Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Invisible Shield? BRA ELLER INTE?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag har bestämt det att så fort jag har köpt min nano och laddat det så ska jag applicera IS.
MEN!
jag har hört från vissa att den är lysande, funkar skitbra, att de inte har en repa på! dessutom stod det i testet här på ipod.se att en Sony Ericsson putsduk funkar.
Vissa säger att det suger, att det blir märker hur enkelt som helst (till och med ett kreditkort!) och att det blir repor av en putsduk.

Så, vad säger ni gott folk? jag menar, en nano blir ju repig på 2 dagar ändå, så det e kanske värt att prova.
Är putsduken kanske dammig eller smutsig?
Är det för lite vatten? och blir den inte fuktskadad (misstolka mig inte, jag tänker inte doppa den i vattnet).

och jag har SÖKT så alla som skriver "Använd sök-funktionen" behöver inte svara.
skulle vara tacksam för svar och ännu mer tacksam för en video hur man gör eller åtminstonde bilder.

Edit:

hade en annan fråga så jag slipper skapa massa trådar!
jag ska givetvis tjacka en docka till nanon. jag vill ha tre funktioner med dockan:
1. jag ska kunna ladda den via dockan.
2. jag ska givetvis kunna koppla den till datorn och itunes.
3. jag ska kunna använda den till min stereo.

så, går det att fixa så dockan har liksom tre funktioner, utan att flytta på den när du vill exempelvis ha den från datorn till stereon etc? jag vill alltså aldrig koppla ur min docka, utan att dra ut sladden ur datorn, stoppa in den i stereon..

hoppas att ni fattar, fråga annars!
vill ha ett svar här med tack

  • Oregistrerad
  • 2006-01-20 23:01
Ursprungligen av Encore:

vad var det där skydd ? och vart köper man det ?

Angående dockan så kan du göra allt de som du skriver att du vill kunna göra, dvs ladda sammtidigt som du kan synka och koppla till stereon!

Ursprungligen av Mollethemupp:

Angående dockan så kan du göra allt de som du skriver att du vill kunna göra, dvs ladda sammtidigt som du kan synka och koppla till stereon!

underbart, precis vad jag ville veta

Satan de dära IS verkar svinbra!!!! Efter o ha tittat på videon, men är de inte svårt att sätta på? E d värt pengarna? Får väl ta o köpa mig Displex och ta bort mina repor och sedan sätta på IS...... Blir den som ny igen!!!

Jag har beställt en BSE istället, ska tydligen vara samma sak men kostar bara $9 med frakt.
http://www.bestskinsever.com/
Kolla på Ilounge, där finns en del som skrivit om båda skydden.

  • Medlem
  • 2006-01-22 11:18

jag demonstrerade mitt IS för en polare igår genom att stå och dra en nyckel över det.. Inte jättehårt, men för att simulera lite slitage som uppkommer när man bär runt en ipod i fickor och väskor osv. Hände inte ett förbannat dugg.. det blir lite streck i plasten, som sedan försvinner igen efter en stund..

Men det är klart att man inte kan riva på hur som helst med en nyckel, det går ju att få loss IS, så då går den givetvis att repa också om man tar i tillräckligt mycket..

Jag fattar heller inte att folk lyckas få repor på sin IS. Jag har använt min ipod g5 ett tag med g5 å den har inte fått en enda repa. Det som kan bli fult me IS är om man inte lyckas på få perfekt utan får dammkorn eller luftbubblor under. Desstuom blir texturen på ipoden annorlunda ,vilket inte är så snyggt om man kollar närmare på den, men å andra sida är en sönderrepig ipod verkligen itne snyggt.

Jag rekkomenderar den

Troligen så är det så att folk som får repor har haft en luftbubbla just på det stället, en luftbubbla ändrar friktionen och det är mycket lättare att repa plasten om man har luftbubblor.

I vilket fall som helst, jag är supernöjd med min IS, funkar helt underbart!

