Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod -> högtalare. Varför?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak jag inte fattar. Varför man vill koppla sin iPod till en stereo, eller varför man vill ha den där märkliga högtalargrejen Apple lanserde nyligen?

Om man har en iPod, så har man en dator (förhoppningsvis en Mac) och i den datorn finns iTunes med exakt samma musik finns som på iPoden (och ibland mer). Det är rätt mycket enklare (och billigare) att dra en sladd från datorns audio-utgång till stereon än att hålla på med iPod dock eller en annan dock eller köpa en boombox från Apple eller vad som helst. För att inte tala om AirPort med AirTunes. Dessutom tycker åtminstone jag det är enklare att navigera i iTunes än i iPodens lilla skärm.

Vad är grejen?

Det finns massor utav anledningar att koppla iPoden till sin stereo.

- Alla har inte datorn i samma rum som stereon.
- En dator tar lång tid att starta.
- Man kanske vill plugga in iPoden hos en kompis.
- Min iPod brusar mindre än mitt ljudkort. (SB live!)

En anledning till att köpa iPod HiFi kan vara att man vill ha bärbara högtalare.

Ursprungligen av mixdisk:

Det finns massor utav anledningar att koppla iPoden till sin stereo.

- Alla har inte datorn i samma rum som stereon.
- En dator tar lång tid att starta.
- Man kanske vill plugga in iPoden hos en kompis.
- Min iPod brusar mindre än mitt ljudkort. (SB live!)

En anledning till att köpa iPod HiFi kan vara att man vill ha bärbara högtalare.

- Airport med AirTunes
- Varför stänger du av den?
- Kompisens vanliga audiosladd går att sätta i iPoden liksom din egen.
- Vad har du för en dator?

Bärbara högtalare? Jag tycker att iPod HiFi på sin höjd verkar vara släpbara.

Om man åker på skolresa så knäcker man alla andra som kommer med små bergsprängare om man har en iPod Hifi

Ursprungligen av Marcus F:

Om man åker på skolresa så knäcker man alla andra som kommer med små bergsprängare om man har en iPod Hifi

Haha, helt klart. Fast det är lite fräckare att ha gitarren och sångrösten :rolleyes:
Drar ingen ström heller.

Ursprungligen av Gone_Away:

Haha, helt klart. Fast det är lite fräckare att ha gitarren och sångrösten :rolleyes:
Drar ingen ström heller.

nej det är inte fräckre. har du aldrig lyssnat på Magnus Uggla

men man kan ju ta med sig t.ex.en ipod hifi överallt och lyssna när man hoppar studsmatta typ

1
Bevaka tråden