Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöring av hörlurar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-05 21:40

Det är så att jag har fått ett erbjudande av en kompis att köpa hans hörlurar dvs. dom med halsrem som man hänger runt halsen. Nu undrar jag om det finns något sätt att rengöra hörlurarna på? Han har ju haft dom i sina öron och då skulle man ju gärna vilja rengöra dom, finns det något medel som tar bort ev. bakterier ex. något Desinfektionsmedel som INTE förstår själva hörluren och hur ska jag isåfall göra?

Tacksam för svar!

Jag har kört orginallurarna i tvättmaskinen, funkade bra, de blev vitare och ljudet blev "renare" !
De funkade i alla fall lika bra.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag har kört orginallurarna i tvättmaskinen, funkade bra, de blev vitare och ljudet blev "renare" !
De funkade i alla fall lika bra.

Gjorde du det med vilja eller olyckshändelse? Jag skulle nog inte våga göra det med mina

Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag har kört orginallurarna i tvättmaskinen, funkade bra, de blev vitare och ljudet blev "renare" !
De funkade i alla fall lika bra.

Ja, det var ju en id'e! Mina börjar bli väldigt gula, så fort som du har konstaterat att det inte bara var ett skämt så ska jag tvätta dom

Ursprungligen av Pada:

Det är så att jag har fått ett erbjudande av en kompis att köpa hans hörlurar dvs. dom med halsrem som man hänger runt halsen. Nu undrar jag om det finns något sätt att rengöra hörlurarna på? Han har ju haft dom i sina öron och då skulle man ju gärna vilja rengöra dom, finns det något medel som tar bort ev. bakterier ex. något Desinfektionsmedel som INTE förstår själva hörluren och hur ska jag isåfall göra?

Tacksam för svar!

Frågar du mig så tycker jag att du är lite paranoid. Så länge som han inte har öronskabb så är det väl inget att oroa sig för? Ta lite vatten och ev. lite såpa på en papperstuss oc tvätta.

Ursprungligen av thecrazy88:

Gjorde du det med vilja eller olyckshändelse? Jag skulle nog inte våga göra det med mina

Nja, det var inte riktigt meningen... Kollar inte byxorna så bra innan tvätt. Nintendo DS spel går också helt bra att köra i tvätten, det har jag testat 2 ggr. Jag har också kört en liten fjärrkontroll. Jag skulle däremot inte testa att prova sakerna när de är blöta, torka de först.

Ursprungligen av ztaafen:

Ja, det var ju en id'e! Mina börjar bli väldigt gula, så fort som du har konstaterat att det inte bara var ett skämt så ska jag tvätta dom

Lägg de i bakfickorna på ett par inte färgande jeans. Ska funka bra :). Allvar, det kanske inte funkar varje gång.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Nintendo DS spel går också helt bra att köra i tvätten, det har jag testat 2 ggr.

Har en kompis som har tappit hela sitt Nintendo DS i toaletten och det funkar fortfarande Och jag har lämnat mitt gamla gameboy ute i åskväder två timmar och det funkar också.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 08:00

går de sönder så e de ju bara att skicka efter nya från apple,.,:P

Ursprungligen av troy100:

går de sönder så e de ju bara att skicka efter nya från apple,.,:P

Måste man inte visa upp dom nu? Eller var det bara ett rykte. ?

ok, ett riktigt tips:
ta bort öronskydden så att det inte är något bomull på lurarna, och doppa dem i kemist ren bensin.
detta skadar ingenting och rengör bra.

  • Medlem
  • 2006-03-06 13:23

Jag har gjort rent snäckor på hörlurar (apples och andra) genom att gnugga lite "handtvätt" på ytan. Alltså "handsprit" av sorten som används inom sjukvården (dödar 99% av alla bakterier).
Märket jag använt heter DAX - Alcogel 70 (Handdesinfektion) och är inte flytande som vatten, utan lite simmigare som gele (bara att klicka en dutt i handen och gnugga det som ska desinfeseras. På detta sätt kan du känna dig "germ free" :-).

(Självklart menar jag att man ska ta bort de mjuka duttarna på snäckorna innan man rengör själva snäckan, och vill man återanvända duttarna så kan man dutta dom i alcogelen för sig i så fall.)

1
Bevaka tråden