Om man har IS, kan man fortfarande använda den i dockan?
Den blir ju bredare..
För om det inte går så blir det att köper jag en iAudio X5 istället..

Ursprungligen av Hampan90:

Om man har IS, kan man fortfarande använda den i dockan?
Den blir ju bredare..
För om det inte går så blir det att köper jag en iAudio X5 istället..

iAudio X5 är ju riktigt ful! Hur kan du köpa en sådan om du redan har en iPod?!

JAg har inte köpt den än.

1. Jag vill ha en mp3 spelare som inte blir repig.
2. Jag vill ha en fungerande docka till den!

Alltså, om det inte går att ha en ipod i dockan när man har IS på så vill jag ej ha någon ipod..

Har själv ingen docka, men jag vet andra som använder dock - funkar helt utmärkt (med IS alltså)

Nu har jag endast haft min iPod i knappt en månad, med IS på hela tiden, hur nöjd som helst - jag skulle klart välja iPod med IS över iAudio

Hampan90, jag beställde en BSE istället (har inte fått den än, men den sändes i torsdags). Den kostar bara $9 med frakt mot IS som kostar tre gånger så mycket. Det ska vara samma plastfilm från 3M som IS använder. Den enda egentliga skillnaden är att den inte har garanti, å andra sidan kan du beställa två till för priset.

http://www.bestskinever.com

Jag hade bråttom med mitt fodral och beställde det från istuff.se för 310 kr inkl. frakt, eftersom iPoden var splitter ny så behövde jag den, vill inte ha repor! Kanske lite dyrt för 310 kr men du kan få igen dom pengarna när du säljer den om något år om den inte har några repor. Värt eller inte, har bara 1 ord.

Skala 1-10 så säger jag 9 bara för att jag inte fick det 100%igt när jag skulle sätta på den, men lätt värt att köpa.

hoppsan tittade inte noga i början

vad är skillnaden mellan IS och BSE?

Vilket ska man satsa på?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-17 15:58

BSE är billigare men det skyddar inte sidorna av iPoden.
tycker att IS sitter på bättre

Det är samma material på båda. ( 3M plastfilm ("tejp")
Båda skyddar "hela" skalet, inklusive sidorna.
BSE har inte garanti. Därför det låga priset.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-17 16:40

jag har hafft båda det blir mer repor på BSE

Har också haft båda. Det är precis samma sak!
De täcker lika mycket.. (Sidorna också)

vad händer om man drar av IS:en ? Blir det lim eller vad det är kvar?

Ursprungligen av dootevall:

vad händer om man drar av IS:en ? Blir det lim eller vad det är kvar?

det är inte lim du fäster med... tror jag, look here -----> http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=52270&highlight=test och scrolla ner lite...
verkar vara typ sån där man sätter på kylskåp, fukta och tryck så sitter det... men jag vet ju inte..

Okej, men om vi säger så här : Blir det märken kvar? inte för att jag ska ta bort den..

Eftersom det inte är ngt där före, så tror jag inte det finns ngt där efter

  • Medlem
  • 2006-04-11 16:28

Ang. BSE.

Helt eller tredelat? För- och nackdelar?

Ursprungligen av momo:

Ang. BSE.

Helt eller tredelat?

står på sidan om jag inte missminner mig att det är tredelat... Total body skin är nog tredelat och Front skin är bara framsidan...

  • Medlem
  • 2006-04-11 22:16

BSE finns ju i två varianter: en som är i bara ett stycke, och en som är i tre delar, med separata för scrollhjul o dyl.

Det är för- och nackdelar dem emellan jag funderar över.. eller kort sagt, vilken man ska köpa

Ursprungligen av momo:

BSE finns ju i två varianter: en som är i bara ett stycke, och en som är i tre delar, med separata för scrollhjul o dyl.

Det är för- och nackdelar dem emellan jag funderar över.. eller kort sagt, vilken man ska köpa

kanske att det ekar....

Bevaka tråden