Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Podstar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-17 23:24

PodStar

Dags för ett test av ett lite annorlunda fodral till iPod Nano, en serie fodral med attityd.
Testexemplaret har vi fått av den nystartade svenska butiken iShop.nu (www.ishop.nu). Kul med ett tillskott på den svenska iPodmarknaden.

Som synes finns det 4 olika designer i 2 färgvarianter, rött och svart. Totalt 8 st olika fodral. Varje fodral har sitt eget namn. Det fordal som jag ska testa heter "Blackout.

Det som kommer med i förpackningen är: fodralet, halssnodd (i samma färg man valt på fodralet), displayskydd, ett dog-tag i plåt med serienummer på just ditt fodral samt ett "idol-kort" på fodralet med lite fakta om just den modellen. Varje modell har sin egen "personlighet". Detta är väldigt lustigt och höjer verkligen kvalitékänslan, det är ett genomtänkt koncept.

Hela fodralet är gjort i ett skönt gummi/siliconmaterial. Framsidan har öppningar för skärmen och klickhjulet. Fast dessa båda skyddas av det medföljande displayskyddet som är helt genomskinligt i tunn plast som täcker hela framsidan för extra skydd. Det är lite svårt att på plasten snyggt över klickhjulet, men personligen tycker jag inte att det behövs över klickhjulet så då man ju bara klippa av plasten under displayen så störs man inte.

Högst upp sitter även den lilla öglan man fäster snodden i om man vill det. Hold-knappen kommer man även åt genom en öppning i gummit.

Baksidan är helt täckt utan öppningar, och här finner man en rolig detalj, en djävulssvans. Svansen sitter förvånasvärt bra fast och jag lyckades inte ha av den vid lite mer än normal anvädning. På sidorna har man de snygga djävulshornen.
I botten är kanterna täckta av gummit men sedan är det en stor springa så man lätt kommer åt dock-kontakten och hörlurskontakten. Det är även här man sticker in sin Nano när man stoppa in den i fodralet. Den glider lätt in så det är inga problem att ta och på skyddet.

Pris: 265kr (iShop.nu)

Sammanfattning:

design
detaljer

svårt att få fast displayskyddet 100%

Betyg:

5/5

Tack till

som försåg oss med testexemplaret.

  • Medlem
  • 2006-01-18 11:20

Bra test, men passar nanon i sin docka när man har skyddet på?

jag tror jag skulle ha köpt ett sånt där skydd om jag hade en nano...

Hehe, samma här .. skitcool!

  • Medlem
  • 2006-01-18 16:39

Cool, ett lätt köp om man inte haft en mini.

1
Bevaka tråden