Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Remote

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-28 16:35

Tja! Fick en universal dock i julklapp, så jag funderar på att köpa en apple remote också... men då undrar jag.. Kan man sätta igång/stänga av iPoden m.h.a. remoten eller måste iPoden redan vara på för att man ska kunna göra något med den? Drygt när man ligger i sängen o har dockan på skrivbordet isf... En fundering till, eftersom iPoden hela tiden laddas när den sitter i dockan kan jag ju egentligen ha den igång hela tiden... Ger detta något onödigt slitage eller så?

MVH coste

  • Medlem
  • 2005-12-28 16:55

Jag har precis som du fått en universal dock och har precis beställt en remote. Om man pausar ipoden med remoten så stängs den ju av efter nån minut. och jag tror inte att den mår dåligt av att laddas hela tiden men om du inte vill att den ska göra det kan du ju alltid koppla ur den från datorn/väggladdaren.

  • Medlem
  • 2005-12-28 16:59

Muppo - Jag vill självklart att iPoden laddas när den sitter i, men jag undrar om det är okej att den (i extrema fall) står på i 4 dagar med laddaren i... Det där med att stänga av har du ju helt rätt i då var det bara sätta igång iPoden som var det kvarvarande problemet

  • Medlem
  • 2005-12-28 17:56
Ursprungligen av coste:

Muppo - Jag vill självklart att iPoden laddas när den sitter i, men jag undrar om det är okej att den (i extrema fall) står på i 4 dagar med laddaren i... Det där med att stänga av har du ju helt rätt i då var det bara sätta igång iPoden som var det kvarvarande problemet

Jag är inte hundra på detta men Lithium-jon batterier är ju inte som andra "vanliga" batterier att de inte mår bra av att inte urladdas helt innan ny laddning. så jag tror inte att det ska vara något problem att ha den i i flera dagar. men om du är lite orolig kan du ju alltid göra en research på nätet.
Men det där med att starta den är väl bara att trycka på play? precis som man göra när mans ka starta den när den inte sitter i dockan.

  • Medlem
  • 2005-12-29 03:30
Ursprungligen av Muppo:

Men det där med att starta den är väl bara att trycka på play? precis som man göra när mans ka starta den när den inte sitter i dockan.

Förvisso, men jag menar... är IR-mottagaren (det är IR va?) aktiverad när iPoden är avstängd?

  • Medlem
  • 2005-12-29 17:20
Ursprungligen av coste:

Förvisso, men jag menar... är IR-mottagaren (det är IR va?) aktiverad när iPoden är avstängd?

Jo det är IR
Oj det tänkte jag inte på. hoppas, men om den är kopplad till väggladdaren så kanske den är på?

  • Medlem
  • 2005-12-30 00:43

Förhoppningsvis! Du får rapportera när du har fått din!

  • Medlem
  • 2005-12-30 17:58
Ursprungligen av coste:

Förhoppningsvis! Du får rapportera när du har fått din!

Visst. den är påväg nu den har precis skickats från Nederländerna. Det står att det kommer ta 2-3 dagar (arbetsdagar) så man får se när den kommer lär väl tyvärr blir på måndag-tisdag för dom jobbar väl inte på helgen?

  • Medlem
  • 2006-01-03 10:29

Nu är den här

Den kom i morse och jag har precis testat. Trycker man på play/paus så vaknar iPoden upp även om dockan inte är kopplad till någon strömkälla. Räckvidden är ungefär 10 meter (på längre avstånd går det men man måste sikta väldigt bra).

1
Bevaka tråden