Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip blir laglig att använda i Sverige

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer en lite sen nyhet, men viktig. Efter många års väntan kan man nu köpa FM-sändare lagligt i Sverige. Det är ett EU-dirketiv som nu gör försäljningen möjlig. Officiellt får man inte börja använda sin FM-sändare förrän 1 september, men försäljningen har redan startats av svenska återförsäljare. Notera att det bara är de som är CE-märkta som får användas, och att tidigare modeller av Griffins iTrip är inte CE-märkta.

Macotekets pris för en Griffin iTrip ligger på 499 kr inklusive moms, och de kan erbjuda levererans från och med nästa vecka. iTrip som är CE-märkta finns till iPod (4G och 5G), iPod mini och iPod nano.

Hemsida: Griffin iTrip
Hemsida: Macoteket

Jaaa!!! Äntligen kan man lyssna på musik i bilen

  • Medlem
  • 2006-05-13 16:11

Jag har aldrig förstått vad en iTrip är för något. Gör den så man kan lyssna på radio, och isåfall... är det allt?

Ursprungligen av Hung:

Jag har aldrig förstått vad en iTrip är för något. Gör den så man kan lyssna på radio, och isåfall... är det allt?

Den gör inte att du kan lyssna på radio, för att göra det måste du köpa Apples Radio Remote.
Det iTrip gör att den sänder ut iPodens musik på den frekvens man har ställt in den på och så kan man ratta in frekvensen på bilstereon eller på stereon hemma och lyssna.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-13 16:47

Notera även att istuff.se har samma iTrip för 1 kr mer, fast fraktfritt:)

  • Medlem
  • 2006-05-14 13:06
Ursprungligen av pite_jacke:

Notera även att istuff.se har samma iTrip för 1 kr mer, fast fraktfritt:)

399 på macoteket
479 på ishop
500 på istuff

80 kr dyrare på ishop
101 kr dyrare på istuff

Ursprungligen av OveR-:

399 på macoteket
479 på ishop

479
- 399
------
= 80

På Macoteket kostar den 499 inkl moms och exklusive frakt.

Ursprungligen av OveR-:

399 på macoteket
479 på ishop
500 på istuff

80 kr dyrare på ishop
101 kr dyrare på istuff

Såhär ser det ut i dagsläget.
Priser inkl. moms
iStuff: 500kr inklusive frakt
Macoteket: 499kr + frakt
iShop: 529kr inklusive frakt

  • Medlem
  • 2006-05-15 09:24
Ursprungligen av iStuff.se:

Såhär ser det ut i dagsläget.
Priser inkl. moms
iStuff: 500kr inklusive frakt
Macoteket: 499kr + frakt
iShop: 529kr inklusive frakt

Precis, Macoteket priser är exkl. moms.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 18:06

Nu borde iTrip få säljas här med

Nu borde väl faktiskt iTrip få säljas även här som det inte varit tillåtet på ett tag nu.:)
(begagnat menar jag såklart)
//Jacke

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-05-13 18:07

Har en fm sändare en dyr moddel kan säga att ljudet är riktigt kass! köp inte detta! köp en ice link lr liknande för nån 1000 lapp mer!

Värt Att Köpa?

Är itrip värt att köpa?

bra ljud osv?

någon som har en ipod nano med itrip som kan berätta?

snälla sugen på att köpa men vet inte om det är värt pengarna?

Fungerar kanon

Jag har inte en Itrip men jag har en annan fm-sändare och det fungerar klockrent. Perfekt i bilen.
Men den jag har är ganska stark signal på också så det kanske gör att det blir bra.

En gång är ingen gong, två gånger är en gong-gång

  • Medlem
  • 2006-05-23 15:39

Om man nu vill använda sitt sunda förnuft har jag en polare som beställde en Griffin iTrip (den med LCD-skärm och inställningsratt) + en Griffin Powerpod billaddare på eBay, från staterna, för totalt 24 dollar med frakt. Tog fyra dagar att få grejerna till Sverige. Huruvida denna sändare är CE-märkt står skrivet i stjärnorna. Men ändå...

1
Bevaka tråden