Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får en ny iPod på (Siba) försäkring ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Har lämnat in min G4 20Gb på försäkringen på Siba, och fått tillbaka ett papper av försäkringsbolat (Sokab eller Sonab, nånting). Det står att produkten är utdömd och EJ går att reparera. Och att jag ska få en ny, om den utgått ur sortimentet ska jag få liknande/motsvarade.

Nu undrar jag, vad är det 'bästa' som kan hända? Är det att jag får en G5 Video 30Gb ?!
Eller någon fånig 2Gb.... ?

Ska åka till Siba ikväll...

Mvh // Johan

du får inte en 2Gb i alla fall, tror dock att du får en likadan tillbaka, men annars är det 30gb för dig, dom ger aldrig sämre en den du hadde, och skulle de säga 2gb så kan du förklara det med minnet till dem

Berätta gärna hur det gick. Jag är på gång att köpa en ny iPod, man kanske ska satsa på en såndär försäkring...

Hej igen !

Har varit på Siba nu.. Och jag kan leverera positiva besked. Det blev en ny iPod Video 30Gb (white) (G5) för min del !
Inga problem, plus att jag blev ett antal papper rikare (!). Mycket nöjd.

Man kanske borde köpa sin iPod på Siba då...

  • Medlem
  • 2006-02-17 15:39

Hum, min kompis G4 20 GB krånglade lite härom veckan. När han skickade tillbaka den till Apple fick en han likadan, dvs en G4 20 GB. Så du hade nog tur:P

Ursprungligen av 8fps:

Hum, min kompis G4 20 GB krånglade lite härom veckan. När han skickade tillbaka den till Apple fick en han likadan, dvs en G4 20 GB. Så du hade nog tur:P

Det handlar inte om tur, det handlar om att apple
har lager för alla sina produkter, även de som har utgått ur sortimentet,
men Siba har inte lager, och har ej heller möjlighet att köpa en ipod från apple som har utgått
och eftersom kontraktet här är mellan siba och kund och inte warranty från tillverkaren apple i det här fallet så är det helt normalt att han fick bättre medans din polare som gick till apple fick en likadan

8fps> Då kanske jag har Solid försäkringar att tacka för ? = )

Kan f.ö. tillägga att jag är mycket nöjd med Video !
Har fastat podradio/video träsket; vilket jag märkte idag på tåget att iPod Video ÄR SOM GJORD (!) för Podvideor.. Hur najjs som helst, verkligen.

// Johan

  • Medlem
  • 2006-02-21 17:58

Japp så är det, Men tyvärr så har Siba slutat med den försäkringen när det gäller MP3or och mobiler

1
Bevaka tråden