Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En till tråd om fodral - vilket är bäst?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min Nano har blivit ganska repig redan efter 3 dagar och jag skulle nog behöva ett fodral. De fodralen som jag har funderat på mest är iSkin och original fodral från Apple. Vilket är bäst? Kommentera gärna ditt svar. Blir ipoden mycket större av att ha ett silikon-fodral?

iSkin: http://www.iskin.com/duo_nano/features.html
Apple fodral: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=MA241

Jag har själv ett fodral från kjell o company som jag tycker e helt ok.
Nanon blir inte mkt större med silikonfodral än utan.
Jag har ett svart till en svart nano och min syster har ett genomskinligt till en vit och ska jag vara helt ärlig så är hennes nog snyggare eftersom man ser klickhjulet, med det svarta blir hela helt svart.
Men ett genomskinligt till en svart nano är nog inte så snyggt då jag tror att det blir lite gråaktigt då det genoskinliga snarare är vitt.

Iaf hade jag nog valt ett iskin eftersom de finns i fler färger/färgkombinationer, t.ex ser "phantom rave" eller "Polar Blast" ser riktigt snygga ut. De är dessutom billigare.
Ytterligare en för del är väl att du kan välja den du vill ha och slippa betala för 4 till, men det finns kanske nån på eBay som säljer enstaka applefodral.

Fördelarna med apple-skinnen är att du kan ta den färg som du känner för just den dagen.
Men kolla på fodralen från kjell o co de är faktiskt riktigt snygga och kostar bara 59 kr.

iSkin eftersom att de har skydd för skärmen också

  • Medlem
  • 2005-12-29 15:06

Är inte Agent18 fodralet smidigare? Ser i alla fall ut som så på apples hemsida.

Är inte zcover ett alternativ också, fick ju bra kritik i recensionen och har skärmskydd. Nackdelen är att det verkar som att det är ltie knepigt att komma åt hold knappen och att hjulet blir svårare att styra med.

Fast Iskin fodralen med sina dubbla lager såg ut att bli ganska maffiga i storlek, inte direkt slimad.

Men vad vet jag har ingen av fodralen, det är bara vad jag hört och mina åsikter av tittandes på bilder.

Nu har jag skippat det här med att köpa skal. Det fungerar bra med det skyddet man fick med när man köpte sin nano och alltid när jag har iPoden i fickan så har jag den i skyddet. Även hemma ser jag alltid till att lägga ipoden i dess fodral.
Det tycker jag är det bästa sättet och då får man se Nanos snygga design om man vill!!

Jag fick min Nano imorse.... och jag har REDAN (Och har BARA varit hemma) fått 2-3 repor på min Nano

Repas den inte av o tas ut o in ur sitt fodral?? Jag menar den är ju SUPER känslig... Eller bör jag köpa ett Siliconfodral?

iSkin, helt klart!

Jag köpte ett Silicon Fodral åt min Nano på Kjell & Company för 59:- skit bra ju trist att den inte skyddar displayen, har använt ipoden sen jag fick den imorse och redan repad display, asså vi snackar FETE repa!!!! Inga små små slit repor..... Så jag e liiiiiite förbannad......

knappt 10h och redan repig....!!!

aja hoppas Siliconfodralet skyddar mot Nanon iaf... displayen ja va ska man göra!??!

1
Bevaka tråden