Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cupertino Ice, iSkin duo, zCover, vilken är tightast till nano?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-04 12:43

Håller på och kolla in ett fodral till min kommande nano, ja vill ha nåt skyddande fodral... har kollat Cupertino Ice, iSkin duo, zCover. vilken är tightast? Cupertino Ice ser finast och minst synlig ut tycker ja, iaf på bilderna ja sett? och zCover ser mycke tjockare och fulare ut... Btw nån nom sett nåt annat matrial på denna typ av fodral? sillikon har ju en tendens att inte glida ner lika lätt i fickan!...

Cupertino Ice

zCover

har du kollat in InvisibleShield?

Det beror ju på vad du ska ha den till, eller snarare hur den ska skydda din Nano.
Silikonfodral skyddar ju lite mot stötar förutom att den skyddar mot repor, medans IS bara skyddar mot repor.

alla tycker att IS är så bra men jag tycker själv att den verkar hur jobbigt som helst att sätta på den.

Ursprungligen av Alleman:

alla tycker att IS är så bra men jag tycker själv att den verkar hur jobbigt som helst att sätta på den.

Grejen är den att det inte är så himla svårt som man tror bara man behandlar ipoden varsamt.

Jo men när den väl sitter på så är den bättre än alla andra skydd

Jag skulle aldrig sätta på ett IS på min iPod (har iof en mini så det behövs ju inte )
Jag är inte så teknisk så troligen så skulle jag spilla vatten på den och det skulle bli kortslutning, mohaha
Min mormor sa alltid "Ha aldrig vatten i närheten av din iPod" (eller inte )

  • Medlem
  • 2006-01-05 20:23
Ursprungligen av azzpa:

Håller på och kolla in ett fodral till min kommande nano, ja vill ha nåt skyddande fodral... har kollat Cupertino Ice, iSkin duo, zCover. vilken är tightast? Cupertino Ice ser finast och minst synlig ut tycker ja, iaf på bilderna ja sett? och zCover ser mycke tjockare och fulare ut... Btw nån nom sett nåt annat matrial på denna typ av fodral? sillikon har ju en tendens att inte glida ner lika lätt i fickan!...

Cupertino Ice

zCover

Det finns ju hårda fodral också, som är utav plast..

Jag var i en liknande situation när jag skulle köpa min ipod - blev zCover av enkla anledning att jag ville ha något som skyddade mot repor OCH stötar samtidigt som det gjorde den lättare att hålla i. I fodral av plast, har iPoden en tendens att "skramla" runt, ni kanske vet bättre. Men det är vad jag har märkt när jag använt plastfodral.

MVH Simon

1
Bevaka tråden