Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett första intryck på iGlaze till iPod Video

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För vidare beskrivning av denna produkt hänvisar jag till testet på iGlaze till nano.

Som det redan har framgått av testet, finns det 4 färger att välja mellan. (Milk White, Kagami Mercury, Obsidian Crimson och Sakura Pink)

Jag har valt "Milk White", men jag måste dock säga att Kagami Mercury är verkligen ett konstverk. Jag har sett en sådan på min väns nano, och det ser bara fantastiskt ut! Klickhjulets och mittenknappens kanter är metalliska!

Det är värt att poängtera att innan monteringen är det viktigt att ta bort all smuts och damm från själva iPod och se till att det inte finns något främmande under iGlaze-ytan. Det är nämligen en aning svårt att demontera iglazen för en första gångare, men när man väl har fattat knepet är det hur lätt som helst. (Skadade nageln vid första försöket, fick ett litet skrapsår)

Jag har ursprungligen en svart iPod, vilket medför till ett svart skikt under det vita iGlaze. Personligen anser jag att det är oerhört vackert och unikt.

Klickhjulet är av samma färg som resten av ytan, vilket ger en minimalistisk och artistisk känsla. Det enda som stör mig är det lilla "moshi" logot under klickhjulet, men detta syns knappast utan ansträngning.

Ytan är mycket vacker och till och med mer vit i min mening jämfört med den orignella vita färgen. Tjockleken är minimalistisk och min iPod passar perfekt i flera av min fodral. (Det vita som kommer med iPoden, Podsleevz och de flesta silikonfodralen) Ytan har ett "glas-aktigt" utseende, vilket är extra synligt på klickhjulet.

Jag är mycket nöjd med min iGlaze. Den är mycket tålig mot repor m.m. Jag har haft den utan fodral i min ficka för en hel dag, och ännu har jag inte sett några repor på den!

Ett minus enligt mig är nog att klickhjulet blir svårare att manövrera med tanke på att det inte längre är matt, men man vänjer sig efter ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-21 16:13

Bra test!
men om jag förstår rätt så är det inget som skyddar baksidan?

Ursprungligen av Dava:

Bra test!
men om jag förstår rätt så är det inget som skyddar baksidan?

Tyvärr kommer det inget skydd för baksidan på köpet, men jag har personligen använt invisible-shields bakdel, vilket täcker och skyddar hela baksidan d.v.s. hela det metalliska området, förutom hold-knappen, hörlursuttag och dockningsuttaget.

Ursprungligen av mr.minguan:

Tyvärr kommer det inget skydd för baksidan på köpet, men jag har personligen använt invisible-shields bakdel, vilket täcker och skyddar hela baksidan d.v.s. hela det metalliska området, förutom hold-knappen, hörlursuttag och dockningsuttaget.

Vi skickar nu med ett bra genomskinligt skydd för iPodens baksida tillsammans med iGlazen.

Ett tips till er som är sugna på något speciellt är iGlazen i Silver (Mercury):
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=75_76_100&products_id=1048
Tänk er att framsidan (iGlazen är genomskinlig där displayen är) blir som Videons baksida men där klickhjulet får ett annat utseende. Klickhjulet kan liknas vid en mattare iridiumsilvervariant...svårt att sätta ord på det.

Vi har nu lagt upp ett par bilder på iGlazen där den sitter på en Svart Video 30Gb. Bilderna är tagna i lite olika ljusförhållanden. När bilderna togs hade iGlazen varit monterad i c.a 1 månad.

Jag har precis köpt "kagamy mercury". Vi får se om jag orkar med ett till "första intryck -inlägg".

Hur blir det med flott och fingeravtryck på silver-skalet?

Hur blir det med flott och fingeravtryck på silver-skalet?

Ursprungligen av Liden84:

Hur blir det med flott och fingeravtryck på silver-skalet?

Inget som inte lätt går att torka av.

Alltså borde det inte bli repor under själva iGlazen när man sätter på den oså?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-15 16:37

det följde inte med något skydd till baksidan.

Ursprungligen av troy100:

det följde inte med något skydd till baksidan.

Jo det följer med ett genomskinligt skydd för baksidan. Se produktinformationen på sidan.

Om du köpt en iGlaze men inte fått med något skydd för baksidan är det bara att mail på info@istuff.se så får du snabbt hjälp.

Det skyddet ser jättesnyggt ut måste jag säga.

Det ser snyggt ut med iGlaze ju,desutom kan man ha den i dockan utan att ta ur den.

Nej, det blir inga repor under. Eftersom skyddet är i hårdplast (inte en plastfilm som många verkar tro) och klister-listerna runtom agerar som distanser så blir det inga repor. Tvärtom skyddar iGlazen iPoden extremt bra, samtidigt som skyddet är lätt att sätta på och ta av.

Ursprungligen av Bonkalord:

Nej, det blir inga repor under. Eftersom skyddet är i hårdplast (inte en plastfilm som många verkar tro) och klister-listerna runtom agerar som distanser så blir det inga repor. Tvärtom skyddar iGlazen iPoden extremt bra, samtidigt som skyddet är lätt att sätta på och ta av.

så hur starkt rekomenderar du det är det bättre än silikon skydd (vilket jag har för tillfället)?? o samlas det damm under iglazen när man har den ovanför ipoden?

Funkar det att sätta på iGlaze om man har ett IS på ?

Tacksam för svar... !

/h

1
Bevaka tråden