Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snoddförsedda lurar till nanon...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-06 14:10

Har någon provat dessa lurar:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/y94OAHfi1hGf3XvmylChcZeIw3z/2.SLID?mco=CC1FA898&nplm=MA093

och i så fall kan någon med lite erfarenhet ge tips på om de är bra dåliga/prisvärda/ljudkvalitet etc? (Ar det art wizz lurar eller apples egna?)

Det är de vanliga lurarna som följer med alla ipodar.

  • Medlem
  • 2006-01-06 15:13
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det är de vanliga lurarna som följer med alla ipodar.

Är det samma lur som medföljer nanon fast med snoddmodell istället du menar?

Ursprungligen av Mari:

Är det samma lur som medföljer nanon fast med snoddmodell istället du menar?

Exakt så är det. ja..

Ett ganska högt pris, tycker jag.

  • Medlem
  • 2006-01-06 17:28
Ursprungligen av Gone_Away:

Ett ganska högt pris, tycker jag.

Ja visst verkar det vara ett högt pris om enda skillnaden är själva snodden!?!
Vad kostar originallurarna (dom som kommer med ipoden när man köper den) om man köper dom löst då?

Ursprungligen av Mari:

Ja visst verkar det vara ett högt pris om enda skillnaden är själva snodden!?!
Vad kostar originallurarna (dom som kommer med ipoden när man köper den) om man köper dom löst då?

Nu är det ju tyvärr så att man inte kan köpa de medföljande originalhörlurarna löst, men dom går/har gått
att köpa tillsammans med sladförsedd fjärrkontroll, men då ganska dyrt. Har för mig att det gick över 400 kr.

Men vill du ha din iPod runt halsen så finns det ju klart billigare lösningar än det där.

Men om du vill ha bra ljudkvalité jämfört med originallurarna kan du köpa Sony NX1..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Men om du vill ha bra ljudkvalité jämfört med originallurarna kan du köpa Sony NX1..

Ja, eller varför inte EX71:orna? prisskillnaden mellan NX1 och EX71 är tillräcklig för att täcka kostnaderna för ett fodral som man kan ha runt halsen tillsammans med EX71. Och det är ju trots allt samma ljud.

  • Medlem
  • 2006-01-06 19:42

Schysst med såna bra tips hörni! Ska genast söka på modellerna EX71 och NX1 och se om det kan vara ett alternativ till apples snoddförsedda lurar (jag vill ju helst ha vita som matchar nanon förstås, men det kanske kan vara värt en annan färg om några andra är jättebra och mer prisvärda...;-)...)

  • Medlem
  • 2006-01-06 19:47

Jag kollade just in lurarna på sony.se. Och dom kanske kan vara aktuella om de är mycket billigare. Annars tycker jag att dom som fanns på apple.se ("snoddförsedda hörlurar för nano") var snyggare rent estetiskt (färg...).

Ursprungligen av Mari:

Jag kollade just in lurarna på sony.se. Och dom kanske kan vara aktuella om de är mycket billigare. Annars tycker jag att dom som fanns på apple.se ("snoddförsedda hörlurar för nano") var snyggare rent estetiskt (färg...).

NX1:orna kostar ju ungefär samma som Apple-hörlurarna med halsrem, så jag tycker att det är ett klart alternativ. Som du säkert vet så är det alltså ingen ljudmässig skillnad mellan NX1 och EX71, utan den enda skillnaden är alltså halsremmen. Ändå skiljer det runt en hundring.
Ett annat alternativ mot NX1 är ju då att köpa EX71 tillsammans med något snyggt fodral som man kan ha runt halsen, men alla har vi ju olika smak :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-01-06 23:05
Ursprungligen av Gone_Away:

NX1:orna kostar ju ungefär samma som Apple-hörlurarna med halsrem, så jag tycker att det är ett klart alternativ. Som du säkert vet så är det alltså ingen ljudmässig skillnad mellan NX1 och EX71, utan den enda skillnaden är alltså halsremmen. Ändå skiljer det runt en hundring.
Ett annat alternativ mot NX1 är ju då att köpa EX71 tillsammans med något snyggt fodral som man kan ha runt halsen, men alla har vi ju olika smak :rolleyes:

Ja som du säger "Gone_Away", smaken är som baken (om man inte gjort som snubben i Jackass och häftat ihop den med häftpistol förstås...:eek: ). För mig får man gärna se så mycket som bara möjligt av nanon för jag gillar verkligen designen/minimalismen över den. Sen vill jag ha så lite "bagage" som möjligt när jag ska bära den runt halsen också förstås . Så för mig skulle det absolut bästa vara att ha den i snoddförsedda lurar och skydda den med Invisible Sheild eller ArtWizz Scratch Stopper. Jag funderar på att först och främst köpa Art Wizz scratch stoppern (för prisets skull) men det finns inga åsikter/betyg på den här i forumet eller nån annanstans jag kan hitta heller, så jag blir lite osäker. Den har inte skydd av sidorna som IS har, men jag tänkte att det inte skulle vara en så big deal för mig. Jag ska ha den i "strumpa" när den är i väska/ficka, men om den visar sig vara så repkänslig som många tycks säga här på forumet kanske en IS blir aktuell längre fram.
/Mari

Här är EX 71 och NX1 billiga:
http://www.jensofsweden.com/headphones.aspx

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Här är EX 71 och NX1 billiga:
http://www.jensofsweden.com/headphones.aspx

Ja, köpte mina EX71 där, riktigt bra pris. Kostar väl 550 kr på Teknikmagasinet ännu.
Lite konstigt att man får betala nästan 100 kr mer för en liten halsrem med NX1, bara.

  • Medlem
  • 2006-02-01 13:01

Ollesallagetter//

Är snodden på NX1avtorkbar/går den till exempel att tvätta av med lite tvålvatten om den blir mer grådaskig i färgen efter användning vid träning till exempel? Jag läste nånstans att apples snoddförsedda lurar blir solkiga i färgen där man hänger dom runt nacken/halsen. Och om det blir så efter kort tids användning är ju själva vitsen, intentionen med att ha vita sladdar/snoddar liksom bortblåst väldigt fort (för det priset i alla fall)..

1
Bevaka tråden