Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Koss Porta Pro och Koss Sporta Pro

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som vet om Koss KSC 75 har samma element?
Någon som kan länka till ett test av dom?

Ursprungligen av nickodemus:

jag har haft mina porta pro i snart ett år och jag är mycket nöjd med dom. jag har precis bytt muddar och nu känns dom som nya. mycket väl värda pengarna.

vad är ipod download?

Var köpte du nya muddar? Är det originalmuddar?

Designen är grym tycker jag, och har alltid tyckt det. Jag har haft mina i 4 år och de håller hur bra som helst, utom just muddarna.
Dock var det en kollega till mig som trodde att jag hade såna lurar som man får köpa på flyget. Men, har man en gång lyssnat i lurarna så vet man när man ser någon med porta pro på stan att "det där är kvalitet".

Jag har haft mina koss porta pro i snart 2 år och jag är väldigt nöjd. När jag köpte dem så kostade de 995kr nu ligger de ju på typ 400 så nu är de ännu mer prisvärda

progg: ah! i see. kan iofs vara bra att veta.

  • Medlem
  • 2005-01-08 14:08

dom här gör det iaf säkert... men dom e dyrare o sen frakt på det..
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=52222

Jag är Helnöjd med mina PortaPro...
Jag har haft dom i 2 år nu och de är verkligen bra och snygga!
Det enda som är dåligt med dom är att de fastnar i håret ibland..

Det där med håret måste väl bara gälla korthåriga? Jag har långt hår och har aldrig fastnat på de veckor jag haft mina lurar.

Ursprungligen av pangpang:

Det där med håret måste väl bara gälla korthåriga? Jag har långt hår och har aldrig fastnat på de veckor jag haft mina lurar.

Jag har halvlångt (inte kort iallafall) och mina fastnar enbart i håret när de hänger runt nacken..

Koss Porta Pro vs. Sennheiser HD597

Är det någon som har rekomendationer gällande dessa hörlurar till en mini?
Någon som har erfarenheter och kan jämmföra för och nackdelar med dessa lurar...?
Det första som slog mig är att Sennheiser är lite mera fin-lir, medans Koss-luren har fetare bas...0 poäng till mig? eller?

Jag har också "Halvlångt" hår och upplever samma sak! Har ett par Porta pro och e skitnöjd med dem, me ska ändå köpa ett par Sporta som jag kan ha när jag cyklar o dyl.!

Det är precis samma produkt, Apple tar bara ett extremt pris för den.
Porta Pro är de bästa hörlurarna till iPod enligt mig, köpte själv mina på GeKås i Ullared för 199 kr för några månader sedan

Ursprungligen av Molnies:

Det är precis samma produkt, Apple tar bara ett extremt pris för den.
Porta Pro är de bästa hörlurarna till iPod enligt mig, köpte själv mina på GeKås i Ullared för 199 kr för några månader sedan

Taack! nu har jag bestämmt mig:D

Samma lurar..

Ursäkta dubbelposten.

Jag gick idag till PC Super Store i Stockholm för att kolla på Koss Porta Pro, de sa att de hade inga som man kunde testa i butiken. Men killen i kassan kände en som hade ett par och ringde ett snabbt samtal till Linus. Varpå försäljaren går och hämtar lurarna + en iPod Mini från killens jacka. Sekunden jag satte lurarna på mitt huvud och kände musiken från iPoden strömma blev jag förälskad. Det bästa ljudet som nånsin kommit i kontakt med mina öron var faktumet.

De är bäst.

Ursprungligen av simonklinga:

Ursäkta dubbelposten.

Jag gick idag till PC Super Store i Stockholm för att kolla på Koss Porta Pro, de sa att de hade inga som man kunde testa i butiken. Men killen i kassan kände en som hade ett par och ringde ett snabbt samtal till Linus. Varpå försäljaren går och hämtar lurarna + en iPod Mini från killens jacka. Sekunden jag satte lurarna på mitt huvud och kände musiken från iPoden strömma blev jag förälskad. Det bästa ljudet som nånsin kommit i kontakt med mina öron var faktumet.

De är bäst.

Grym service.

Haha, om Koss Porta pro levererade det bästa ljud du hört, så, well, kan du inte ha hört mycket

Jag håller med, Porta Pro har inte det bästa ljudet på marknaden - men med tanke på pris och att de är så kompakta så skulle jag vilja säga att det är de bästa lurarna man kan ha till en iPod (hatar in-ear, så tar ingen hänsyn till dessa typer)

Hehe ni har så rätt. Eftersom jag bara har orginallurarna till iPoden, SE Z1010 och mitt Headset DeLux att jämföra med så är det, det bästa. OBS, detta gäller bara hörlurar. Min Pioneer stereo med sina 1.20m högtalare slukar allt.

Bevaka tråden