Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Porta pro brusar :S

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick hem nya porta pros igår och jag upplever att de brusar när basen blir för hög.
Är det fel på hörlurarna eller är det normalt? Vad kan jag göra för att åtgärda problemet?
Jag har 14-dagars bytesrätt, så snabba svar tack

PS. Har en ipod nano 2gb

De kan dels bero på att låtarna du har är dålig kvalité. Det kan också bero på att hörlurarna måste "spelas in". När jag använder mina Porta Pro kan det brusa ganska på låtar med dålig kvalité.

Tror inte att låtarna har dålig kvalité eftersom det är helt nya skivor (t.ex. Fort
Minors nya skiva) som jag konverterat med iTunes. :S

  • Medlem
  • 2006-01-28 13:23

om hörlurarna har högt motstånd kan det ju bero på att du måste skruva upp volymen mer än normalt.. vilket orsakar brus.. testa dom i en stereo som verkligen pallar driva tyngre hörlurar och se ifall de ltåer likadant.. testa också utan att köra eq ..

ibland kan ett vibrerand ljud komma från dom och då e det ofta hår som ligger imot membranen som man får dra eller blåsa bort

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 20:00
Ursprungligen av lordset:

ibland kan ett vibrerand ljud komma från dom och då e det ofta hår som ligger imot membranen som man får dra eller blåsa bort

Japp, trodde mina 7 år gamla Porta Pro till slut hade gett upp, men vid närmare inspektion hade ett hårstrå letat sig in vid membranet.

1
Bevaka tråden