Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel instruktion till helt nya lurar

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har ni som jag upplevt skrap och andra missljud i Apples orginallurar? Om du har det och kanske tycker om dom, varför inte få nya, gratis!? (Du måste returnera ditt söndriga par, efter en ändring den 29 januari) Det tar 2 minuter att fixa på internet och de kommer med bud 3 arbetsdagar senare!

Om du har en ipod som har sin 1 års garanti kvar, gå in på:

www.apple.se

och vidare till "support",
sedan väljer man den ipod man har,
sedan trycker du på "iPod service",
sedan trycker du på "request service",
och skriver in land och ditt serinummer på din iPod som du hittar på baksidan av den,
(serienummer hittar du på baksidan, eller i "om" i din iPods inställningar.)
efter det skriver du in lite kort vad felet är ungefär såhär:

"Mina lurar skrapar i basen och ljuden låter inte bra. Det är inte roligt att lyssna på musik när det finns dessa skrap i ljudet"
(Skrev just detta därför det är det felet de flesta av oss alla har.)

Du måste tydligen nu, efter en ändring 29 Januari, skriva in kreditkortsuppgifter också (som gör att du får betala med om du inte skickar in dina söndriga) men det är ingen fara, det är fortfarande gratis. Tänk på, en en gång, att dina gamla vara sönder/dåliga för att du ska FÅ ett par nya. Detta är en självklarhet. (Men det är ju inte så farligt, de går ju sönder rätt fort)

När du är färdig med det får du ett mail med sericenummer, så du kan följa din leverans.

Efter ungefär 3 arbetsdagar kommer en liten minibuss (UPS eller annan firma) och lämnar lurarna till dig.
Nya uppgifter är att du inte behöver vara hemma för att de ska lämna lurarna, då lägger de bara dom i brevlådan. Vet ej om det funkar varje gång med att inte vara hemma, men är absolut värt ett försök så man slipper sitta och vaka bud!

Enkelt eller hur!?

Resultatet:

Allt är helt gratis, Apple vill tydligen ta tillbaka dina gamla lurar, men det är ju ingen fara, i och med att du har ett par som är dåliga/sönder.

Ha en trevligt med dina nya lurar!!

Mycket bra med en sammanfattning!

Tack!

(Tack för att ni lade tillbaka tråden, den är i själva verket mycket bra!)

Nu har jag haft mina lurar sedan i måndags, har inte ALLS lyssnat på hög musik (lite mer än halva, några timmar) och hör redan skrap i basen. Snart blir det till att beställa nya

  • Medlem
  • 2006-01-15 13:56

Kan dom lägga lurarna i brevlådan? Jag är nog inte hemma under tiderna de levererar... Vad händer om man inte är hemma när de levererar?

EDIT: Företag/skola är ingen idé.

Ursprungligen av coste:

Kan dom lägga lurarna i brevlådan? Jag är nog inte hemma under tiderna de levererar... Vad händer om man inte är hemma när de levererar?

EDIT: Företag/skola är ingen idé.

Jag beställde nya en gång, och när budfirman kom var jag inte hemma. De ringde mig på mobiltelefonen och sa att dom helt enkelt lägger paketet i brevlådan. DHL var det som körde. Bra service!

Måste iPoden vara köpt från Apple.se för att detta ska kunna gå? Den får t.ex. inte vara köpt på Expert, eller?

Men kan man se serienumret på nåt annat sätt eftersom jag har nåt sånt där stort klistermärke över hela baksidan? Det kostade 50kr så jag vill inte ta bort det

Ursprungligen av Wheelie:

Men kan man se serienumret på nåt annat sätt eftersom jag har nåt sånt där stort klistermärke över hela baksidan? Det kostade 50kr så jag vill inte ta bort det

Det står i iPoden, i menyn: Om tror jag

Det står också på förpackningen tror jag..

  • Medlem
  • 2006-01-15 20:05

Nej den måste inte vara köpt på apple.se. Var du än har köpt den, spelar ingen roll vilket land/affär du köpt den i du har ändå samma garanti.

Okej, nästa fråga..

Jag har fått iPoden i födelsedagspresent av min pappa.. Måste han skriva på nåt papper när servicebudet kommer, eller räcker det med att jag gör det?

Ursprungligen av Jackman:

Okej, nästa fråga..

Jag har fått iPoden i födelsedagspresent av min pappa.. Måste han skriva på nåt papper när servicebudet kommer, eller räcker det med att jag gör det?

nepp:cool: du kan göra det.;)

Ursprungligen av simonklinga:

nepp:cool: du kan göra det.;)

Dåså!

En till sak bara!

Kommer servicekillarna som kommer med nya lurar "inspektera" dem som jag använder nu?

Ursprungligen av Jackman:

En till sak bara!

Kommer servicekillarna som kommer med nya lurar "inspektera" dem som jag använder nu?

ja då, var så säker. Om de inte är trasiga skickar dem baltic inkasso efter dig.;)

Ursprungligen av simonklinga:

ja då, var så säker. Om de inte är trasiga skickar dem baltic inkasso efter dig.;)

Seriöst? :eek:

Men om mina öron uppfattar att basen på höger-lur är sämre än på vänster och han inte gör det, så får dem frispel?

