Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nano i bilstereo med usb

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Monterade en ny bilstereo med usb-port igår och kopplade förväntansfullt in min ipod nano med usb-kabeln som följer med den. Blev dock grymt besviken när inget hände... borde det inte funka att spela sin ipod via usb-kabeln/porten i bilstereon? Krävs en annan kabel? Vill gärna veta vad jag ska gör asap eftersom jag ska iväg på en lång biltur till helgen och då vill jag ha med min fulladdade nano.

Tacksam för er hjälp.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-18 19:18

Nej, det funkar inte om du lägger in musik på vanligt sätt, dvs. i iPodens databas. Det måste i så fall vara en iPod-kompatibel bilstereo.

En omväg som borde fungera är att lägga över musikfilerna via Utforskaren (eller motsvarande på mac). Då kan du inte spela upp dem i dina hörlurar, men din bilstereo borde kunna se dem. Det innebär ju dock, tråkigt nog, att du måste ha dina låtar dubbelt på iPoden.

Har inte testat den versionen. Problemet som jag fick var att när jag kopplade in min iPod i min bilstereo så började iPoden laddas, och det gick inte att "mata ut". Så när jag stängde av bilen så fortsatte "Do not disconnect" vara kvar på iPoden, trots reset och liknande. Löste sig dock när jag kopplade in iPoden i datorn igen.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-18 22:47

Det har du rätt i, tänkte inte på det. Det blir ju lite svårt att koppla från iPoden...

Finns inbyggda ipod system i vissa bilar men annors kan man köpa ipod kompatabel bilstereo.

ok, förstår. Varför ska ipod vara så speciell jämfört med andra mp3-spelare så att det inte går att koppla via en usb-port som det är tänkt!?! Stort minus måste jag säga fast jag älskar min lilla nano.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-19 15:50

Skillnaden mot vanliga (simpla) mp3-spelare är att iPoden lagrar all data om musiken i en databas på iPoden, den håller reda på antal spelningar, betyg, etc. Något liknande tror jag inte finns på nån annan spelare (rätta mig gärna om jag har fel).

1
Bevaka tråden