Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip fråga till videon

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Jag har handlat på mig en itrip till min Ipod Video. Är det någon som vet om det går att ladda den genom itripen? Batteriet tar ju slut efter 6h spelande eller snabbare. Jag lyssnar på den på jobbet och mina arbetspass är ju längre än så! Har sett att det är en ingång nere till vänster på itripen...

MVH
//Andreas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-18 21:47

Du kan ju annars ladda den på lunchen eller liknande.?

Vart köpte du den och för hur mkt?

Nja det var ju det jag skulle slippa tänkte jag... Jag handlade den på Ebay för 320:- med frakt!

  • Medlem
  • 2006-01-18 22:56

Vad är det för ingång? en sån som man har till USB-kabeln? isåfall är det väl bara att skaffa en väggladdare och ladda ipoden.

nej det är en mindre ingång, ser ut som en firewall ingång. Vad är det för laddare som följer med äldre ipods?

tjooho

Ursprungligen av mickus:

nej det är en mindre ingång, ser ut som en firewall ingång. Vad är det för laddare som följer med äldre ipods?

jag har en itrip till ipod G5. och man får köpa sig en mini usb.. eller usb 2.0 typ b finns en sån i länken här...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=USB-26
tror ja dom heter, köpte mig en sådan och nu är det bara och ladda samtidigt som man lyssnar på den..jävligt gött när man är på jobbet som sagt..har även köpt mig en adapter så man kan ladda i vägguttget också..

Ursprungligen av mattsson312:

jag har en itrip till ipod G5. och man får köpa sig en mini usb.. eller usb 2.0 typ b finns en sån i länken här...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=USB-26
tror ja dom heter, köpte mig en sådan och nu är det bara och ladda samtidigt som man lyssnar på den..jävligt gött när man är på jobbet som sagt..har även köpt mig en adapter så man kan ladda i vägguttget också..

Stort tack mannen!!!

MVH
//Andreas

Har nu handlat på mig en sådan kabel, samt en billaddare som man pluggar in kabeln i. Problemet är att det står att den laddar, men batteritiden är inte en minut längre. Konstigt att den inte tar laddning via den ingången fast det står i displayen att den laddar. Har även testat den på usb-porten i datorn med samma resultat. Tips??

MVH
//Andreas

  • Medlem
  • 2006-04-20 08:57

Jag lånar tråden lite:

Köpte mig en iTrip + en video ipod när jag var i USA, nu är det så att jag inte har lyckats få upp frekvensen på LCD-displayen någon gång. Vad jag läst mig till ska det bara vara att plugga in iTripen och börja spela musik, därefter ska frekvensen visas på displayen på iTripen.

Är det fel på iTripen eller är det jag som gör något fel?

Tacksam för svar.

Trycker du igång musiken med "play-knappen" eller den runda i mitten?

  • Medlem
  • 2006-04-20 14:02
Ursprungligen av mickus:

Trycker du igång musiken med "play-knappen" eller den runda i mitten?

Vilken ska jag använda? Jag har lyckats få fram frekvensen en gång på kanske 40 försök, vet dock inte hur jag lyckades med detta.

Någon som kan berätta hur jag skall gå tillväga?

Testa att starta låten/filmen med "play-knappen" alltså den längst ner på den runda ytan

Det funkar då för mig hur bra som helst!

(annars kan man läsa instruktionen som följer med )

  • Medlem
  • 2006-04-20 23:08
Ursprungligen av mickus:

Testa att starta låten/filmen med "play-knappen" alltså den längst ner på den runda ytan

Det funkar då för mig hur bra som helst!

(annars kan man läsa instruktionen som följer med )

Okej, får testa det. Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden