Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka hörlurar är bäst?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-03 21:16

Hej, hoppas ämnet i fråga inte är för tjatigt, men jag sitter på en Ipod 4 Gb och har den original hörluren + en Panasonic hörlur som kostar max 100 kr, men det är en sån utvändig snäcka så man hör ljudet utanför ganska bra också. Hur mycket ska man lägga ut på hörlurar och vilken märke är det som gäller? Jag ska ha till min Ipod 4 Gb.

Jag tycker att sonys mdr ex71 är ett bra val eller creatives ep630.
Sen kan man lägga lite mer pengar och köpa shure e2c men jag tycker inte att det är värt det med tanke på att ipodens ljudkvalite inte är så bra

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 02:07

Har provat några olika lurar och rekommenderar verkligen creatives ep 630, bekvämaste in-ear luren jag provat och den leverar ett riktigt bra ljud med tanke på priset!
Tycker att den sopar banan med sonys ex71. Det enda minuset är att sladden är väldigt känslig för beröring och det kan störa ljudet ganska markant ibland men det är ändå mina favoriter av alla lurar jag provat.

Jag tycker verkligen att AKG K24P är bra hörlurar.. Dom kostar inte särskilt mycket och dom är bättre än Koss Porta Pro..

  • Medlem
  • 2006-04-04 21:17

ja om Creative har en känslig sladd så är det en stor minus tycker jag. Vill ha nånting som har ganska bra ljud och som stänger allt annat ljud ute som inte hör till. Jag har dessutom känsliga öron så det är jätteviktigt att ni rekommenderar något bra!

Sonys ex71: hur bra är den? Vill ha 2-3 stycken högst att välja mellan, inte för många

Tack än en gång

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-04-05 00:50
Ursprungligen av iRezz:

ja om Creative har en känslig sladd så är det en stor minus tycker jag. Vill ha nånting som har ganska bra ljud och som stänger allt annat ljud ute som inte hör till. Jag har dessutom känsliga öron så det är jätteviktigt att ni rekommenderar något bra!

Sonys ex71: hur bra är den? Vill ha 2-3 stycken högst att välja mellan, inte för många

Tack än en gång

Om vi ska bortse från priset så får du otroligt grymt ljud ur dessa

http://www.ishop.nu/?page=prod&id=234

iShop

Kolla priset på dessa. De måste vara grymt bra...

Koss the Spark är skitbra och billiga runt en 180 kr!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Koss the Spark är skitbra och billiga runt en 180 kr!!

Jag har aldrig fått in mina ordentligt i öronen.. Skithörlurar..

  • Medlem
  • 2006-04-05 20:10

ja priset är lite för högt hade tänkt och satsa högst 200 kr men verkar va grymt bra hörlurar iallafall. Ni som har Sennheiser CX300 är det nåt som är negativt med de?

Cx300

Sladdarna är skit de är tunna och sprakar bara de vidrör någonting, köp SHure e2c istället för ett par cx300, priset väger upp ljudet:D

har du inget som helst problem med mina sladdar :S hur bra hörlurar som helst rekomenderas starkt

De två absolut bästa portabla hörlurar just nu är Shure E500 och UE-10 pro, det finns inga andra portabla lurar som kommer i närheten av dessa just nu.

Shure E500 ~ 3500 kr

Review: Shure E500PTH Sound Isolating Earphones | iLounge iPod Accessory Reviews

UE-10 pro ~ 6500 kr

Ultimate Ears UE-10 Pro Earphones | iLounge iPod Accessory Reviews

Själv har jag Shure E500 och de är lugnt värda det relativt höga pris de kostar.

Jag kan tänka mig att de där lurarna kickar skiten ur allt annat, problemet jag kan tänak mig är att om man inte har möjlighet att konvertera all sin musik till FLAC eller lossless så kommer mp3-komprimeringen visa sitt dåliga ansikte...:(

Jag får hoppas att detta inte uppstår med Ultimate Ears super.fi 5 EB som jag funderar på att köpa:D

Jag har en hel del musik på FLAC i min 5g ipod och jag märker då ingen skillnad mellan FLAC och Lame -alt preset extreme iaf

Tycker det mest bara är slöseri med utrymme att köra med lossless, det är omöjligt för någon som har normal hörsel att höra skillnad mellan lossless och Lame -alt preset extreme (vissa hörselskadade personer kan höra skillnad eftersom de psykoakustiska normerna inte gäller då)

Lame -alt preset extreme?...

jo, jag kan tänak mig att det är kneptgt att höra skillnad...
fast som sagt, kör jag mina 192-320 kb/s mp3:or i ett par e500:or vet jag inte om ljudupplevelsen är samma som med FLAC, och som sagt, jag har inte möjlighet att köra all min musik jag ahr på podden i FLAC så jag får bespara mig (och min plånbok) detta nöja med e500:or

men jag hopper på UE super.fi 5 EB, vad jag har läst ska de har rätt bra bas, det känns betyrggande då e2c:orna saknade detta..

Eller vet någon nånting om Shure e4c om jag ska köpa sådana istället för UE super.fi 5 EB?

Japp, UE super.fi 5 är riktigt trevliga, se bara till att swappa left och right sladden, annars sticker de ut från örat och det ser lite skumt ut.

1
Bevaka tråden