Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockningsstation till Ipod video

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Väntar ännu otåligt på min nya Ipod video 30gb - till dess en fråga:
Vilken typ av dockningsstation funkar för Ipod G5? Fungerar Ipod 40, 60 eller Photo?

Jag har hittat en dockningsstationsom stöder dessa men tyvärr verkar säljaren inte ha koll om även G5an fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-16 23:51

Du vill ha den nya Universial Dock och Remote.

Kommer ett test på dessa i nästa vecka

Ursprungligen av xtrem:

Du vill ha den nya Universial Dock och Remote.

Kommer ett test på dessa i nästa vecka

Nix! det är en Nonameprodukt - Alltså en variant av universal dock som har utgångar för usb samt separat nätdel. Det är nog därför säljaren inte har riktig koll.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-17 14:17

Det där är inte alls en Noname produkt.

Apple har gjort en docka som de kallar för "Apple iPod Universial Dock":
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/cD4ywDBvHcw52FgHSK8Lbi95IPh/1.SLID?mco=1643B11C&nplm=MA045

Och fjärrkontrollen "Apple Remote":
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/cD4ywDBvHcw52FgHSK8Lbi95IPh/4.SLID?mco=CC1FAB85&nplm=MA128

Dockan passar alldeles utmärkt för iPod G5 (det är ändå Apple som gjort den), och tillsammans med fjärrkontrollen slipper du ha iPoden inom räckhåll för att byta låt t.ex.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Det där är inte alls en Noname produkt.

Apple har gjort en docka som de kallar för "Apple iPod Universial Dock":
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/cD4ywDBvHcw52FgHSK8Lbi95IPh/1.SLID?mco=1643B11C&nplm=MA045

Och fjärrkontrollen "Apple Remote":
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/cD4ywDBvHcw52FgHSK8Lbi95IPh/4.SLID?mco=CC1FAB85&nplm=MA128

Dockan passar alldeles utmärkt för iPod G5 (det är ändå Apple som gjort den), och tillsammans med fjärrkontrollen slipper du ha iPoden inom räckhåll för att byta låt t.ex.

Han menar nog den som han hade frågat om...

Tror jag oxå, men om man nu bara ska ha en docka för att synka, det vill säga utan högtalare eller annat flux, så tycker jag man ska skaffa apples universal docka. Väntar ivrigt på test!

om man vill ha en cool dock men som är dyr är en homedock

http://dlo.com/Products/homedoc_Prod.tpl?command=showpage&cart=11313637371488365

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-19 00:28
Ursprungligen av Nightcap:

Tror jag oxå, men om man nu bara ska ha en docka för att synka, det vill säga utan högtalare eller annat flux, så tycker jag man ska skaffa apples universal docka. Väntar ivrigt på test!

Borde dyka upp ett inom ett par dagar om jag inte har helt fel.

Den dockan som "datorn" refererar till verkar allt kablage ingå. Medans Apple Universal Dock verkar komma med själva dockan endast (samt dockadaptrar och handbok).

Homedock Package är onekligen snygg, samt har plats för fjärrisen också

Ska man köpa laddare samt kablar mm så blir det några spänn till om man ska gå på Apples "lösning", då blir nog Homedock billigare och snyggare.
Har jag fattat fel eller ?!

Jag har tänkt att koppla den till stereon och arkivera alla CD-skivor (lill-killen använder dem mest som kastskivor).
Är dock fundersam över nätsladden som följer med, troligtvis USA-standard. Någon som vet? Som har beställt denna produkt? (Alltså DLOHomedock)

http://ilounge.com/index.php/reviews/comments/dlo-homedock-for-ipod-ipod/

Ursprungligen av jimsan:

Den dockan som "datorn" refererar till verkar allt kablage ingå. Medans Apple Universal Dock verkar komma med själva dockan endast (samt dockadaptrar och handbok).

Homedock Package är onekligen snygg, samt har plats för fjärrisen också

Ska man köpa laddare samt kablar mm så blir det några spänn till om man ska gå på Apples "lösning", då blir nog Homedock billigare och snyggare.
Har jag fattat fel eller ?!

Jag har tänkt att koppla den till stereon och arkivera alla CD-skivor (lill-killen använder dem mest som kastskivor).
Är dock fundersam över nätsladden som följer med, troligtvis USA-standard. Någon som vet? Som har beställt denna produkt? (Alltså DLOHomedock)

http://ilounge.com/index.php/reviews/comments/dlo-homedock-for-ipod-ipod/

Satt och räknade igenom lite priser här. Homedocken skulle alltså gå på 800 spänn i dagens dollarkurs och sen tillkommer frakt. Säkert ett par hundra från USA.
Apples universaldocka går på 375 och fjärren på 275. Själv har jag beställt en bra kabel från Svenska HiFiklubben för 295 kronor. Totalt alltså 945 spänn.

