Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative ep-630 eller sony nx-1? / Vilket sillikonfodral?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-03 17:33

Hej! Jag ska köpa en iPod Nano, och undrar vilka hörlurar jag ska köpa.. Valet står mellan sony nx-1 och creative ep-630..

Sen undrar jag också vilket sllikonfodral som rekomenderas, eller om det itne spelare någon stor roll.
Tänkte köpa ett fodral från Kjell o Company, undrar om det har en liten ögla så man kan hänga tex sony nx-1 i den.

Det här är min första tråd här, ha överseende med det

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 17:40

fodral tips blir nog invisible sheild.
hörlurar är jag inte expert på.

Ursprungligen av Dava:

fodral tips blir nog invisible sheild.
hörlurar är jag inte expert på.

Är det ett silikonfodral?! :eek:

Ursprungligen av datorn:

det är ett plast-skydd som man sätter fast med vatten.

ett tips är att söka

Ett tips är att läsa igenom tråden innan man svarar. Genom att svara på det sättet anmärkte jag på hans inlägg då trådskaparen frågade efter silikonfodral.

Ursprungligen av datorn:

jag svarade bara på din fråga. Fast du vill kanske inte veta svaret på dina frågor.

Du verkar inte vilja förstå..

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 13:00
Ursprungligen av H3CTOR:

Är det ett silikonfodral?! :eek:

nej, men det är 100ggr bättre när det väl sitter på.

  • Medlem
  • 2006-01-04 16:22
Ursprungligen av Dava:

fodral tips blir nog invisible sheild.
hörlurar är jag inte expert på.

Är invisible shield svåra att sätta på? Är lite orolig, annars skulle jag kanske ta ett sånt..

Ursprungligen av Damon:

Är invisible shield svåra att sätta på? Är lite orolig, annars skulle jag kanske ta ett sånt..

Tycker inte att det var så svårt, ärligt talat. Visst om du är ute efter perfektion tar det lite tid, men det handlar mer om tålamod. Jag lyckades perfekt förutom ett damkorn, lite störande men ja överler

SJälv så rekomenderar jag hörlurarna "Koss Porta Pro". Det är GRYMT bra ljud och de är mkt prisvärda. Köpte mina för 295kr..

Ursprungligen av allebaggen:

SJälv så rekomenderar jag hörlurarna "Koss Porta Pro". Det är GRYMT bra ljud och de är mkt prisvärda. Köpte mina för 295kr..

Dom är riktigt bra. Fast jag tycker att AKG 24 P är minst lika bra. Basen är kanske inte lika bra men resten av ljudet är bättre. Det är ju också samma priskategori.

Jag som gillar Sony MDR EX71 skulle valt NX1:orna, eftersom det är samma hörlurar bortsett från "halsbandet"

  • Medlem
  • 2006-01-03 23:52
Ursprungligen av Gone_Away:

Jag som gillar Sony MDR EX71 skulle valt NX1:orna, eftersom det är samma hörlurar bortsett från "halsbandet"

Så det är samma lurar? För folk säger att det är bättre ljud i nx-1..
men vad säger ni om fodralet på kjell o co? Är det ok? Sen beställer jag väl ett displayskydd från istuff.se..
eller så köper jag bara zcover från istuff.se

Ursprungligen av Damon:

Så det är samma lurar? För folk säger att det är bättre ljud i nx-1..
men vad säger ni om fodralet på kjell o co? Är det ok? Sen beställer jag väl ett displayskydd från istuff.se..
eller så köper jag bara zcover från istuff.se

Ja de ska vara likadana, ljudmässigt. Märker absolut ingen skillnad mellan kompisens NX1 och mina EX71.
Jag har också läst att de är precis likadana i ljudet på ett flertal sidor.

Förresten, EX71:orna är ju billigare. Hänger fodralet runt halsen?
Isåfall kan du ju lika gärna satsa på EX71, eftersom de har delbar sladd som ska passa
för mp3-spelare som hänger runt halsen.

  • Medlem
  • 2006-01-04 00:23
Ursprungligen av Gone_Away:

Ja de ska vara likadana, ljudmässigt. Märker absolut ingen skillnad mellan kompisens NX1 och mina EX71.
Jag har också läst att de är precis likadana i ljudet på ett flertal sidor.

Förresten, EX71:orna är ju billigare. Hänger fodralet runt halsen?
Isåfall kan du ju lika gärna satsa på EX71, eftersom de har delbar sladd som ska passa
för mp3-spelare som hänger runt halsen.

