de gamla nu.

  • Medlem
  • 2006-06-05 10:11
Ursprungligen av Hugget:

Jag hoppas INTE att du har rätt, för nu har jag precis varit o hämtat mina nya E2c, har bara testat dem som snabbast. Packade upp dem (vilken jävla kartong, krävs ju skärbrännare för att öppna!) och cyklade hem med plupparna som satt på.
Morsan tog kartongen i bilen och har inte kommit hem ännu. Hur som helst, så var plupparna som satt på alldeles för stora, så det var ingen bas alls, men det var precis likadant med Ex-71'orna från början, så jag är inte orolig över att de inte kommer låta bra

Ska testa det där med att sticka hål, i sådant fall är det säkert nån kompis som vill köpa dem av mig.

EDIT: Du hade rätt... det var vax i hålet.. fan oxå, fast jaja.. Shure-lurarna var ju bra mkt bättre
Får la försöka sälja de gamla nu.

Haha, ja...Jag har också ett par EX-71, och fick exakt samma problem förut. Var nära att skicka in dem innan jag upptäckte av en slump att det inte var något större fel. Vet inte hur många med samma problem jag hjälpt på olika forum...:rolleyes:

Men ja, nu kör jag E2c och tycker också de är bra mycket bättre.

1
Bevaka tråden