Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod kvitto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-12 17:02

Har en kompis som har fått erbjudande om att köpa en iPod Nanon begagnad.
Hans problem eller rättare sagt den frågan han undrar över är, står serie numret med på kvittot?
Eftersom att personen som han ska köpa Nanon inte kan ge honom ett kvitto har jag varit skeptisk till att han ska köpa den men undra nu alltså om serie numret är registrerat på någotvis? Så att om mot förmodan iPoden skulle gå i sönder, kan man då låna en polares kvitto om serie. nr. inte är med på kvittot?

Tack på förhand

/ Patrick

PS. Bifoga gärna med en bild på erat kvitto så jag kan se hur det ser ut DS.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 17:32

Står inte serienummret på ipoden?

Ursprungligen av Pada:

Har en kompis som har fått erbjudande om att köpa en iPod Nanon begagnad.
Hans problem eller rättare sagt den frågan han undrar över är, står serie numret med på kvittot?
Eftersom att personen som han ska köpa Nanon inte kan ge honom ett kvitto har jag varit skeptisk till att han ska köpa den men undra nu alltså om serie numret är registrerat på någotvis? Så att om mot förmodan iPoden skulle gå i sönder, kan man då låna en polares kvitto om serie. nr. inte är med på kvittot?

Tack på förhand
/ Patrick
PS. Bifoga gärna med en bild på erat kvitto så jag kan se hur det ser ut DS.

iPodens serienummer lyckas jag hitta på 4 olika ställen.
• På kartongen som iPoden skeppades med.
• På förpackningen som iPoden ligger i
• Inuti själva iPoden via inställningar > Om > scrolla ner till S/N
• På kvittot om det är köpt från AppleStore. Hur det ser ut på kvitton från svenska återförsäljare som t ex OnOff, Siba etc, vet jag inte, men troligtvis står serienr med där också.
Bifogar bild på hur kvittot ser ut från Apple. Den röda pilen visar vart serienr står.

och så står det ju på baksidan av iPoden......

Jag har inte fått en sånt kvitto, eller är det bara för jag inte har köpt den från apple ?

1
Bevaka tråden