Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod nano?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En amerikansk analytiker firma har i ett utskick till sina kunder rapporterat om vad dom tror kommer att hända med iPod nano och iPoden i framtiden.

Enligt brevet tror de att iPod nano modellen kommer att få en uppgraderat flashminne till 4GB och 8GB, men även att video funktionen ska införas. Dom säger inget om 1GB modellen, men troligtvis kommer även den modellen att få en större minne på 2GB. De beräknar att Apple kommer att börja skicka de nya iPod nanos i september, och vid samma pris som nuvarande modeller har.

I brevet skriver dom även att Apple arbetar med att förbättra video iPodens batteritid, och att de nuvarande 75-90 minuterna av video tittande kan utökas.
Den nya video iPoden har blivit kraftigt försenad enligt de flesta ryktessidor, men beräknas att skickas lagom till december.

Vad vill du se i den nya iPod Nano och iPod modellen?

[via [URL=" http://www.ipodnn.com/articles/06/05/01/doubl...[/URL]]

En nano med utökat flashminne till 8 eller 10 gig och förbättrad batteritid skulle inte sitta fel!

vore det inte roligare om dom kunde försöka få en större skärm på ipod video... fast, en större skärm drar ju mer batteri så det går väl ändå i rätt riktning.

Det där med video är helt falskt kan jag lova. iPod nano kommer aldrig att få någon videofunktion. Utökat minne låter troligt. Det kommer garanterat hända förr eller senare. Men jag är inte säker på att det händer så snart då priset på iPod nano redan är attraktivt med tanke på minneskapaciteten och färgskärmen.

Hårddisk menar Du väl inte, utan flashminne? Synd att det skulle vara så sent som i september. Hade sett fram emot en till sommaren...

En nano med 8 eller ännu hellre 10Gb flash hade suttit fint. Då hade jag definitivt köpt en.:)

en 8gb flash med ett starkare skal runt ipoden, så den inte blir repad så lätt. Går det verkligen att få 10 gb flash? Vad jag vet så har nanon två platser för flash kort och vad jag vet så finns det inga 5 gb flash kort är inte super haj inom området så jag kan ha helt fel men men

Ursprungligen av aquaren:

en 8gb flash med ett starkare skal runt ipoden, så den inte blir repad så lätt. Går det verkligen att få 10 gb flash? Vad jag vet så har nanon två platser för flash kort och vad jag vet så finns det inga 5 gb flash kort är inte super haj inom området så jag kan ha helt fel men men

Det skulle gå med ett 2 GiB-kort och ett 8 GiB-kort, men det verkar lite opraktiskt. Två stycken 4 gibibytare skulle jag tippa på att det blir.

batteritid

De kan bara öka batteritiden genom att sänka prestandan hos slutsteget. Så har Sony gjort i alla år med sina Discman. De har säkert även manipulerat avläsningen från skivan, men med flash finns inget kvar att förbättra.

Jag vill ha audiofil-läge på ipod där batteritiden endast är på 4 timmar, men då ska de låta bra. När man lyssnar på talbok, då ska den gå ner på mono och dra mindre ström. Sen kan man ha mellanläge för "bakgrundsmusik", typ nuvarande batteritid.

undrar vad 8gb kommer att kosta då??.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-02 15:48

jag har läst att samsung hade gjort 32gb flash son "hårddisk" till en dator.

men asså kan man inte bara uppdatera en mjukvara som det finns videomöjlighet i dåe??????????

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

men asså kan man inte bara uppdatera en mjukvara som det finns videomöjlighet i dåe??????????

Det e ju de man gör när man installerar linux

Ursprungligen av wallbeeek:

Det e ju de man gör när man installerar linux

men vafan, då går ju iPoden sönder!! hur lång tid tar det att installera det?

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

men vafan, då går ju iPoden sönder!! hur lång tid tar det att installera det?

Den går inte sönder du bryter bara garantin!

Det tar max 10 minuter att installera linux numera, även på iPod nano

http://www.get-linux.org/~oremanj/t/iPL-installer-win-alpha.zip

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-03 07:12

audiofil-läge??

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-05-04 11:02

En 8GB med bättre batteritid vore guld..

Och vadå?? garantin bryts?? FAN HELLER.. de kan ju inte se att man haft Linux på den.. bara att formatera dumbommar... ENKELT e de åsså

  • Medlem
  • 2006-08-09 17:30

Flera färger som tex. rosa, guld, röd mf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 19:06

När tror ni vi får se en uppdaterad Ipod Nano? Skulle gilla en 8, 10 eller 12GB version i samma typ av skal som Ipod Mini hade. Hade också varit kul med lite fler färger än svart och vit...

  • Medlem
  • 2006-08-16 08:56

någon som har hört nått om det kommer nya ipods snart med utökad batteritid??? De är ju värdelöst att det är så kort nu.... en lång flygning så är det kört..

  • Medlem
  • 2006-08-16 12:03

men vad ska men igentligen med 8 gig me 4 recker väll men det klart vatt det skulle vara kul me 8 elr 10 gig då kan man ha mera bilder också. längre batteri tid skulle sitta fint

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 19:14

Tänk på att flashminne är väldigt dyrt för tillfället, och en så pass stor iPod lär bli rätt så dyr

Idén med att göra Nanon till videospelare kommer aldrig att ske.
Ett utökat minne skulle vara vettigt men har man 10 gig flashminne blir det nog ganska dyrt, man hamnar nog på 3000 :-.
Då ligger man ungefär 400 kronor under priset på en iPod U2, så det är vettigare att köpa en iPod U2 isåfall.
Om apple ska lansera en ny iPod tycker jag att dom gör någon slags iPod som inte är så lik Video och Nano, kanske en ny form och olika färger på skalet?

FÄRG! gör nanos i massa olika färger, lite som minin fast på nanons sätt!

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-08-20 21:59

Vi får väll se vad som händer i Paris nästa månad,gissar på att vi får se några nya iPods

och igår kom den

1
Bevaka tråden