Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple + Nike = Sant

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det rykte som dök upp för ett par dagar sedan på internet om att Apple och Nike skulle inleda ett samarbete visade sig vara sant.

Nike kommer i framtiden att ha en del skor som heter Nike+ i utbudet, och det är ett par av dessa skor man behöver ha om man vill använda sin iPod för att hålla koll på diverse saker som distans och tid vid löpning. Det behövs även ett kit som Apple kommer börja sälja inom kort. I Nike+ iPod Sport Kit som det heter medföljer sensorn och mottagaren som man pluggar in i sin iPod.

I en kommande version av iTunes ska man även kunna ladda ner podcasts med tips om träning och även kunna handla ifrån en avdelning speciellt anpassad för Apple+Nike samarbetet. Via Nikes hemsida kan man också lägga upp sina träningspass och föra dagbok över träningen.

Låter det krångligt? Filmen som finns på http://www.nike.com/nikeplus/ visar på ett snyggt sätt hur allt fungerar.

Läs mer på någon av länkarna nedan.

Hemsida: Apple
Hemsida: Nike

Verkar som att den trådlösa överföringen mellan sko och iPod är något på 2,4GHz. Är inte det samma som bluetooth?

Ursprungligen av attila:

Verkar som att den trådlösa överföringen mellan sko och iPod är något på 2,4GHz. Är inte det samma som bluetooth?

Jag har för mig att det här systemet kommer använda bluetooth.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag har för mig att det här systemet kommer använda bluetooth.

Ett annat rykte på iLounge säger 802.11 (typ Airport)
http://tinyurl.com/qkf8h

will it never end

Intressant!

  • Medlem
  • 2006-05-23 23:46

dem skorna kommer säkert va billiga, lika billiga som dem adidas eller vad det var som hade inbyggd dator.. nått sånt skumt var det men det är säkert bra att ha om man verkligen är seriös i sitt joggande

De kommer kosta runt $100, vilket inte alls är mycket för ett par bra pjuck...

Den kostar väl $100.00 + $29.00 ..

Intressant sak!

Kom igen!!!

Varför börja på ny kula när det redan finns grymt bra klockor med pulsmätare och dataöverföring? Detta är bara ett sätt att mjölka pengar.. Bussigt liksom att vara tvungen att skaffa ett par fula Nikeskor bara för att kunna använda produkten.

Denna produkten visar inte pulsen utan för det får man ha en pulsklocka till. Vad man dock får är sträcka och hastighet samt tid. Man kan även lägga in olika typer av träningspass och den berättar sedan med en röst hur längt man sprungit etc.
Tycker det verkar rätt läckert.

  • Medlem
  • 2006-05-25 21:37

Jag förstår inte hur man kan få fram hastigheten, är det inbyggd gps eller nåt i sändaren eller? Och vad är det för speciellt med skon förutom att det finns ett litet fack att lägga sändaren i?

Som jag fattat det så är det inget speciellt med skon förutom att det finns ett litet fack under sulan. Borde gå att köpa kitet löst och sätta in det i en "vanlig" löparsko med lite pill.
Hastigheten är ju enkelt att räkna ut när man vet hur längt personen sprungit samt hur lång tid man hållit på... På de skärmbilder jag sett så verkar det vara tempot man ser snarare än den akutella hastigheten.
Ser verkligen fram emot denna produkt.

  • Medlem
  • 2006-05-26 09:34

Om det bara är snitthastigheten man får fram så kan man ju lika gärna köra med en miniräknare
Funkar det med vilka skor som helst så kan det ju vara värt några hundra för att testa iallafall.

Ursprungligen av andis:

Om det bara är snitthastigheten man får fram så kan man ju lika gärna köra med en miniräknare

Jag antar att man kan se tempot i realtid under tiden man springer, kan vara bra att veta så man kan se ifall man håller det tempot man tänkt. Och jag brukar iaf inte springa med en miniräknare...

Ursprungligen av MacLeod:

Jag antar att man kan se tempot i realtid under tiden man springer, kan vara bra att veta så man kan se ifall man håller det tempot man tänkt. Och jag brukar iaf inte springa med en miniräknare...

Kan det inte funka som en stegräknare då? Att man får mata in hur långa steg man tar och att den sedan beräknar hastigheten utifrån det, vilket inte blir särskilt exakt..

Hoppas det fungerar med andra skor.

Funkar det bara med Nano? Jag har en ipod g5 60 gb..

Ursprungligen av torsson:

Funkar det bara med Nano? Jag har en ipod g5 60 gb..

Det funkar bara med iPod nano. Kläder som Nike gör passar också bara till nanon, och det kan väll förstå. Lite jobbigt att springa runt på en 5G iPod.

1
Bevaka tråden