Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget Ljud via dockan

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-21 13:11

Jag har min ipod i dockningsstationen och har kopplat från line out till min aux ingång på förstärkaren men jag får ändå inget ljud? :S

Förr så kopplade jag bara direkt från hörlursuttaget till aux ingången och då funkade de, nån som vet va som kan vara fel?

Brukar bli så för mig också. Jag brukar stänga av iPoden, ta ur den ut dockan ställa tillbaka den igen. Sen brukar det funka.

  • Medlem
  • 2006-01-21 17:53

Har testat det , med de funkar ändå inte :\
Spelar de nån roll om jag har kör med "Använd som hårddisk" eller inte ?

  • Medlem
  • 2006-01-22 22:25

Samma problem för mig. Man fick trixa ett bra tag tills det gick igång... Har dock inte märkt det sedan jag uppdaterade till 1.1, provat det?

  • Medlem
  • 2006-01-22 22:27

Nanon verkar inte riktigt vara kompis med "Universal dock". jag har en iPod mini med en dock och det fungerar utan problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-23 08:33
Ursprungligen av Muppo:

Nanon verkar inte riktigt vara kompis med "Universal dock". jag har en iPod mini med en dock och det fungerar utan problem.

Jag har inga som helst problem med nano och Universal Dock. Om du har en Universal Dock utan ljud, har du provat att skruva upp volymen på iPoden?

  • Medlem
  • 2006-01-23 16:26
Ursprungligen av ridax:

Om du har en Universal Dock utan ljud, har du provat att skruva upp volymen på iPoden?

Det spelar väl ingen roll? iallafall inte med minin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-23 18:55
Ursprungligen av Muppo:

Det spelar väl ingen roll? iallafall inte med minin

Nej, det verkar inte så... Såg någon annanstans att volymkontrollen på iPoden skulle justera ljudnivån även på Universal Dock, men provade just och det verkar inte vara så. Återstår då bara att "låna" en Apple-fjärr och se om man kan dra upp ljudnivån med IR-fjärren.

  • Medlem
  • 2006-01-23 21:01
Ursprungligen av ridax:

Återstår då bara att "låna" en Apple-fjärr och se om man kan dra upp ljudnivån med IR-fjärren.

Köp en egen istället, du kommer inte bli missnöjd. Jag är hur nöjd som helst med min när man ligger i soffan/sängen eller är i ett annat rum och slappar och slipper gå upp för att öka volymen eller byta låt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-23 21:42
Ursprungligen av Muppo:

Köp en egen istället, du kommer inte bli missnöjd. Jag är hur nöjd som helst med min när man ligger i soffan/sängen eller är i ett annat rum och slappar och slipper gå upp för att öka volymen eller byta låt.

Har redan en. Men tycker att de gott hade kunnat inkludera lite fler funktioner i den. Byte av album/playlist/artist hade inte suttit fel. Ett långt tryck hade ju kunnat byta album medan ett kort hade bytt låt.

Jag brukar bara "restarta" DEN Å SEN FUNKAR D!

  • Medlem
  • 2006-01-24 16:34
Ursprungligen av ridax:

Har redan en. Men tycker att de gott hade kunnat inkludera lite fler funktioner i den. Byte av album/playlist/artist hade inte suttit fel. Ett långt tryck hade ju kunnat byta album medan ett kort hade bytt låt.

Nä det är klart att kunna surfa runt i musikmenyn hade inte varit fe.l

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-24 17:22
Ursprungligen av Muppo:

Nä det är klart att kunna surfa runt i musikmenyn hade inte varit fe.l

Det kan jag iofs göra med min B&O fjärr.
http://www.geocities.com/beopc/ipod.htm

1
Bevaka tråden