Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

In ear

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-24 10:11

Vilka in ear hörlurar kan ni rekomendera för en ungefär 200-400kr?Funderar på koss spark plug men de verkar som om många har rätt dåliga erfarenheter vad gäller sånna...

Ursprungligen av N1tr0:

Vilka in ear hörlurar kan ni rekomendera för en ungefär 200-400kr?Funderar på koss spark plug men de verkar som om många har rätt dåliga erfarenheter vad gäller sånna...

tveklöst ett par sony mdr ex71....har dem själv och ljudkvaliten är toppen

Ursprungligen av Retroid:

tveklöst ett par sony mdr ex71....har dem själv och ljudkvaliten är toppen

Hur mkt kostar dom? Funderar själv på att köpa ett par hörlurar

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 18:05

I den prisklassen så är nog sony mdr ex71 det bästa du får.

Själv använder jag ett par Sony MDR-ED21LD..
De koster ca 249-299lr och de är mycket mycket bra enligt mej.. Dom är också bra om t.ex är ute o cyklar för det är en liten gummi grej som går längre in än tradionella in ear hörlurar..

Philips SHE9500

har nån provat Philips SHE9500.. är dom nått att ha?

  • Medlem
  • 2005-09-27 17:26

är det värt att satsa på ett par mdr ex71 istället för MDR-ED21LD dom kostar ju trots allt ett par hundra mer...

  • Medlem
  • 2005-09-29 02:58

Creative EP 630 på teknikmagasinet. 300 spänn får du dom för. Något bättre än sonys på vissa aspekter.
. Smaksak det där. Tycker nog sonys är lite skönare att ha i örat än Creatives AKA sharp MD-33.

Jag köpte ett par Apple In-ear, men fick inte in dem i mina öron.. oavsett vilka kudar jag testade. har nu tröttnat på Apples orginallurar och tänkte därför göra ett nytt försök på ett par in-ear av någon form. Har funderat på ett par Koss Spark the Plug, men är ju lite orolig att inte heller de ska gå in i mina öron.
Jag tycker fan inte jag har mkt mindre öron än någon annan så jag förstår verkligen inte varför de inte gick in... så.. nån som hört om någon annan som inte kunnat ha in-ear-lurar p.g.a. att de inte passar?

  • Medlem
  • 2006-02-09 11:53
Ursprungligen av freni126:

Jag köpte ett par Apple In-ear, men fick inte in dem i mina öron.. oavsett vilka kudar jag testade. har nu tröttnat på Apples orginallurar och tänkte därför göra ett nytt försök på ett par in-ear av någon form. Har funderat på ett par Koss Spark the Plug, men är ju lite orolig att inte heller de ska gå in i mina öron.
Jag tycker fan inte jag har mkt mindre öron än någon annan så jag förstår verkligen inte varför de inte gick in... så.. nån som hört om någon annan som inte kunnat ha in-ear-lurar p.g.a. att de inte passar?

Passar inte sony EX71 är det konsigt.... Prova dom du, får du inte in dom beror det förmodligen på din teknik....:)

  • Medlem
  • 2006-02-09 14:46

om du inte får in apples lurar lär du inte få in kosslurarna heller.. på mig är det lite som att försöka parkera en långtradare på ett hyrsläp från okq8..

jag köpte creative in-ear lurar.. fan så mycket fetare ljud än koss också, som jag tycker är riktigt dåliga..

Ursprungligen av deez:

om du inte får in apples lurar lär du inte få in kosslurarna heller.. på mig är det lite som att försöka parkera en långtradare på ett hyrsläp från okq8..

jag köpte creative in-ear lurar.. fan så mycket fetare ljud än koss också, som jag tycker är riktigt dåliga..

Det låter ju inte så lovande... :/ Jag ska testa en kompis lurar nu idag och se hur de passar. Jag fick även tips om att man ska dra i örat för att göra det lättare att få in snäckan... detta var något som jag inte testade med apple in-ear och som kanske skulle gjort att jag fått in dem? Jaja, testar väl på.. och får hoppas jag hittar några till slut som passar.. :/

koss spark plug ska va bra men jag tycker de suger!

Även jag kör med EX71 och rekommenderar dem riktigt riktigt starkt! Fick ett par vita i julklapp och dem har funkat helt prickfritt..

Ja, det är bara att hålla med, EX71:na är ruggigt bra och hyfsat billiga. Mina kostade 390:- inkl. frakt från JoS

  • Medlem
  • 2006-02-27 18:37

Ska bli med Nano! :)

Hej alla.

Nu är jag allt bra trött på att läsa inlägg överallt och försöka hitta något inlägg som ger svar på den fråga jag vill ställa.
Har förstått att många menar att det finns bättre in-ear-lurar än Apple´s egna. Har läst och läst och läst och sett att en hel del tipsar om Sony´s olika varianter.
Jag vill väldigt gärna ha snoddförsedda lurar och vill inte skaffa ett fodral eller göra en egen anordning där jag kan sätta fast framtida lurar.
Så: någon som kan tipsa om bra snoddförsedda in-earlurar för ett ok pris (för mig är detta allt under vad Apple´s variant kostar)? Önskar då även tips på var jag kan köpa dessa.

Nu ska jag ta och beställa Nano´n!

Om jag bara kunde bestämma mig för om jag ska ha en svart eller vit....... :rolleyes:

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-03-10 21:50
Ursprungligen av flurx:

Hej alla.

Nu är jag allt bra trött på att läsa inlägg överallt och försöka hitta något inlägg som ger svar på den fråga jag vill ställa.
Har förstått att många menar att det finns bättre in-ear-lurar än Apple´s egna. Har läst och läst och läst och sett att en hel del tipsar om Sony´s olika varianter.
Jag vill väldigt gärna ha snoddförsedda lurar och vill inte skaffa ett fodral eller göra en egen anordning där jag kan sätta fast framtida lurar.
Så: någon som kan tipsa om bra snoddförsedda in-earlurar för ett ok pris (för mig är detta allt under vad Apple´s variant kostar)? Önskar då även tips på var jag kan köpa dessa.

Nu ska jag ta och beställa Nano´n!

Om jag bara kunde bestämma mig för om jag ska ha en svart eller vit....... :rolleyes:

Du kanske borde läsa på innan du gör ett sådant inlägg. Det finns EJ några andra in-ear lurar som passar till nanos docktjofräs. Det är ett fodral som det går att första öglan för hörlurarna isåfall som gäller.

Sony NX1 är samma lur som EX71.. Det är bara de att dom är snoddförsedda.. Nackdelen är att du måste ha ett fodral med ögla för att kunna fästa dom..
Här är en länk där dom är ganska billiga..
http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mdrnx1&section=headphones

kan rekommendera webhallen ör inköp av lurar, de har mkt bra priser t. ex Sony MDR-EX71 för 299kr..ska själv köpa ett par där imorn

  • Medlem
  • 2006-02-28 09:17
Ursprungligen av Ollesallagetter:

Sony NX1 är samma lur som EX71.. Det är bara de att dom är snoddförsedda.. Nackdelen är att du måste ha ett fodral med ögla för att kunna fästa dom..
Här är en länk där dom är ganska billiga..
http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mdrnx1&section=headphones

Nixi pixi. NX1 har ett annat membran och sämre ljud...:)

koss spark plug är dom bästa in ear "lurarna" jag har haft i mina öron, GRYMT nöjd

ja tycker iaf. att apples in-ear är rätt hyfsade, sj använder man såna... det knepiga är att man måste borra in hörlurarna för att få bra bas :S

1
Bevaka tråden