Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätadapter till IPOD video

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Thomas heter jag och jag är ny här !

Jag har beställt en IPOD VIDEO 60 GB

Jag vill nu också beställa den där nätadaptern , det verkar ju smidigt...eller?

Behöver jag köpa nånting mer , nån kabel eller något för att kunna använda denna?

PS. Kan man komplettera en beställning som ej gått iväg än (beställde IPODEN idag och hade tänkt lägga adaptern i samma order)

THX!

Ursprungligen av thomasthoern:

Behöver jag köpa nånting mer , nån kabel eller något för att kunna använda denna?

En usbkabel ingår när man köper en iPod - den kommer behövas för att kunna ladda din iPod med hjälp av nätadaptern (och för att ladda/föra över låtar genom datorn också för den delen, men det kanske du redan visste..).

Lycka till!

tusen tack min vän:)

  • Medlem
  • 2006-04-22 18:03

Jag köpte en nätadapter på Teknikmagasinet för 149kr, mycket mer prisvärd än apples. Funkar minst lika bra också. Okej, den är inte lika snygg, men det skiter jag fullständigt i om en laddare är.

Ursprungligen av Xelo:

Jag köpte en nätadapter på Teknikmagasinet för 149kr, mycket mer prisvärd än apples. Funkar minst lika bra också. Okej, den är inte lika snygg, men det skiter jag fullständigt i om en laddare är.

Är det lika bra kvalité på den då? Jag har haft min Appleladdare i nästan två år och det har aldrig varit något strul med den.. Så jag tycker att man ska köpa original laddaren..

  • Medlem
  • 2006-04-23 11:25
Ursprungligen av Ollesallagetter:

Är det lika bra kvalité på den då? Jag har haft min Appleladdare i nästan två år och det har aldrig varit något strul med den.. Så jag tycker att man ska köpa original laddaren..

Ja, jag har då inga problem. Man får ju två års garanti om den skulle gå sönder.

Exakt vilken laddare på teknikmagasinet är det du använder? De har ju så många som passar till olika spelare...

Henrik

  • Medlem
  • 2006-04-24 11:38

Hmm, det var lite konstigt, jag gick in i butiken och sa att jag ville ha en sån här:

(Gick inte att kopiera länken på produktinfon från TM, men det står att den passar video och finns på TM's förstasida).

Jag fick en sån här av hon i receptionen:

Inte samma laddare som i katalogen, men samma kostnad, och funkar bra, så jag är nöjd...:)

Hade också en sådan som på den lilla bilden. Den fungerade en gång...
Reklamerade och fick en annan modell som fungerar fortfarande efter hela två laddningar!!!

  • Medlem
  • 2006-04-25 14:35
Ursprungligen av jay leno:

Hade också en sådan som på den lilla bilden. Den fungerade en gång...
Reklamerade och fick en annan modell som fungerar fortfarande efter hela två laddningar!!!

Jaså? Min har alltid funkat prickfritt. Dock läste jag någonstans att den kan krångla med fw 1.1 (som jag aldrig haft), men har gått superbt med 1.0 och 1.1.1 som jag haft.

Ursprungligen av jay leno:

Hade också en sådan som på den lilla bilden. Den fungerade en gång...
Reklamerade och fick en annan modell som fungerar fortfarande efter hela två laddningar!!!

Hhaha jag hade samma problem.
Hade laddaren i väggen och kollade på film....
POOOOOOOOOFF så small hela laddaren!

Jag gick in på Teknikmagasinet och förklarade hur det gick till.
"Sa det verkligen, POOOOOOOFF", sa han i kassan

Ja kanske inte världens bästa kvalitét.
Men pajjar den går det ju bra att byta ut den...
Kanske lite drygare om den går sönder under en resa.

1
Bevaka tråden