Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod till Saab 9-3 -02?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ahr läst runt lite i olika forum om hur man kan koppla in sin iPod till bilen.
Jag ahr alltså en SAAB 9-3 från 2002, inga lyxigheter, bara standard= inga aux-ingångar i stereon. Jag läste också att sannolikheten att det ska fungera med endast en cigarett adapter i en bil av min modell är ytterst liten.

Det krångliga med saab är ju även att deras stereo är inbyggd och då blir det svårt att köpa någon billig stereo med aux ingång.

Har någon några knep på hur man ska få detta att fungera?

mvh Olof

Om du inte kan/vill byta stereon, så kan ju iTrip vara ett alternativ, Sök så hittar du mer information.

Ja precis, jag kollade upp det. men det är ju ganska dyrt också. missade en auktion på ebay nu med 7 sekunder där en iTrip gick för 37 kronor... +frakt iofs. det hade vart något

Ursprungligen av olofiano:

Ja precis, jag kollade upp det. men det är ju ganska dyrt också. missade en auktion på ebay nu med 7 sekunder där en iTrip gick för 37 kronor... +frakt iofs. det hade vart något

Aj aj vilken otur.. Dock är ju frakten allt annat än gratis.

Nu är jag ingen Saab expert, men finns det ingen möjlighet att du kan byta stereo i bilen?
En bilstereo med AUX-ingång kan du få under 1000 lappen.

Hejsan!

Kolla med Saab om din stereo har någon form av Aux (linjeutgång) i så fall är det bra en sån sladd som ska till!

Det är möjligt att det går att byta, ska kolla upp det. Det dumma är att det inte finns någon (eller jag har iallafall inte hittat) teknisk information på nätet, och i handboken står det ingenting om stereoanläggningen.

1
Bevaka tråden