Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databaskrasch stoppar iPod.se nyheter

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPod.se har tyvärr råkat ut för riktigt tråkiga problem. Vid uppgraderingsarbetet av systersidan 99musik gjorde vår utvecklare ett fel och raderade hela redaktionssystemet av misstag.

Alla försök att läsa tillbaka säkerhetskopior har misslyckats och vi har nu kommit till slutsatsen att nyheter, notiser, kommentarer och hela utseendet (templates) är raderade för alltid under perioden 1:a December - 3:e April. Det innebär alltså allt som gjorts sedan version 6.0 beta uppgraderingen.

Problemet gäller både 99mac och iPod.se som delar redaktionssystem.

Vi ser över våra möjligheter att finansiera en återuppbyggnad av systemet - uppgraderingen var vår största investering någonsin räknat i nedlagda mantimmar och konsultkostnader.

Tack alla ni som visar sympati med oss i denna svåra stund. Det känns otroligt tungt för oss alla - Adrian hade skrivit 1000 nyheter under perioden som exempel.

Va tråkigt!

  • Medlem
  • 2006-04-08 11:28

Läste det i någon annan tråd, detta är den sida jag surfar mest på, är helt beroende av nyheterna
hoppas ni fixar det

Ursprungligen av keiko:

Läste det i någon annan tråd, detta är den sida jag surfar mest på, är helt beroende av nyheterna
hoppas ni fixar det

Det finns rätt schyssta nyheter på www.ipodfeber.se

Gratulerar till att nyhetssidan åter är på spåret! Bra gjort

R.i.p ^^

Verkligen tråkigt att detta skulle hända. Nyhetsdelen var en viktig del av ipod.se

Vi håller på att samla ihop pengar och kommer försöka lansera någon form av sida i början på veckan och med lite tur en helt ny sida efter påskhelgen (ca 1v +).

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 05:58

Jeez - hade en utvecklare gjort det på mitt jobb hade det blivit rätt tryckt stämning. Hoppas ni får ordning på det.

Tråkigt detta, jag gillade verkligen nyhets sidan upplägget och utseendet och har undrat vart den tog vägen. Tills jag nu läste denna tråden.
Eran utvecklare har väl mardömmar om nätterna efter detta.
Hoppas ni löser det och att sidan snart är tillbaks igen.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 18:46

skäll ut utvecklaren

Jag beklagar djupt det som har hänt. Har varit med om att råka formatera om datorn av misstag och förlora allt så jag vet att det känns tungt.

Vi jobbar på ett nytt system och med lite tur är vi igång efter påsk igen!

OMG! Beklagar djupt.

Gah, vad skall man säga? Shit happens?! Aja.. Otur i alla fall.

Creds till alla er på ipod.se som sköter sidan!

Ja, det är jättebra att nyhetssidan är uppe igen!
När funkar nyhetssidan för 99mac igen (gjorde inte det alldeles nyss iallafall). Apropå 99mac, det ser lite konstigt ut att det står "99mac verision 6 beta" på logon på nyhetssidan här på ipod.se
Bara min lilla tanke, förutom det (och att det är otroligt segt @_@) så är det superbra!a att ny

  • Oregistrerad
  • 2006-04-25 15:45

Vad skönt att ni fick upp nyheterna igen..
Det är en viktig del av iPod.se.
//Jakob

mm.. men de va ju tråkigt att allt försvann

1
Bevaka tråden