Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Passar camera connector??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Passar camera connector till Canon IXUS 750?
Jag vet att den inte står med, men det står även att kameror med en viss öveföring kan funka..

Om inte, finns det någon bra kortläsare man kan koppla in till G5:an

Tackar för svar!

/Hampus

Ingen som vet?

Kontakta apple och fråga dom. Dom kanske vet..

0771 199 519

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 22:03

står den inte med så kan nog inga apple svara mer på det...

tips är att googla som tusan

  • Medlem
  • 2006-02-03 21:40

ifall den har en USB sladd så anser jag att det borde fungera.. dock så är jag inte säker...

Kan man använda en usb kortläsare till cameraconnector?
Har en scandisk mobilemate SD och det vore ju toppen att slippa ta slut på kamerans batteri för att flytta över bilder..

  • Medlem
  • 2006-02-05 14:57

-nej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 20:21

Camera Connector och kortläsare till iPod Photo

Har en Ricoh Caplio digitalkamera som inte får kontakt med min iPod Photo 60 GB via USB-kabel och Camera Connector. Får besked av iPoden att enheten inte stöds. Testade sen med att ta ut SD-minneskortet och stoppade det i kortläsaren "SanDisk Cruzer" med USB-kontakt . Och det funkade! En fördel upptäcktes, man spar batteriström i kameran, då överföring från större kort tar lång tid.:)

Ville idag köpa en kortläsare till min dotter hos Scandinavian Photo men avstod då den läsaren liksom kameran avvisades av min iPod.:(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-17 15:48

Oktober 2006. Dottern tar med sig min fungerande SD-kortläsare till Australien. Hittade en ny kortläsare hos Computer City som accepteras av Camera Connector. Micro Memory, Hi-Speed USB, Multi slots. Jag tog helt enkelt med iPoden samt Connector och bad att få testa den på plats. Klartecken gavs och wow det funkade.

1
Bevaka tråden