Ursprungligen av Jackman:

Seriöst? :eek:

Inte ett dugg.:cool:

Ursprungligen av simonklinga:

Inte ett dugg.:cool:

Lova!

Jaja, bara att fixa detta imorgon, dårå!

Gonatt.

Tack så mycket! !!!!! guld värd

Ursprungligen av Jackman:

En till sak bara!

Kommer servicekillarna som kommer med nya lurar "inspektera" dem som jag använder nu?

Servicekillen/tjejen(!) har antagligen ingen aning om vad som ligger i paketen och de vill självklart inte "kontrollera" dina lurar. Detta menade jag med att Apple inte ville ha tillbaka dina gamla lurar, de bryr sig inte om dem, eftersom att skicka tillbaks dom till Apple skulle kosta Apple lika mycket som ett par nya till.

Okej okej, nu är det fixat men jag har inte fått något mail från Apple.. Dock kan jag se min servicebeställning om jag loggar in med mitt Apple-ID.

låter bra.
Om någon vill testa att skicka efter fler än ett par på en iPod skulle det vara bra, mina är redan skrapiga, och jag har bara haft de i en vecka... Hmm... Men undrar om Apple blir sura när man kommer upp i 3, 4? Jag skulle ALDRIG beställa utan att de är sönder, det hoppas jag INGEN annan gör heller, men Apple borde ju ersätta en..

Ursprungligen av martin_stenmark:

låter bra.
Om någon vill testa att skicka efter fler än ett par på en iPod skulle det vara bra, mina är redan skrapiga, och jag har bara haft de i en vecka... Hmm... Men undrar om Apple blir sura när man kommer upp i 3, 4? Jag skulle ALDRIG beställa utan att de är sönder, det hoppas jag INGEN annan gör heller, men Apple borde ju ersätta en..

Mmm..

Nu märkte jag en mysko sak, när jag ska ändra mina kontoinställningar så finns inte mitt telefonnummer med :eek: Och när jag ska fylla i det och klicka vidare så står det att jags ka fylla in nåt "State" också, vad är det?

Om jag inte uppger telefonnummer, vad händer, då? Diumpar UPL grejorna i postlådan, eller?

  • Medlem
  • 2006-01-17 16:15
Ursprungligen av martin_stenmark:

låter bra.
Om någon vill testa att skicka efter fler än ett par på en iPod skulle det vara bra, mina är redan skrapiga, och jag har bara haft de i en vecka... Hmm... Men undrar om Apple blir sura när man kommer upp i 3, 4? Jag skulle ALDRIG beställa utan att de är sönder, det hoppas jag INGEN annan gör heller, men Apple borde ju ersätta en..

Jag har precis bett om mitt andra par för att de jag fick i oktober har pajat (köpte min iPod i April förra året). Har läst om någon på detta forumet som är inne på sitt sjätte par.

Ursprungligen av martin_stenmark:

låter bra.
Om någon vill testa att skicka efter fler än ett par på en iPod skulle det vara bra, mina är redan skrapiga, och jag har bara haft de i en vecka... Hmm... Men undrar om Apple blir sura när man kommer upp i 3, 4? Jag skulle ALDRIG beställa utan att de är sönder, det hoppas jag INGEN annan gör heller, men Apple borde ju ersätta en..

Jag ska beställa nya idag för mina har blivit skrapiga (detta blir då andra gången jag beställer nya, vi får väl se vad de säger, hehe)

Telefonnummer måste man fylla i, de ringer nämligen 10 min innan de kommer och kolla så man är hemma, om man måste skriva på.

Jag kollade om jag kunde ändra det, det gick bra. Man går in på "support" och sedan i höger nederkant finns "For your information" med ett grönt kors, och där trycker man på "update contact info". Sedan loggar man in, ändrar/lägger till och trycker sparar och gå vidare eller något sådant. Sedan kommer det upp ett fönster där det står vad man ändrat och man är färdig.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Telefonnummer måste man fylla i, de ringer nämligen 10 min innan de kommer och kolla så man är hemma, om man måste skriva på.

Jag kollade om jag kunde ändra det, det gick bra. Man går in på "support" och sedan i höger nederkant finns "For your information" med ett grönt kors, och där trycker man på "update contact info". Sedan loggar man in, ändrar/lägger till och trycker sparar och gå vidare eller något sådant. Sedan kommer det upp ett fönster där det står vad man ändrat och man är färdig.

Justja, såg det nu

Det fixade jag nu, men hinner dem se det när dem ska köra ut ordern, eller är det försent?

Btw, ser nu att mina lurar ärpå Bromma i Stockholm! Får dem imorgon då

Mellan vilka tider kör UPL ut?

UPS har kört ut till mig: 2x14:00 och 15:30.

Vaf-n!

Trodde mina hörlurar skulle komma idag, men det står fortfarande så här:

Location Date Local Time Activity
BROMMA, SE 01/18/2006 1:36 A.M. OUT FOR DELIVERY

Betyder att dem kommer imorrn, eller? Dem ska till Umeå, trodde dem kom med postflyget inatt, eller nåt.

Bevaka tråden