Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPodWorld = iPlay

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IDG som tidigare i år presenterade sin nya tidning iPodWorld har stött på problem. Apple har sedan en tid bedrivit jakt på de som drar nytta av varumärket iPod, och detta har resulterat att flera sidor där i bland ipodlounge.com var tvugna att byta till ilounge.com.
Nu har IDG blivit kontaktade av Apple och blivit tvugna att byta namn från iPodWorld till iPlay.

Tycker du det är rätt att Apple jagar de som drar nytta av varumärket iPod?

Hemsida: iPlay

[via [URL=" http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall... Media[/URL]]

både och kan jag tycka. Man kan ju förstå Apple att det är frustrerande att andra drar in pengar på ett varumärke som de skapat men samtidigt borde man väl kunna se det som gratisreklam för dem, eller hur?

btw, har ni tillstånd att använda ert namn, ipod.se?

Jag vill veta lite mer vad gällande användning av Apple och dess produktnamn i kommersiellt syfte.
Jag sitter på mac och håller just nu på att publicera min portfolio på nätet.

Det jag undrar nu, är det OK att använda Apples logga på hemsidan, som visar att hemsidan är skapad i just mac?

Jag tror inte vi får behålla namnet iPod.se för evigt och har tagit upp frågan med Apples svenska VD tidigare. Han kommer för övrigt på 99mac:s femårsfest imorgon

Vi har registrerat domänerna 99pod.se och podd.se - den dag vi får ett otäckt brev från USA är vi åtminstonde lite förberedda.

Apple har regler för användning av deras varumärken någonstans på Apple.com - ska se om jag kan hitta informationen nu. Logon "Made on a Mac" är ju avsedd just för det ändamålet.

Tackar.
Känner igen dessa, tror jag varit inne på sidan förr.
Dock var inte dessa badges allt för tillfredställande.

Jag bifogar min egna för att visa om denna troligen kan vara Ok att använda.

Dom lär knappast kontakta dig om du använder den.

1
Bevaka tråden