Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar lossnar

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-10 15:17

Hej,

är nybliven iPod-ägare och har problem med att hörlurarna lossnar ur öronen hela tiden. Om jag inte är helt stilla så blir det rätt jobbigt, när minsta beröring av sladden får en lur att byta läge för att så småningom lossna helt. Nån som har nåt tips på en lur som sitter bättre? Såna här in-ear-lurar kanske?

/mala

Ja, om lurarna inte sitter bra så får du skaffa ett par in-ear el. ett par lurar med bygel.

Jag provade min kompis creative in-ear idag och dem satt riktigt jäkla bra på mig iaf.
Dem finns på teknikmagasinet för 299:-
Själv har jag beställt ett par sony mdr-ex71 som förhoppningsvis sitter lika bra.
Beställde från www.jensofsweden.se för 390:- totalt, finns också på teknikmagasinet för 549:-

  • Medlem
  • 2006-01-10 15:59

Koss The Plug brukar de flesta tycka om. Tror de kostar runt 150:-

Ursprungligen av CBR:

Koss The Plug brukar de flesta tycka om. Tror de kostar runt 150:-

Enligt vad jag har hört så är inte så många nöjda med dem; folk får dem inte att sitta i öronen, för mkt bas som tar över osvosv...

Nä, köp istället nåt som har fått bra kritik t.ex. shure e2c el sony mdr-ex71, kostar några hundralappar mer men det verkar det vara värt.

Köp ett par Koss Porta Pro eller AKG K24P!

Ett tips som du kan få av mig om du inte vill byta lurar, eller perioden innan du byter: Byt sida på lurarna; den som ska sitta i vä sätter du i hö öra och den som ska sitta i hö sätter du i vä öra. Jag tycker lurarna sitter mycket bekvämare då och har haft det så länge.

  • Medlem
  • 2006-01-10 18:54

Jag är väldigt sugen på den här principen när det kommer till lurar till min nano:

http://www.apple.com/se/ipodnano/accessories.html
(snoddförsedda hörlurar till nanon).

Men jag har lite problem med de vanliga lurarna som kommer med (apple) och andra liknande lurar. Jag får ofta lite ont i öronen efter ett tag för att lurarna är lite för stora för att sitta bekvämt i mina öron, de trycker lite för hårt. Men jag vet inte heller om jag vill ha små plug ins faktiskt. Apples lurar finns väl bara i en strl? Kan någon tipsa om ett par vita lurar som inte trycker så hårt i lite mindre öron ? Jag har andra "större" vanliga lurar som jag tycker är jobbiga att släpa med, så jag vill ha den typen av lurar som kommer med nanon om jag kan välja.

Neeeej!
Köp skullcandy!

www.skullcandy.com

De äger!!

Och de är även skitdyra

Nej 599 :- är inte hyperdyra för ett par lurar eller du snackar om shure?

  • Medlem
  • 2006-01-11 13:32
Ursprungligen av Ipod_Tim:

Nej 599 :- är inte hyperdyra för ett par lurar eller du snackar om shure?

Går det märket att köpa från Sverige (i svensk butik, svensk näthandel) eller bara från USA?

Men sök på google istället!

  • Medlem
  • 2006-01-11 13:49

Hittade det här stället som har en del scullcandy om nån är intresserad:

http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?category1=213%20&cart_id=

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 13:56

iBuds är ju perfekt då. har inte provat dem själv, men de verkar funka. det är en plastgrej du sätter fast på dina medföljande Apple-lurar så de blir som In-Ear lurar.
kolla in:
http://www.ipodcases.biz/product_info+173.html

men jag vet även att de finns på flera auktioner på tradera.com

  • Medlem
  • 2006-01-11 14:07
Ursprungligen av m1kke:

iBuds är ju perfekt då. har inte provat dem själv, men de verkar funka. det är en plastgrej du sätter fast på dina medföljande Apple-lurar så de blir som In-Ear lurar.
kolla in:
http://www.ipodcases.biz/product_info+173.html

men jag vet även att de finns på flera auktioner på tradera.com

Tack för tipset, ska genast kolla in dom lite närmre!:)

  • Medlem
  • 2006-01-17 13:48

Efter att ha kollat runt lite slog jag till på Apples egna in-ear lurar som kommer med "muffar" i tre olika storlekar, så jag tänkte att någon borde väl passa. Man kan ju inte prova ett lurar innan man köper dom av hygienskäl. Håller på att utvärdera dom nu men är inte riktigt 100% säker på att det var rätt köp. Kanske har jag konstiga öron...

/mala

  • Medlem
  • 2006-01-11 14:12

Hittade de här också, men det blir ju lite dyrare än att köpa iBuds och sätta på antar jag!?!
Fast om man ändå vill ha snoddförsedda så kanske men tycker det är värt det?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306/wo/JD4el1V5slzo2GwMgkF1C1fspcR/10.SLID?mco=9401D022&nplm=MA360

  • Medlem
  • 2006-02-01 13:06

mala//

Så hur går utvärderingen? Har du med snoddförsedda? Var själva in ear principen på apples lurar bra. Läste nåt test där man sa att det var ganska ofräscht med öronvax på en del vita in ear lurar men att man kunde knippsa av en bit (i testlabbet tror jag jag läste det, men det var inte apples in ear tror jag).

/Mari

1
Bevaka tråden