Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

25 mest spelade-mappen

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-30 23:42

Hur fungerar mappen 25 mest spelade?
Måste det ha spelats en viss tid av en låt för att den ska registreras där?
För annars skulle alla låtar gå in när man bläddrar bland de olika spåren.

Hela låten måste spelas.. Jag tycker att det skulle räcka med 50-75% av låten

det behövs bara att låten tar slut.

spelar man bara de sista 3 sekunderna så gills det.

Ursprungligen av datorn:

det behövs bara att låten tar slut.

spelar man bara de sista 3 sekunderna så gills det.

Jo, det är ju klart men det räcker inte att du bara spelar de tre första sekunderna..
Ibland så spolar jag fram till slutet om jag inte orkar lyssna klart men ändp vill att det ska "registreras" att jag har lyssnat på den

men då är 25 mest spelade egentligen ingenting för det är till för att man ska se vad amn lyssnar på mest inte vad man vill lyssna på mest!

Ursprungligen av Ipod_Tim:

men då är 25 mest spelade egentligen ingenting för det är till för att man ska se vad amn lyssnar på mest inte vad man vill lyssna på mest!

Va? Kan du förklara det där lite bättre?

Ursprungligen av Ipod_Tim:

men då är 25 mest spelade egentligen ingenting för det är till för att man ska se vad amn lyssnar på mest inte vad man vill lyssna på mest!

Haha, mn jag tycker att det är så onödigt, för vissa låtar hatar jag slutet på så då spolar jag fram för att jag har hört nästan hela låten men slutet vill jag inte höra

Ursprungligen av thecrazy88:

Haha, mn jag tycker att det är så onödigt, för vissa låtar hatar jag slutet på så då spolar jag fram för att jag har hört nästan hela låten men slutet vill jag inte höra

Aldrig tänk på funktionen Stop Time? (Get Info -> Options -> Stop Time) Där kan du lätt ställa in vilken minut och sekund du vill att låten ska sluta (finns även Start Time)

Ursprungligen av Molnies:

Aldrig tänk på funktionen Stop Time? (Get Info -> Options -> Stop Time) Där kan du lätt ställa in vilken minut och sekund du vill att låten ska sluta (finns även Start Time)

nej, visste inte ens att en sån funktion fanns.

Ursprungligen av Ipod_Tim:

men då är 25 mest spelade egentligen ingenting för det är till för att man ska se vad amn lyssnar på mest inte vad man vill lyssna på mest!

Ah, nu har du kommit på varför den spellistan heter "25 mest spelade".
Grattis!

Är det verkligen nåt att hänga upp sig på? Visst det är ju inte helt perfekt, men ganska oväsentligt. Jag använder aldrig 25 mest spelade, jag går in till artisten, albumet och väljer vilken låt jag vill höra på.

Inte jag heller, använder i princip bara en spellista som jag har gjort

  • Medlem
  • 2006-01-01 18:20

använder nästan bara Partyblandning.

vad gör partyblandning?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 19:02
Ursprungligen av datorn:

vad gör partyblandning?

Partyblandning är som en vanlig random-funktion, men den listar upp de låtar som kommer spelas så att man ser vad som kommer. Mycket trevligt, för då kan man ta bort låtar som man inte har lust att lyssna på.

Plus att det finns några inställningar för hur partyblandningen väljer.

då vet jag

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2009-01-30 04:22

Hur får jag in mappen "25 mest spelade"
I min iPhone utan att allt ska försvinna eller
bli nollställt. Jag synkar den manuellt?

1
Bevaka tråden