Det som skiljer är väl då att homedock även laddar Ipoden. För mig är detta inte så viktigt eftersom jag ladar min pod i datorn.
Jag läste en test av Homedocken som fick bra betyg. Det enda man klankade ned på var att den var för lätt så att den inte stod rikrtigt stadigt på bordet.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-20 22:05
Ursprungligen av Kayano:

Satt och räknade igenom lite priser här. Homedocken skulle alltså gå på 800 spänn i dagens dollarkurs och sen tillkommer frakt. Säkert ett par hundra från USA.
Apples universaldocka går på 375 och fjärren på 275. Själv har jag beställt en bra kabel från Svenska HiFiklubben för 295 kronor. Totalt alltså 945 spänn.

Det som skiljer är väl då att homedock även laddar Ipoden. För mig är detta inte så viktigt eftersom jag ladar min pod i datorn.
Jag läste en test av Homedocken som fick bra betyg. Det enda man klankade ned på var att den var för lätt så att den inte stod rikrtigt stadigt på bordet.

Vitt jag vet så laddas ipoden i unverisal dockan också om du kopplar in den dvs

Ursprungligen av FnuX:

Vitt jag vet så laddas ipoden i unverisal dockan också om du kopplar in den dvs

Gör den det även om enbart kabeln till Stereons AUX ingång kopplas in? Det är väl ingen strömförsörjning genom den

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-21 00:00
Ursprungligen av Kayano:

Gör den det även om enbart kabeln till Stereons AUX ingång kopplas in? Det är väl ingen strömförsörjning genom den

Ja nej det är väl klart.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-17 23:02
Ursprungligen av Ree_Tab:

Det där är inte alls en Noname produkt.

Apple har gjort en docka som de kallar för "Apple iPod Universial Dock":

Exakt. En sån docka har jag till min iPod G5 30GB. Har S-Video- och Line-out.

Hej.
Undrar om Ipod Video passar i Universal Dock om jag sätter på ca: 2mm tunnt plast skydd???

Tacksam för svar.

Inhandlade en universal dock igår och den är toppen, köpte dock ingen remote eftersom jag är mkt osäker på om det verkligen är så bra...jag menar, man kan ju inte se något på iPodens skärm (eftersom man kan väll inte styra tex iTunes via docken?).

Ursprungligen av guggla:

Hej.
Undrar om Ipod Video passar i Universal Dock om jag sätter på ca: 2mm tunnt plast skydd???

Tacksam för svar.

2mm är rätt tjockt och jag tror det inte platsar med G5 adapter, men du kanske kan modda nån annan generations adapter??

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2005-11-19 17:57
Ursprungligen av guggla:

Hej.
Undrar om Ipod Video passar i Universal Dock om jag sätter på ca: 2mm tunnt plast skydd???

Tacksam för svar.

Frågan är väl snarare, varför ska du sätta på 2mm tunn plast ?

  • Medlem
  • 2005-11-20 18:33
Ursprungligen av FnuX:

Frågan är väl snarare, varför ska du sätta på 2mm tunn plast ?

han kanske har köpt invisible shield eller något annat sådant skydd

Jag har satt på IS på min G5 60Gb och den får plats i den medföljande dock adaptern utan problem nu med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-21 23:36

ipoden laddas endast om USB/väggladdaren kopplas in i dockan

kan man inte ha en gamal 3g docka och den medföljande usb kabeln för att synka och ladda ipod video 30gb? Jag menar, kontakten är väl samma, och ipod video är väl bara mindre än 3g?

  • Medlem
  • 2005-12-20 23:49

Ska man handla trendy shield eller invisible shield? någon som vet?

  • Medlem
  • 2006-01-18 19:12

Är det värt att skaffa dockningsstation till ipod video?? Jag tänker mest på om det är värt för att man annars kanske sliter på batteriet om man alltid laddar upp den fullt och sedan använder batteriet helt. Bättre för batteriet om den oftast sitter i på laddning i dockningsstationen? (jag använder ipoden som stereo, bär ej med mig så ofta.)

då är det bra för du kan ju ha fjärrkontroll det är ju bra om du ligger på soffan eller nåt...
Det borde inte slita på batteriet...

Hej!
Har nyss kopplat in min dockningstation till min Ipod video.
Får bra ljud och fjärren funkar bra.
Men jag får ingen bild?! Har kollat så att ipoden sänder ut Videosignal men får forfarande ingen bild?! Nu har jag inga filmer men man borde väl kunna visa bilder etc. också?
händer inget när jag trycker på "meny" knappen på dosan?!?

hmm..
Någon som vet?
Tack för svar

1
Bevaka tråden