Okej, men folk säger också att ep-630 har bättre mellanregister än ex-71..
Har lyssnat på medföljande lurarna med w800i, och det är väl ett par ex-71 fast med annan design?
Tyckte att man inte hörde mellanregistret så klart o tydligt.
Men dom är ju vita.. Vet dock inte om jag ska köpa ep-630 eller nån ex-71/nx-1..

Fodralet hänger runt halsen, iaf om man köper zcovers version!

Ursprungligen av Damon:

Okej, men folk säger också att ep-630 har bättre mellanregister än ex-71..
Har lyssnat på medföljande lurarna med w800i, och det är väl ett par ex-71 fast med annan design?
Tyckte att man inte hörde mellanregistret så klart o tydligt.
Men dom är ju vita.. Vet dock inte om jag ska köpa ep-630 eller nån ex-71/nx-1..

Fodralet hänger runt halsen, iaf om man köper zcovers version!

ep-630 har jag inga erfarenheter om, så jag ska inte uttala mig.
Det stämmer med w800i, det ska vara likadana också.
Men ska du ha fodral som hänger runt halsen så är det väl onödigt med NX1? Då hade jag hellre
satsat på EX71, om du gillar dem.

Ursprungligen av Gone_Away:

ep-630 har jag inga erfarenheter om, så jag ska inte uttala mig.
Det stämmer med w800i, det ska vara likadana också.
Men ska du ha fodral som hänger runt halsen så är det väl onödigt med NX1? Då hade jag hellre
satsat på EX71, om du gillar dem.

Nej. tydligen ska inte lurarna som medföljer W800 vara exakt samma. Jag har en W800, men jag gav de medföljande hörlurarna till W800 i julklapp så ett par nya ligger här bredvid mig, ouppackade. Men eftersom jag nog snart ska sälja den, vågar jag inte packa upp dem.

Ursprungligen av Jackman:

Nej. tydligen ska inte lurarna som medföljer W800 vara exakt samma. Jag har en W800, men jag gav de medföljande hörlurarna till W800 i julklapp så ett par nya ligger här bredvid mig, ouppackade. Men eftersom jag nog snart ska sälja den, vågar jag inte packa upp dem.

Okej, då har jag hört fel. Men ljudmässigt, är dom inte väldigt lika?

  • Medlem
  • 2006-01-04 11:40

Men då tror jag att jag köper creatives version, dom verkar ha bättre mellanregister.. dock så är dom inte vita :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 12:54

jag äger Creative lurarna o de är helt kalas. jag äger även ett par Koss the Plugg. The Plugg har enligt mig alldeles för stor fokus på basen. det mest mullrar. o om man som jag gärna inte använder EQ i iPoden (för att spara batteri) så blir detta olidligt. tyvärr har jag inte provar NX-1orna, men kolla runt lite på forumet så hittar du säkert några bra recesioner.

Jag har fodralet från Kjell o company och det finns en liten ögla på baksidan i hörnet längst ner till vänster.
Det följer även med en handledsrem och ett halsband. Kvaliteten på dessa känns väl lite sisådär men vad förväntar man sig för 59kr?

Vad det gäller lurar så har jag själv erfarenhet av Sennheiser PX200 och originalhörlurarna.
Funderar dock på att skaffa ett par shure e2c eftersom jag inte gillar originallurarna och mina sennheiser är lite stora för att använda när man är i skolan etc...

  • Medlem
  • 2006-01-05 11:02
Ursprungligen av Marcus F:

Jag har fodralet från Kjell o company och det finns en liten ögla på baksidan i hörnet längst ner till vänster.
Det följer även med en handledsrem och ett halsband. Kvaliteten på dessa känns väl lite sisådär men vad förväntar man sig för 59kr?

Vad det gäller lurar så har jag själv erfarenhet av Sennheiser PX200 och originalhörlurarna.
Funderar dock på att skaffa ett par shure e2c eftersom jag inte gillar originallurarna och mina sennheiser är lite stora för att använda när man är i skolan etc...

Okej, men själva kvalitén på skyddet är ok?

Ursprungligen av Damon:

Okej, men själva kvalitén på skyddet är ok?

Känns mkt bra i kvaliteten, passform osv...
Jag har dock beställt ett hardcase från istuff.se för att ha på skidsemestern i Alperna då det förmodligen inte skyddar så bra mot smällar ifall nån kör på en i backen

EDIT: för övrigt blev det ett par sony mdr-ex71 istället för shure...

  • Medlem
  • 2006-01-06 20:26

Provade idag ep-630, min kompis köpte ett par till sin iPod G5. Fasen va bra ljud det är..

Tycker man kan köra på fodralet från Kjell för 59 kr...

  • Medlem
  • 2006-01-19 15:15

jag köpte ett par ep-630, är mkt nöjd!

1
Bevaka tråden