Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man en egen docka??

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev jätte sugen på att göra en egen docka så jag undrar kan ni berätta hur mna kan göra en sån lätt och snygg?? skicka gärna bilder.

Ta vad du har och använd dig av fantasin min vän..

Det är väl i stort sett bara tillgången till verktyg och maskiner som sätter begränsningarna

men vet nåt bra material och sånt och hur man gör den snygg jag är inte bra på sånt.

  • Medlem
  • 2006-04-05 00:03

kolla med din träslöjdslärare om olika material, hur du kan jobba med de och vad som verkar smidigast.
Här kan du köpa kontakter:
http://home.swipnet.se/ridax/connector.htm

Här är mer info om koppling:
http://ipodlinux.org/Dock_Connector

Lycka till!

Vad ska jag ha dom dära kontakterna till??.

Ursprungligen av Alleman:

Vad ska jag ha dom dära kontakterna till??.

för att kunna koppla den till datan.....

Ursprungligen av thecrazy88:

för att kunna koppla den till datan.....

Fast man kan ju göra något med sin redan medföljda sladd också om man vill det!:)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-05 16:27

Jag har gjort en docka av Plexi-glas. Du sågar ut en lagom stor rektangel. Sen håller du den en liten bit över spisen så du smälter den, så den kan stå upp, ingefär som ett par ben. Tada!! Du har gjort en docka.

* Glöm bara inte att göra ett avlångt hål i mitten, där din iPod ska sitta. Du ska också vara försiktig med glaset när du smälter den, det kan bli massa bubblor på glaset. Men om du är tillräckligt försiktig så blir det bra :)*

Hoppas det går bra!

MVH

Kan jag se en bild på hur din blev??.Jag skulle bli mkt tacksam om du gjorde det.

  • Medlem
  • 2006-04-05 20:05

Nu kanske jag är petig och lärarwannabe, men docka borde väl inneffatta att den innehåller en
kontakt så den samtidigt kopplas till datorn?
Annars heter det väl ett ställ?

Eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 21:35
Ursprungligen av rod:

Nu kanske jag är petig och lärarwannabe, men docka borde väl inneffatta att den innehåller en
kontakt så den samtidigt kopplas till datorn?
Annars heter det väl ett ställ?

Eller?

Correctamundo!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-05 20:26

Jag ska skicka lite bilder imorron så ni kan se hur dom ser ut.

MVH

Men det vet jag ju,men jag vill se olika modeller som ni har gjort jag behöver inprisiation.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-06 18:12

Det är exact en sån docka jag har gjort.

Man kan använda den extraplasten som följer med när man köper video eller nano, den som ska sitta i universial dock! Den kan man använda till grund, sen bygga på, så grunden blir rätt.

Men det finns ett proplem jag har ett fodral Hardcase nano som jag vill ha på så jag måste rita efter den eller nåt.

1
Bevaka tråden