Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FM-Radio till Nano

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som köpt radiodel till sin Nano? Har sett att det ska finnas iaf.

Finns det flera olika och vilka gillar ni bäst isf?

Nej det finns inte. Det finns däremot en FM-sändare som kan sända musik från ipod till en radio. Den kallas iTrip och är olaglig att använda i Sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-07 14:54
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Nej det finns inte. Det finns däremot en FM-sändare som kan sända musik från ipod till en radio. Den kallas iTrip och är olaglig att använda i Sverige.

Hörde något om att det är lagligt att "sända" radio inom en radie av 10 meter, stämmer det? Isf borde iTrip vara laglig..

Ursprungligen av MANQA:

Hörde något om att det är lagligt att "sända" radio inom en radie av 10 meter, stämmer det? Isf borde iTrip vara laglig..

Jag tror inte att det är lagligt..

Ursprungligen av MANQA:

Hörde något om att det är lagligt att "sända" radio inom en radie av 10 meter, stämmer det? Isf borde iTrip vara laglig..

Post och Telestyrelens hemsida (www.pts.se) står inget om att det skulle vara tillåtet inom en 10 metersradie, så jag tror som thecrazy88, att det inte stämmer.

Ursprungligen av MANQA:

Hörde något om att det är lagligt att "sända" radio inom en radie av 10 meter, stämmer det? Isf borde iTrip vara laglig..

det låter som sagt inte troligt

aaah ok jag trodde inte det fanns nån till nano

Eftersom en 10 meters radie blir en 20 meters diameter, skulle det mycket väl kunna störa andra i ens omgivning som försöker lyssna på "laglig" radio.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-07 20:28

nej det är inte tillåtet med 10m radie.

tråd låst, finns mängder av trådar med iTrip i tillbehörsforumet.

1
Bevaka tråden