Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar gammal ipod laddare till nano?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-05 14:06

Har skickat efter en 4gigs Ipod Nano idag eftersom min gamla 20gigs Ipod av tredje generationen gått sönder för andra gången och min garanti gått ut.

Undrar nu ifall jag kan använda den gamla laddaren til min nano?

Någon som vet hur känslig nano är för skakningar osv? Brukar jogga endel och antar att det är det som förstört min hårddiskbaserade 20giggare...

är det inte konstigt att jag fortsätter köpa ipod trots att min gamla gått sönder två ggr. Det måste vara något med apples marknadsföring eller liknande som gör att man fortsätter handla trots tidigare dåliga upplevelser.

Var ju iofs nöjd med min gamla så länge den höll, men ändå.

Hoppas iaf att jag kan använda laddaren så jag slipper köpa en ny sån för att ladda spelare när jag är på resande fot, orkar inte bära med mig powerbooken för att ladda spelaren när jag kuskar runt i världen.

tacksam för svar / din för evigt - sparven

  • Medlem
  • 2006-03-05 14:53

Laddaren borde fungera prima.
Sen har ju Nanon flashminne, vilket inte är känsligt mot stötar på samma sätt som en HDD är. Så jogga är absolut inget problem.

Jag använder min gamla FireWire laddare till min iPod G5.. Funkar helt Perfekt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-05 15:02

tack så mkt för hälpen! efter att ha läst runt lite mer på forumet ska jag nu starta en ny tråd om reklamation av min gamla ipod

  • Medlem
  • 2007-01-25 23:30

usb laddare fungerar ej på nano 2 g?

Hej även jag köpte en ny ipod trots att en tidigare kraschade. Nu har jag dock problemet att min usb laddare inte funkar till nanon 2gmen dock till min gamla mini. hmm tänkte jag kanske måste man ha en apple laddare?
Men sedan gick jag ut på nätet och hittade en tråd om nån som inte fått det att fungera heller med en apple laddare. (inte heller med en vanl. usb laddare) han hade testat med både sin och kamratens nanos
Själv går jag i tankarna på att köpa en laddare för ipod dock producerad av andra part(priset!!)
Någon med en nano som har erfarenhet? hoppas på ett snabbt svar eftersom jag reser utomlands i 4 månader snart och det börjar bli bråttom att beställa.

1
Bevaka tråden