Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Shure e5

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har också fått mina lurar för en vecka sen nu ungefär och var väldigt imponerad av hela paketet i sig.

Jag vet inte vad jag ska säga om ljudet egentligen, isoleringen är underbar för lyssning på högljudda platser som tunnelbanan, men kvaliteten var inte superb.. jag vet inte vad det kan bero på, använder lurarna på en ipod 10GB med eq satt på electronic, och är antagligen van vid mina förra lurar porta pro, som är ganska "tweakade" i ljudet med kraftig bas och diskant. Finns det något sätt att lägga in manuell eq på en ipod, för det verkar inte funka.. jag säger som tayek att det känns som det ligger en ett lock över vissa delar av hertzbanden.. eller kan jag ha fått ett trasigt exemplar av lurarna. Tro inte att jag dissar dem helt, men jag tror jag förväntade mig mer, och kanske har de en oerhörd potential, måste bara veta hur jag ska få dem at låta som de "ska".

/Cris

Det tar lite tid att vänja sig.. (vande mig efter ca 2 veckor).. Nu har jag lärt mig att uppskatta det "flat"-a ljudet.. Men visst skulle det inte skada om man kunde få in en tung bas i iPoden. Hoppas på ändringar i nästa uppdatering, Apple måste ju lyssna på sina kunder och kritiken ang. ljudet. Majoriteten vill själva göra sin egen EQ inställning.

ja ärligt talat så kommer jag ju uppgradera musikmaskin snart, och hur mycket jag än älskar ipoden så blir det INTE en sån sålänge jag inte får manuell EQ på den. Jag ger lurarna två veckor nu då

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-21 23:01

testa de på datorn,fixa eq på itunes.
jag kör dessa inställningar nu med min iriver :
50:+2
200:-2
1k:+2
3K:0
14K:+4

  • Oregistrerad
  • 2006-03-06 20:22

Jag använder shure e5c för tillfället. och dessa är absolut inte flata, torra eller liknande, de spelar med underbar diskant, basen är avgrundsdjup, seperationer mellan röster och instrument är nästan perfekt.
UM2 orna verkar inte riktigt spela i samma klass om man läser runt på forum från användare. mitt tips är att lyssna på shure e5c före ni köper nåt annat. dessa lurar är verkligen motiverade att ligga högst i klass tillsammans med ultimate ears ue10.

E5 låter alldeles undrbart, japp. No doubt.

Bäst transientåtergivning av E-serien, Riktigt bra dynamik, och ordentlig hållbarhet. Synd att de inte passar riktigt små öron...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-13 22:24

och om 1 månad kommer uppföljaren E500. DET kommer bli mycket intressant. order är redan lagd :eek:

Bevaka tråden