Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radiofjärr-Nej tack!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo nu när radion finns på ipoden vill man ju ha det...
Men denna kablen! jag tycker apple skulle gjort en radio som man bara stoppa i ljudutgången UTAn massa onödig sladd.

Någon som vet ifall man kan få radio utan att ha en fet sladd med?
det är så att jag har ett par stora slutna lurar med 3 m sladd, den är visserligen ihoprullad men man vill ju inte ha hur mycket sladd som helst!

//Ipod_Tim

Det som stör mig är ju att den kostar så SJUKT mycket pengar....
Nääh, klarar mig bra utan radio tills den kommer inbyggd.

Ursprungligen av gameover:

Det som stör mig är ju att den kostar så SJUKT mycket pengar....
Nääh, klarar mig bra utan radio tills den kommer inbyggd.

MMM,
Apple sätter lite väl höga proser ibland.

Ursprungligen av gameover:

Det som stör mig är ju att den kostar så SJUKT mycket pengar....

Dyrt? Finns det någon annan RDS-radio för under 500:-?

Haha! Tre meter sladd verkar lite overkill

MM men det är 3 m när det är ett par DJ lurar.
de är visserligen upprullade men det hade varigt gött med inbyggd eller något man placerar i dockan.

jepp hade den kostat 200 hade jag köpt den

Finns det något vettigt ändamål för RDS?

det är ju bara reklam där.

Någon som har testa denna ännu?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-20 10:08
Ursprungligen av sammex:

Finns det något vettigt ändamål för RDS?

det är ju bara reklam där.

* Du kan ha samma förval var du än befinner dig i landet, mottagaren hittar automatiskt rätt frekvens.

* Om du befinner dig på tåg, buss eller i en bil så byter radion automatiskt sändare när den hittar en starkare.

Se där, två vettiga ändamål för RDS.

Det finns ju ett test här på forumet.
Sök så hittar du det.

Jag tycker att den förra fjärren med krom på är snyggare

Ursprungligen av taikonaut:

Jag tycker att den förra fjärren med krom på är snyggare

Jag också.

Grymt nöjd!

Hejsan!

Jag har precis köpt Ipod Radio Remote. Funkar kanon, äntligen slipper man ta upp Ipoden hela tiden. Sköönt! Kostade mig bara 600:-, inte så farligt...Har inga sladdbekymmer. Hörlurarna man får med är anpassad och lite kortare än dom vanliga. Stänger av och på Ipoden med fjärrisen, grymt!

Björn

  • Medlem
  • 2006-03-03 13:42

Håller med WaspWorld, jag fick min förra veckan och det fungerar så bra att jag blir arg på
Apple som inte slänger in ett par redan från början. Radion fungerar (för mig) helt utan
problem. Det kan spraka till beroende på hur sladden hänger eller så, men i det stora hela
är radioljudet kanon. Tillsammans med mina Sony MDR-EX71 blir sladden perfekt lång.
Min kostade dock 531:- med studentrabatt.
Det enda riktigt tråkiga i sammahanget är att jag nu har två par vita iPodlurar som bara
ligger inpackade.... undrar om nån är villig att betala för sånt?

  • Medlem
  • 2006-03-09 18:45

Bättre ljud?

Fick en remote idag i födelsedagspresent!

Jag inbillar mig att ljudkvaliteten är bättre via remoten (när man lyssnar på mp3/acc).

Kan jag inbilla mig detta? Har fler upplevt samma fenomen? Är det bättre komponenter i dock-utgången?

:rolleyes:

/Sulan

  • Oregistrerad
  • 2006-03-09 19:22

Saknar inte direkt fjärr, det är väl bara att dra upp G5:an ur väskan och byta LÅT?
Och radion, långt ifrån värt 600

  • Medlem
  • 2006-03-09 21:11
Ursprungligen av Dava:

Saknar inte direkt fjärr, det är väl bara att dra upp G5:an ur väskan och byta LÅT?
Och radion, långt ifrån värt 600

Saknade inte direkt iPod innan jag köpte en.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 21:31

Det blir bättre ljud med remoten, det finns hur många tester som helst på detta. jag själv har testat med diverse hörlurar: shure E500, shure E5C, Ultimate ears super fi pro, och det är stor skillnad. till det bättre, mer dynamik och mer tryck i ljudet.

testa att sätta denna fjärr på en nano så blir det sjukt stor skillnad då det är en annan DAC i fjärren jämfört med nanon. Det är samma DAC som sitter i video podden, men omvandlingen sker utanför maskinen och sepereras då från störningar som annars tillkommer med disken.

testa så får ni se. jag har aldrig använt min radio funktion, jag köpte den pga att ljudet blev så pass mycket bättre.

  • Medlem
  • 2006-11-01 00:21

Men om man köper en radioremote..kan man ha den som fjärr också? tex byta låt etc även om man lirar mp3?.

fick en radio remote i julklapp nu är det glapp i kontakten och kvittot hittas inte

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-03-01 20:01

Nu är även jag lycklig ägare av en Radio Remote!

Jag fick den igår och jag är helnöjd - hur bra som helst! Först och främst, som tidigare sagts i tråden - ljudet! Det fick en rejäl kick!
Sen remote funktionen (eftersom jag har ett bökigt fodral) och radion var också helt okej.

Minusen är priset och den långa sladden. Det är ju inte så stor skillnad på sladden som var med ipoden och denna. Med sladden till remoten blir den ju sjukt lång. För min del hade det varit ett plus om man bara kunde köpa denna utan lurar för nån hundring billigare, eftersom skillnaden är så liten och att jag faktiskt använder andra lurar...

Hur som helst, så är jag supernöjd totalt sätt och delar första platsen bland tillbehör med Knomos fodral...

1
Bevaka tråden