Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dröm fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-27 15:59

Hej svejs

En dröm fjärr vore en typ blåtands fjärr med display där man kan se fönstret som visas på ipoden. Grym då ipoden kan ligga i fickan o man bara behöver ha en lite fjärr i handen.

Men tills dess, e det någon som vet om det finns en trådfjärr till ipod v5? Samma typ som det finns till v4. tyvärr passar inte v4 för v5.

//Peter

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=54035

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53396 (sista delen av recensionen)

Sök innan du skapar trådar.

EDIT: hade länkat till fel tråd.

  • Medlem
  • 2006-02-27 16:45

Han vill kanske inte ha radio-funktionen då detta höjer priset.

Då skulle han fortfarande kunnat sökt och då även hittat denna tråd: Julklappstips #3
Det tredje som recenseras är en fjärr som ser exakt ut som tidigare Applefjärren, men anpassad för G5.
Går dessutom att få tag på billigt på ebay.
Bild från länkad tråd:

  • Medlem
  • 2006-02-27 23:07

Oj hade glömt att den kom ut. Då hade nog Marcus F bara råkat ta fel länk, det var därför jag påpekade det med fjärr utan radio.

(Lite Ot men ändå)
Finns det några fjärrar till Nanon?

Ursprungligen av R-zone:

(Lite Ot men ändå)
Finns det några fjärrar till Nanon?

Apples radiofjärr (som Marcus F länkade till), den jag länkade till samt en annan billig modell på ebay (i min mening lite fulare, plastigare, men funkar enligt samma princip som den jag länkade till) funkar alla utmärkt med även Nano.
Bara att koppla in i dockkontakten och hörlursuttaget (för Apples egna behöver man ju dock inget i hörlursuttaget).

Det mesta som funkar till G5 funkar till Nano. Undantaget är väl camera connectorn då Nanon inte kan ta emot bilder.

Oj då, kollade inte länken innan jag frågade.

Tack för hjälpen Archangel !

Nu blir det definitivt en fjärr inom kort!

En av mina länkar var som Muppo påpekade fel. Detta är ändrat nu och tack för att du uppmärksammade det Muppo.

Ursprungligen av Marcus F:

En av mina länkar var som Muppo påpekade fel. Detta är ändrat nu och tack för att du uppmärksammade det Muppo.

Tyckte det var konstigt att du missat att länka till den billiga. Var därför jag la upp den. Nu när du rättat till länken ser ju jag korkad ut som länkar till något som redan finns längre upp i tråden. :rolleyes:

Funderar själv på att köpa en fjärr. Lite svårt att bestämma mig bara. Tycker att Apples är mycket snyggare (gillar att den ser ut som en minimal shuffle) och den är fram för allt mycket smidigare. Skönt att man bara har en sladd från den och att de har kortat ned kontakten så den är lite tunnare. Det som däremot talar hårt för den andra är att den är så ruskigt billig! Man är lite snål ibland tyvärr...

1
Bevaka tråden