Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Koss KSC75

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Härligt test!

Tack! Härliga lurar också.

"Lurarna är öppna så för att riktigt njuta behöver du en tyst plats. En buss eller ett tåg är för rörig miljö. KSC75 delar också med sig av ljudet till dina medmänniskor, så volymen gäller inte bara den som lyssnar, eftersom det stör."

där hängde jag inte med riktigt, lurarna läcker alltså ljud om jag har fattat rätt? det är ju synd i såna fall eftersom att en anledning till att jag söker mig bort från mina megabautabygellurar är att dom läcker så mycket ljud till omgivningen och man får sura blickar från medtrafikanter och lärare. läcker dom ljud, och hur mycket i såna fall?

Dom läcker ljud. Kan inte säga exakt hur mycket men förhållandevis mycket. Letar du efter tysta lurar ska du inte ta dessa.

Jag tycker att det är ett stort problem, när hörlurar läcker ut mycket ljud.
Hemma spelar det ju ingen roll, men man vill ju försöka visa hänsyn till andra
t.ex. på en buss.
Det beror ju också vad man lyssnar på, lyssnar man högt och får ett 10-tal blickar på
sig på bussen så är det ett tecken på att man behöver sänka volymen

äsch

äsch vem bryr sig om folket på bussen?

verkar vara riktigt prisvärda lurar. Och jag som gillar bas dessutom Detta är nog något för mig. Jag gillar inte in-ear lurar då jag tycker de blir lite väl personliga...

inga bilder om hur dom sitter på skallen?

Ser dom ut som ett par earbags eller? dom är ju gravt fula nämligen =D

Då ser man ju ut som dom där gubbarna i den gamla Pollyreklamen! "Patrick Polly" ;D

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-09 08:55

Dem ser ut som vanliga Koss Porta Pro, fast silver och ingen bygel runt skallen. De sitter jätteskönt och leverar bra ljud! Skaffade dem från Ljudkraft för 240 spänn, och det är dem väl värda! Nu längtar jag efter min iPod

Dom ser rätt ok ut. Först tyckte jag dom var fula, nu tycker jag dom är snygga.

Jag ska nog köpa sånna.. Gillar den modellen

Skulle behöva tips på ett par hörlurar som sku vara i klass med dessa och ha samma form, men slutna!
Har försökt kolla bland Koss, Sennheiser o Akg, men dom tycks inte ha såna.

Ursprungligen av GreedyApple:

Skulle behöva tips på ett par hörlurar som sku vara i klass med dessa och ha samma form, men slutna!
Har försökt kolla bland Koss, Sennheiser o Akg, men dom tycks inte ha såna.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/details?saved_products=0%2C334440%2C276747%2C150173&c_150173=150173
Där kan du jämföra med ett par snygga slutna som (enligt vad jag hört/läst) ska vara riktigt bra.
Inte samma typ dock...

Ursprungligen av Marcus F:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/details?saved_products=0%2C334440%2C276747%2C150173&c_150173=150173
Där kan du jämföra med ett par snygga slutna som (enligt vad jag hört/läst) ska vara riktigt bra.
Inte samma typ dock...

Tack, ska kolla upp dem...

Så fick jag dessa lurar till sist och kan inte annat än hålla med recensenten. Snygga, välljudande lurar och mkt bekväma lurar till ett oslagbart pris. Rekommenderade.

Jag fick även en högtalare, avant sp-130, i samma prisklass, med en förvånansvärt likvärdig ljudbild. Den saknar inte helt oförväntat, bas. Men diskanten är otroligt klar och definierad.

Jag kommer inte fram till själva testet? Jag har opera för övrigt.

Jag får heller inte upp något när jag klickar på länken till sidan! Arghh!

läcker ljud? bah, ni e för hänsynsfulla... jag krankar upp mina sennheiser 595 på max oc då har jag ändå gjort ljudet ungefär 50% starkare via itunes... haft folk som sitter o tappar foten o sjunger med i bussen som sitter typ 5 meter bort....stör de sig får de ju säga till, då sänker jag, men s länge den svenska mentaliteten råder så bryr jag mig noll...oj..ot? sorry...

Hur hittar man testet? Länken leder till en dead end.

/Kim

  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 00:10

notera att testet är sisådär vääldigt gammalt. skriv ett eget.

1
Bevaka tråden