Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasiga lurar - vad göra ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God eftermiddag.

Köpte en G4 20Gb på Siba 04-10-30 (30 okt -04)
MED så kallad "drulleförsäkring". Ni vet nog vilken jag menar, kostar cirka 350:- och gäller i tre år vill jag minnas.

I höstas dog vänster hörlur pga glapp i kabeln, precis i änden som man trycker in i podden.
Ringde 020-numret idag där en "kompetent" person svarade och gav mig adressen depot.info.apple.com.
Efter lite knappande fick jag så småningom reda på följande:

Garantin har gått ut.
//
1) Gäller den 'garantin' bara i ett år för fabriksfel ?
2) Ska jag kontakta Siba och kolla om det går att få ett par nya hörlurar via försäkringen ?

Mvh // Johan

Är det originalhörlurarna du pratar om nu?
Garantin gäller bara ett år, det stämmer.
Är det någon dyr självrisk på drulleförsäkringen du tagit av Siba? Försäkringen ska ju täcka fabrikationsfel också tycker man, men är det någon självrisk så hade jag knappast betalat det om det bara är originalhörlurarna.
Annars hade jag nog satsat på nya, bättre hörlurar istället..

Ja, originallurar.
Hur tar jag lättast reda på självrisken ?
Njaa, kanske inte precis. Får väl se.

[OT] Isf, vart köpa ett par hörlurar i centrala Uppsala ?

Hör med Siba om självrisken. Tog du inte reda på det när du tecknade försäkringen?
Men som sagt, om det är en självrisk så är det ganska osmart att betala den bara för att få ett par nya originalhörlurar, det finns ju trots allt bättre, billiga alternativ.
Ang. hörlurar tipsar jag dig att söka runt här lite, det finns många trådar med hörlurstips som inte kostar allt för myclet.

Satsar nog på ett par nya hörlurar....!
Tack ivf.
Tråden kan låsas enligt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 11:15

tråd låst på begäran

1
Bevaka tråden