Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITrip etc lagligt from 1 sept

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

2006-04-28 11:01
Enligt PTS är fm-sändare med kort räckvidd som klarar den kommande europeiska standarden lagliga att använda utan tillstånd från och med 1 september.

Läs mer på IDG
http://www.idg.se/ArticlePages/200604/28/20060428110338_MMM/20060428110338_MMM.dbp.asp

Skönt, då slipper man vara orolig för att polisens insatsstyrka jagar mig pga av min iTrip;-)
Tack för informationen!

Ursprungligen av jimsan:

Skönt, då slipper man vara orolig för att polisens insatsstyrka jagar mig pga av min iTrip;-)
Tack för informationen!

Du behöver vara lika orolig för det som att vara orolig att farbror blå knackar på dörren när du tankar hem musik olagligt. Risken att åka dit för användning av iTrip är ungefär lika stor.

* * * * *
Kan inte webansvarige på ipod.se enkelt lägga in någon text/uppmaning att man ska söka efter trådar som handlar om samma ämne innan man skapar nya? Ju mer man blir en frekvent besökare på forumet skapar man onödig irritation då nya medlemmar skapar nya trådar och hela tiden uppmanas alla att "SÖKA" söka söka.! Jag har nämnt det innan och gör det igen. En aning bättre organisation på inläggen, för övrigt är fungerar det fin fint.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-29 20:07
Ursprungligen av daniels:

Kan inte webansvarige på ipod.se enkelt lägga in någon text/uppmaning att man ska söka efter trådar som handlar om samma ämne innan man skapar nya? Ju mer man blir en frekvent besökare på forumet skapar man onödig irritation då nya medlemmar skapar nya trådar och hela tiden uppmanas alla att "SÖKA" söka söka.! Jag har nämnt det innan och gör det igen. En aning bättre organisation på inläggen, för övrigt är fungerar det fin fint.

Jodå, det har vi påpekat - flera gånger. Både i villkoren, och som "nyheter" vid ett par tillfällen. Ett icke realistiskt alternativ vore att man skulle få en varning så fort man försöker skapa en tråd som hänvisar till sökfunktionen istället, men jag tror att det skulle vara ohållbart...

Men visst håller jag med dig, och vi försöker påpeka det ofta, ibland låter vi nog lite irriterade, tyvärr. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 05:49
Ursprungligen av Spyder:

Jodå, det har vi påpekat - flera gånger. Både i villkoren, och som "nyheter" vid ett par tillfällen. Ett icke realistiskt alternativ vore att man skulle få en varning så fort man försöker skapa en tråd som hänvisar till sökfunktionen istället, men jag tror att det skulle vara ohållbart...

Men visst håller jag med dig, och vi försöker påpeka det ofta, ibland låter vi nog lite irriterade, tyvärr. :rolleyes:

Nämn ett forum på nätet där detta funkar? Så här är det överallt ju, ger oss bara en liten fingervisning om hur samhället hade blivit med anarki... Det räcker inte med regler, någon måste se till att de följs också!

Hurra för PTS!
Då blir det förhoppningsvis även biligare att köpa dem eller?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-28 16:15
Ursprungligen av wallbeeek:

Hurra för PTS!
Då blir det förhoppningsvis även biligare att köpa dem eller?

Om inte annat så blir det väl enklare då de kommer att finnas till försäljning i Sverge.

  • Medlem
  • 2006-04-28 15:51

Hur stor uteffekt har Griffins iTrip då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-28 16:44

hoppas det,,, jag vill ha en iPod med inbyggd iTrip

Kan man spela in från radio med itrip?

  • Medlem
  • 2006-04-29 10:42
Ursprungligen av Alleman:

Kan man spela in från radio med itrip?

Näpp.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-01 13:22

Sant, så sant!

1
Bevaka tråden