Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples iPod-skydd byter färg

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer en liten nyhet. Apple började i november förra året att skicka med ett förvaringsskydd till sin iPod nano. Anledningen var påtryckningar och försök till stämningar mot Apple för att iPod nano repades för lätt. Idag skickas alla nya iPods med skyddet.

Från början var skyddet grå färgat, men nu har Apple börjat skicka med ett svart istället. Troligtvis kommer även 5G iPods att komma med den nya färgen på förvaringsskyddet även om ingen har rapporterat detta.

Hemsida: Apple

[via [URL="http://www.ilounge.com/index.php/news/comment..."]iLounge[/URL]]

  • Medlem
  • 2006-05-31 09:58

Nyhet? Min kompis köpte en Ipd Nano i butik för mer än 1 månad sen och fick ett svart skydd.

Ursprungligen av JGG:

Nyhet? Min kompis köpte en Ipd Nano i butik för mer än 1 månad sen och fick ett svart skydd.

Nyhet för 99,99% utav alla besökare på ipod.se

Perfekta sortens nyheter - små kul, helt meningslösa grejor! Alla har ju inte köpt en ny iPod inom en månad, de som har kan ju skriva sina egna nyheter någon annan stans!

Bra, rolig nyhet som sagt.

Keep em' comin!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-06-01 11:01

Snyggt, äntligen!
Det känns inte som om de hade testat den förra lilla vita väskan man fick med, den såg förjävlig ut efter 2 dar tyvärr, förmodar att jag inte är ensam om det.

Nu fattas bara att de fixar fram de svarta lurarna också!

Någon som vet om man kan köpa den någonstans, jag kikade på Apple's hemsida men där verkade den inte finnas, eller måste jag köpa en ny iPod för att få den

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2006-11-04 15:04
Ursprungligen av TheGun:

Snyggt, äntligen!
Det känns inte som om de hade testat den förra lilla vita väskan man fick med, den såg förjävlig ut efter 2 dar tyvärr, förmodar att jag inte är ensam om det.

Nu fattas bara att de fixar fram de svarta lurarna också!

Någon som vet om man kan köpa den någonstans, jag kikade på Apple's hemsida men där verkade den inte finnas, eller måste jag köpa en ny iPod för att få den

Köpte just ett för 40kr (inkl frakt) från ebay.co.uk

  • Medlem
  • 2006-06-02 10:47

Men jag köpte min Ipod nano för typ 2-3 veckor sedan men fick inte med något skydd :*(
Hur gör jag för att få det, kan jag maila apple support så skickar det ett till mig.

Edit: Det löste sig, skrev det i min tråd. Mycket bra och trevlig (framförallt) support från både apple och intropris.se

Håller med "TheGun".
Mitt gråvita fodral är värdelöst.
Drar åt sig damm och smuts.
Vet någon hur vi kan få ett nytt svart fodral?

  • Medlem
  • 2006-06-02 22:19

Jag fick med ett sådant fodral, men det ger ju inget, man ser inte displayen osv. Är det ingen som har sån där fodral i olika färger? För 275kr på http://store.apple.com/ Är det något att satsa på? Och får man verkligen med hörlurar också? Låter ju bra isåfall, för 5 st fodral + hörlurar.

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-06-04 15:07
Ursprungligen av pasha:

Jag fick med ett sådant fodral, men det ger ju inget, man ser inte displayen osv. Är det ingen som har sån där fodral i olika färger? För 275kr på http://store.apple.com/ Är det något att satsa på? Och får man verkligen med hörlurar också? Låter ju bra isåfall, för 5 st fodral + hörlurar.

Du ser inte displayen när du har ipoden i fickan. Och det är oftast där man har den i skyddet, annars kan man lika gärna köra utan skydd.

inge fodral

Jag fick inte heller något fodrall när jag köpte min ipod nano.

Vilken exakt menar du?
Kan inte hitta någon.

  • Medlem
  • 2006-09-22 21:46

Egentligen, tänk att vi iPodägare alltid har nått att klaga på, kanske är det för att iPod e så rackarns bra!??

  • Medlem
  • 2006-09-24 21:58

Det där fodralet som du snackar om är i silikon... Min kompis köpte sådana. Och nej man får inte med hörlurar. Men fodralen är verkligen någonting att satsa på de skyddar otroligt bra. Fina färger också

Svart följde med min vita 80GB som jag fick igår

  • Oregistrerad
  • 2006-10-04 02:11

vad ska man se displayen för? så länge den går att styra genom skyddet (och det gör den) så äre ju inga problem. annars kan man ju dutta upp den så man bara ser displayen om man ska göra nåt krångligt. fodral som ska sitta på hela tiden är ju ruggigt fula.. tyvärr.

  • Medlem
  • 2006-10-07 18:50

heej fan

Nár jag köpte min Ipod Nano 2gb Jag fick ingen skydd. Det var typp ett ár sedan. ocg sedan typp tvá mánad min kompis köpte Ipod nano dá han fick den skyddet.

  • Medlem
  • 2006-10-07 21:05

köpte min svarta nano igår fick det skyddet väldigt skönt

Jag kommer förhoppningsvis få min ipod nano på måndag som jag har beställt, hoppas verkligen att det förljer med ett sådant svart fodral. Precis ett sådant jag vill ha, enkelt och stilrent där man lätt kan ta ut ipoden om man vill. Om det inte skulle vara så att fodralet följer med, ska man kontakta apple eller elgiganten där jag beställt den från?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 21:48

jag tror inte att det ska vara fodral till den nya nanon... den är ju aluminium och repas inte så lätt... men den gamla repas sjukt lätt och är de en sådan du har beställt ska du kräva fodral för det behövs.

Det är inga fodral till de nya nanosarna, nej. Vad jag undrar är om man får med en såndär bältesklämma som man fick till minin. Nån som vet?

  • Medlem
  • 2006-10-17 20:34

fick det med min G5

Ja, men den är ju repkänslig, och det är inte en nano.

1
Bevaka tråden